Perceptia tactilo-chinestezica a spatiului arhitectural - Alexandra Visan
Alexandra Visan
- Scrieţi un comentariu
Lucrarea propune un alt mod de a înțelege arhitectura, ce se naște ca urmare a interacțiunii dintre „coaja” obiectului construit și „pielea” individului, pe baza expresivității materialelor și a texturilor ce definesc spațiul.
2271P
Nou
Acest produs nu se mai află pe stoc
Data disponibilității:
Tactilul și chinestezicul reprezintă apropierea față de obiectul de arhitectură. Prin intermediul lor și al simțului vizual cunoaștem lumea, ne raportăm la mediul construit și interacționăm cu acesta. Percepția spațiului arhitectural este un proces complex care se realizează pe baza explorării de diverse naturi, a conștientizării poziției corpului, dar și a acțiunii de a atinge, care presupune o însumare de senzații tactile, termice, de atracție sau respingere față de suprafețele care ne înconjoară.
Volumul tratează percepția tactilo-chinestezică a spațiului arhitectural din perspectiva persoanelor cu acuitate vizuală normală și are ca punct de plecare teza de doctorat a autoarei, ce nu s-a rezumat numai la surse bibliografice, ci a presupus atât studiul în teren, cât și investigarea sociologică. Scopul lucrării a fost studiul implicațiilor pe care tactilul și chinestezicul le au în interpretarea și înțelegerea spațiului arhitectural și a dorit să atragă atenția asupra unui alt mod de a „vedea” arhitectura. Această perspectivă sensibilă are consecințe directe asupra interpretării, a criticii, dar și a proiectării spațiilor.
În cele trei capitole ale lucrării sunt tratate aspecte generale privind percepția, înțeleasă ca proces complex construit pe baza senzațiilor. Pe lângă elucidarea unor noțiuni de bază din psihologie, necesare clarificării implicațiilor din domeniul arhitecturii, se discută despre: individ ca centru al percepției, corpul acestuia ca sistem de referință și despre influența pe care o au simțurile în arta de a construi, accentul căzând pe tactil și chinestezic.
Importanța simțului tactil este analizată dintr-o perspectivă arhitecturală, pornind de la implicațiile de natură psihologică. Pe lângă relația cu văzul, importanța memoriei și tipurile de tact, se vorbește despre calitățile tactile ale suprafețelor ca limite ale spațiului arhitectural, avându-se în vedere evoluția de care au beneficiat materialele de construcții. Sunt explorate probleme generale legate de percepție și spațiu construit interior și exterior, dar și ipostazele tactilului în arhitectură, reprezentate de aspecte tactile generale, calități tactile și trepte ale tactilității - determinate pe baza distanței. Lucrarea tratează de asemenea probleme legate de limita dintre adevăr și fals și de diferențele dintre vechea și noua tactilitate.
Autor | Alexandra Visan |
Anul publicării | 2018 |
Format | 145 x 200 mm |
Nr. pagini | 134 |
Colecția | Spaţii imaginate |
eBook | 2002-perceptia-tactilo-chinestezica-a-spatiului-arhitectural-alexandra-visan-9786067482676.html |
ID Hard Cover | 2002-perceptia-tactilo-chinestezica-a-spatiului-arhitectural-alexandra-visan-9786067482676.html |
Gen | Didactice |
Subgen | Metodica |
Limba | Romana |
Tip format | Fizic |
Subiect principal | Teoria arhitecturii |
Categorie | Didactica/Manuale si carte scolara |
Sub-Categorie | Pedagogie si metodica |
ISBN | 978-606-748-267-6 |
Lucrarea propune un alt mod de a înțelege arhitectura, ce se naște ca urmare a interacțiunii dintre „coaja” obiectului construit și „pielea” individului, pe baza expresivității materialelor și a texturilor ce definesc spațiul.
Arta de a construi nu trebuie să ignore importanţa „cojii” ce o desparte de lumea de afară sau legătura acesteia cu lumea dinăuntru. Definirea spațiului arhitectural exterior și interior se realizează pe baza limitelor sale, suprafețele, și a proprietăților acestora. Interpretarea sa pleacă, de cele mai multe ori, de la experienţe senzoriale anterioare ce fac posibilă decodarea caracteristicilor şi transpunerea în timpul prezent, pe baza memoriei.
Tactilul și chinestezicul reprezintă apropierea față de obiectul de arhitectură. Prin intermediul lor și al simțului vizual, cunoaștem lumea, ne raportăm la mediul construit și interacționăm cu acesta. Percepția spațiului arhitectural este un proces complex care se realizează pe baza explorării de diverse naturi, a conștientizării poziției corpului, dar și a acțiunii de a atinge ce presupune o însumare de senzații tactile, termice, de atracție sau respingere față de suprafețele care ne înconjoară.
Volumul tratează percepția tactilo-chinestezică a spațiului arhitectural din perspectiva persoanelor cu acuitate vizuală normală și are ca punct de plecare teza de doctorat cu același nume, ce nu s-a rezumat numai la surse bibliografice, ci a presupus atât studiul în teren cât și investigarea sociologică. Cercetarea s-a desfășurat în perioada 2011-2014 sub îndrumarea D-nei. Prof. Dr. Arh. Rodica Crișan. Scopul lucrării a fost studiul implicațiilor pe care tactilul și chinestezicul le au în interpretarea și înțelegerea spațiului arhitectural și a dorit să atragă atenția asupra unui alt mod de a „vedea” arhitectura. Această perspectivă sensibilă are consecințe directe asupra interpretării, criticii, dar și proiectării spațiilor.
Într-o lume a imediatului, dominată de către vizual, obiectele de arhitectură devin din ce în ce mai ușoare, sfidând gravitația. Arta de a construi tinde să se dematerializeze asemeni informației, transformându-se într-un joc de transparențe și reflexii. Rezultatul reprezintă pierderea legăturii dintre obiect și individul pentru care a fost edificat. Arhitectura trebuie înțeleasă prin intermediul tuturor simțurilor, aspect uitat de clădirile zilelor noastre care pun accentul pe imagine.
Apropierea față de obiectul arhitectural, sau mai bine spus interacțiunea cu acesta, se realizează pe baza simțurilor tactil și chinestezic, în opoziție cu vizualitatea care presupune o anumită distanțare. Percepem calitățile spațiului construit mai întâi prin intermediul văzului, iar mai apoi prin contactul direct de natură tactilă cu suprafețele, la baza căruia se află și componenta chinestezică. Tactilul poate fi privit ca modalitate de cunoaştere, de raportare la obiect, întrucât a atinge presupune a înțelege, a aprecia, a crea, şi se referă la o însumare de senzații: tactile, termice, de durere, de atracție sau de respingere. Chinestezicul, în schimb, implică toate formele de mișcare, explorarea spațiului si conștientizarea poziției corpului.
După ce a depășit etapa de cunoaştere, ființa umană se raportează la spațiul arhitectural făcând apel la memorie. Explorarea nu mai necesită contactul de tip activ, ci se poate rezuma la o experienţă statico-vizuală. Astfel, prin intermediul vizualului, dar pe baza cunoștințelor datorate tactilului și chinestezicului, omul este capabil să se relaţioneze cu arhitectura şi în acelaşi timp să se lase modelat de ea. Suprapunerea dintre vizual, tactil și chinestezic poate fi interpretată ca un nivel fundamental de cunoaştere, ce se bazează pe capacitatea umană de a „citi” informații din mediul ambiant și a le corela cu experiența personală, susținând impactul pe care construitul îl are atât la nivel psihic cât și fizic. Contactul individului cu arhitectura este de cele mai multe ori unul de natură dinamică, fiind un proces exploratoriu și nu un simplu act contemplativ.
Încă din Antichitate studiului simţurilor îi era acordată o importanţă deosebită, tactilul fiind unul dintre cele mai prețuite, atât în filosofie, cât şi în medicină. Începând cu secolul al XIX-lea, textele de specialitate din domeniul neuropsihologiei fac cunoscute descoperiri remarcabile privind mecanismele psihice proprii fiinţei umane, referitoare la suprapunerea dintre tactil și chinestezic (haptic). Progresul din ultimii 20-30 de ani din sfera tehnologiei informației a determinat posibilitatea realizării unor serii de experimente ce au revoluționat medicina și în consecință psihologia. Au fost efectuate astfel studii de mare fineţe ce monitorizează modul în care individul reacționează la diverşi stimuli externi, fiind confirmată o serie ipoteze emise anterior, privind comportamentul uman.
Importanța tactilul și chinestezicului a fost apreciată în domenii ce au în vedere modul în care individul se relaţionează cu lumea, precum: sculptura, pictura, cinematografia și antropologia. În ceea ce privește arhitectura, studiile publicate anterior au discutat la modul general legătura dintre arta de a construi și simțuri. Mai mulți arhitecți, adepți ai curentului fenomenologic, au atras atenția asupra importanței pe care tactilul o are în arta de a construi. Cu toate acestea, nu există studii aprofundate privind percepția tactilo-chinestezică în arhitectură, deși evoluția din domeniul materialelor de construcții a generat apariția de noi produse, putându-se discuta despre o nouă și o veche tactilitate.
În lumea transparențelor și a reflexiilor, limita dintre adevăr și fals a devenit incertă, iar singura metodă de stabilire a veridicității de-a lungul timpului a fost reprezentată de către explorarea tactilă. Interacțiunea dintre individ și spațiul construit se naște pe baza relației dintre pielea umană și coaja interioară sau exterioară a edificiilor (alcătuită din suprafețe) și are o natură fizică. Cele două epiderme își lasă amprentele una asupra celeilalte, deoarece, la fel ca și individul, obiectul de arhitectură este viu. Volumul nu-și dorește a reprezenta un studiu exhaustiv asupra subiectului, ci mai degrabă urmărește introducerea unui alt mod de a „privi” arhitectura, într-o lume dominată de vizual.
În cele trei capitole ale lucrării sunt tratate aspecte generale privind percepția, înțeleasă ca proces complex construit pe baza senzațiilor. Pe lângă elucidarea unor noțiuni de bază din psihologie, necesare clarificării implicațiilor din domeniul arhitecturii, se discută despre: individ ca centru al percepției, corpul acestuia ca sistem de referință și despre influența pe care o au simțurile în arta de a construi, accentul căzând pe tactil și chinestezic.
Importanța simțului tactil este analizată dintr-o perspectivă arhitecturală, pornind de la implicațiile de natură psihologică. Pe lângă relația cu văzul, importanța memoriei și tipurile de tact, se vorbește despre calitățile tactile ale suprafețelor ca limite ale spațiului arhitectural, avându-se în vedere evoluția de care au beneficiat materialele de construcții. Sunt explorate probleme generale legate de percepție și spațiu construit interior și exterior, dar și ipostazele tactilului în arhitectură, reprezentate de aspecte tactile generale, calități tactile și trepte ale tactilității - determinate pe baza distanței. Lucrarea tratează de asemenea probleme legate de limita dintre adevăr și fals și de diferențele dintre vechea și noua tactilitate.
Arhitectura este spațiul acțiunii, iar arhitectul este cel care poate influența felul în care se produce deplasarea. Astfel, se propune analiza rolului pe care îl are mișcarea în arhitectură, înțelegând prin aceasta atât explorarea, ce ține de tactul activ, cât și simpla deplasare prin mediul construit. Se discută importanța pe care traseul o are în parcurgerea spațiului, calitățile acestuia influențând percepția generală și felul în care ne mișcăm prin mediul construit. Modalitățile de parcurgere a spațiului arhitectural sunt analizate în funcție de poziția avută față de obiectul de arhitectură, în relație cu mecanica (poziție statică, statico-dinamică, dinamică) și în funcție de suprafața de călcare, ca urmare a deplasării și a calităților acesteia.
Limitele ce definesc spațiul influențează felul în care individul îl înțelege și îl parcurge, indiferent de natura contactului stabilit. Propunem astfel un alt mod de a „vedea” arhitectura, ce se naște ca urmare a interacțiunii dintre „coaja” obiectului construit și „pielea” individului, pe baza expresivității materialelor și texturilor ce definesc spațiul.
Aspecte generale privind percepţia
Pentru a oferi o perspectivă corectă asupra semnificaţiei percepţiei spaţiului, considerăm necesară prezentarea unor noţiuni din domeniul psihologiei, aflate la baza definirii procesului complex. Vom clarifica mai întâi aspecte
generale legate de senzaţii şi percepţie, pentru a putea trata mai departe implicaţiile explorării şi decodării spaţiului arhitectural.
Senzaţia
Din punctul de vedere al psihologului român Paul Popescu-Neveanu senzaţiile sunt înţelese drept procese psihice primare şi reprezintă „semnale senzoriale elementare” (Popescu-Neveanu, 1978, p. 652), pe baza cărora se construieşte percepţia. Senzaţia este definită de Mielu Zlate ca: „un mecanism de captare şi înregistrare a informaţiilor din realitatea înconjurătoare sau din cea internă a organismului” (Zlate, 1999, p. 38). În viziunea lui Zlate, senzaţia se referă la însuşiri simple, „cele care apar la «suprafaţă»”. Acesta vorbeşte despre trei elemente pe care mecanismul le presupune: stimulul fizic (receptorii captează informaţia), răspunsul fiziologic (influxul nervos este transmis către creier) şi experienţa senzorială (creierul interpretează informaţia şi are loc răspunsul).
Percepţia chinestezică a spaţiului arhitectural
Ideea de mişcare în spaţiu – Alexandra Vişan, 2013
Individul se mişcă prin spaţiu, îi simte măsura şi se lasă modelat de caracteristicile fondului construit. Felul în care ne deplasăm prin spaţiul arhitectural este influenţat de calităţile de natură tactilă ale suprafeţelor, înţelegând prin
acestea materiale şi texturi. A percepe din punct de vedere chinestezic mediul construit presupune a parcurge şi a explora. Componenta tactilă este prezentă şi în acest caz, între tactil şi chinestezic existând o relaţie de interdependenţă. Viaţa însăşi este mişcare, iar legătura pe care o avem cu arhitectura este în majoritatea cazurilor una de natură dinamică. În cele ce urmează vom discuta despre implicaţiile pe care chinestezicul le are în arta de a construi. Spaţiul arhitectural este interpretat ca un spaţiu al acţiunii în care arhitectul este responsabil de felul în care se realizează interacţiunea dintre individ şi obiect. Vom analiza aspecte legate de mişcare şi de parcurgerea spaţiului construit, cu implicaţii directe asupra percepţiei. Ipoteza propusă pleacă de la ideea că individul traversează spaţii pe care nu poate sau nu are timp să le exploreze din punct de vedere tactil, dar pe baza informaţiilor de natură vizuală şi chinestezică şi a experienţelor trecute (care ţin de memorie), el ajunge să perceapă corect calităţile suprafeţelor. Se urmăreşte înţelegerea importanţei pe care planul de călcare o are în parcurgerea unui spaţiu, dar şi a modului în care caracteristicile acestuia influenţează percepţia obiectului de arhitectură.
Alexandra Vișan este asistent Universitar, Universitatea de Arhitectură și Urbanism „Ion Mincu” București
Alexandra Vișan a absolvit Facultatea de Arhitectură din cadrul Universității de Arhitectură și Urbanism „Ion Mincu” București în anul 2011, fiindu-i acordate medalia și diploma „Bene Merenti” pentru rezultatele meritorii obținute în anii de studiu.
În 2008-2009 a studiat la ETSAV– Barcelona unde a beneficiat de o bursă Erasmus. Proiectul ei de diplomă, „Centru de artă ceramică la Curtea de Argeș”, a fost propus de către UAUIM pentru The RIBA President’s Medals Student Award 2011 – Londra. Demersul aflat la baza acestuia a făcut-o să realizeze importanța dintre simțuri și arhitectură. A fost admisă în toamna aceluiași an la școala doctorală din cadrul UAUIM, sub îndrumarea d-nei. prof.dr. arh. Rodica Crișan, cu o temă ce dorea elucidarea implicațiilor pe care tactilul le are în arta de a construi. Din acel moment lucrează ca asistent la Facultatea de Arhitectură, în cadrul Departamentului de Științe Tehnice.
În viziunea mea, interacțiunea dintre oameni și mediul construit reprezintă preponderent o suprapunere de vizual, tactil și chinestezic. Pe durata celor trei ani de studii doctorale am aprofundat tema, susținându-mi la sfârșitul lunii octombrie a anului în curs în ședință publică teza cu titlul Percepția tactilo-chinestezică a spațiului arhitectural. Lucrarea propune un alt mod de a „vedea” arhitectura, ce se naște ca urmare a interacțiunii dintre „coaja” obiectului construit și „pielea” individului, pe baza expresivității materialelor și a texturilor ce definesc spațiul.
Alexandra Vişan
10 alte produse din aceeași categorie
Secretul lui Watteau - Camille Mauclair,...
Watteau ne lasă impresia unui pictor genial și a unei ființe care a trecut pe pământ visând cu intensitate și având foarte puține legături adevărate cu epoca. Vom vedea cât de puțin l-au înțeles contemporanii, chiar atunci când îl lăudau.38,00 leiViața lui Michelangelo - Romain Rolland,...
Pe nici un alt creator nu l-a așezat posteritatea atât de sus ca pe Michelangelo. Nici unul nu se potrivește mai bine ca el imaginii pe care ne-o facem despre geniu. Dar cine ar putea spune că a pătruns înțelesul adânc al operelor lui cele mai celebre? În această lucrare, atât eseu, cât și biografie, Romain Rolland a făcut o asemenea încercare, potrivit...34,00 leiViața pasionată a lui Bruegel - Felix...
Piersicul înflorit scînteia în soare cu miile lui de picături de ploaie. Un curcubeu se desena la orizont, cuprinzînd în arcul său satul Bruegel, unde, la hanul «Pămîntul Făgăduinței», venea pe lume Pieter. Imaginea satului se reflecta în ochii lui și el îi simțea frumusețea de la vârsta cea mai fragedă.41,00 leiMutația semnelor - René Berger
Luând, așadar, act de mutațiile și deplasările extraordinare ce s-au produs în sfera culturii și civilizației contemporane, René Berger și-a propus să exploreze legăturile dintre artă și lumea științei și tehnicii, efectele inedite care apar în raporturile artei cu mijloacele comunicării de masă îndeosebi.68,00 leiDespre gust și culoare - Roger Avermaete,...
De la instaurarea mașinismului, gustul este nu numai jignit, în diferite sectoare, dar într-unele dintre ele pare atât de compromis, încât te întrebi cum o vei scoate la capăt.45,00 lei
La un moment dat. De jur împrejurul...
O lucrare modernă care încearcă să răspundă la întrebări despre relația arhitecturii cu istoria, cu orașul și cu teritoriul, cu puterea și cu libertatea, cu constructorii, cu materialele, cu măgarii și cu oamenii, cu ochiul dracului, cu plăcerea, cu legile sacre și profane, cu norii, cu vânturile și cu valurile, cu gândul, cu mic și mare.45,00 leiLoc în dialog : spaţiu public -...
Volumul cuprinde o varietate de interviuri inedite pe teme de urbanologie, starea orașului, spațiu sacru și arhitectură religioasă și poezie.53,00 leiNeil Leach - Arhitectura - 3 carti -...
Neil Leach este arhitect și teoretician. A predat la Universitatea din Bath, Architectural Association School of Architecture, University of Nottingham, Columbia University, Cornell University, SCI-Arc, Royal Danish Academy of Art și Dessau Institute of Architecture.30,00 leiNumai online
Clienții care au cumpărat acest produs au mai cumpărat și:
Urfaust - Johann Wolfgang von Goethe -...
Prima versiune a materialului dramatic publicat de însuși Goethe a apărut în 1790 cu titlul „Faust. Un fragment” conține Urfaust într-o formă puternic revizuită, care a fost completată în anii următori de „Prologul în Rai”, „Pact cu Mefisto” și „Noaptea Valpurgienului” și publicat în cele din urmă în 1808 ca „Faust. 1. Parte” de Goethe.80,00 leiTragica istorie a Doctorului Faust. The...
Doctor Faustus, tragedie în cinci acte de Christopher Marlowe, publicată în 1604, dar jucată pentru prima dată cu un deceniu mai devreme. Lucrare dramatică care explorează tema ambiției și consecințele urmăririi cunoașterii interzise prin povestea tragică a personajului său principal, Dr. Faustus, un savant care caută să obțină cunoștințe și putere...68,00 leiIdentităţi în Balcani şi loc de origine....
Obiectul volumului este configurat de procesele identitare generate de dislocare/ relocare. Cristalizarea unor identități având ca reper central locul de origine, locul pe care indivizi și populații întregi au fost nevoite să-l părăsească, reprezintă expresia finală a traumei în discuție.40,00 leiProvidenţa Divină - George Remete
„Fără argumentarea pertinentă, solidă și convingătoarea Providenței, teologia „e admirabilă, e sublimă, dar lipsește cu desăvârșire!”. Oamenii n-au nevoie de teorii despre Dumnezeu, ci de ajutorul lui Dumnezeu, iar aceasta este și menirea teologiei.”54,00 lei
Bucate, vinuri și obiceiuri românești -...
Foarte puțini mai știu să gătească românește, iar și mai puțini o fac. Volumul reprezintă inventarierea bucatelor românești. Nu este o selecție, ci o cuprindere cât mai întregitoare a ceea ce înseamnă tradiție și artă culinară românească (dimpreună cu vinuțul corespunzător).180,00 leiCarte de bucate boieresti. 200 de retete...
În 1841 apărea la Iaşi o „Carte de bucate boiereşti - 200 reţete cercate de bucate, prăjituri şi alte trebi gospodăreşti” în spatele cărora se ascundeau doi boieri: Mihail Kogălniceanu şi Kostache Negruzzi. Cartea de faţă este un rezultat al activităţii practice - reţetele sunt cercate, nu compilate pur şi simplu de prin alte părţi.28,00 leiOpere complete - Sfântul Dionisie Areopagitul
Dionisie Aeroapagitul este probabil cel mai mare scriitor mistic din toate timpurile. Această versiune românească a scrierilor areopagitice aparţine celui mai valoros traducător român de literatură greacă creştină, părintele Dumitru Stăniloae.146,00 leiCritica raţiunii pure - Immanuel Kant
Critica rațiunii pure reprezintă una dintre cărțile cu cel mai mare impact asupra gândirii europene. Apărută în 1781, influența ei are o durată de mai bine de două secole, această carte constituind un moment de cotitură în istoria filosofiei europene, prin ceea ce dărâmă, dar mai ales prin ceea ce construiește.180,00 lei
Psihologi români din secolul XX - Pavel...
„Omagiu psihologilor români ai secolului XX care prin două războaie mondiale și comunism au menținut aprinsă flacăra psihologiei pentru generațiile viitoare.” PAVEL MUREȘAN ION MÂNZAT130,00 leiCalendarele poporului roman - Antoaneta...
Calendarul popular pe care îl prezentăm cititorului reprezintă o încercare de a aduna la un loc tot ceea ce constituie coordonata temporală a vieţii ţărăneşti, acel când ce caracterizează întregul complex de practici magico-rituale ce însoţeşte modul de a vedea lumea al omului vechilor societăţi tradiţionale și se regăsește și în Spațiul și timpul.115,00 leiBucate, vinuri si obiceiuri românesti -...
Bucate, vinuri şi obiceiuri româneşti este editie răscroită de Radu Anton.97,00 leiIntroducere la studiul arhitecturii -...
G. M. Cantacuzino, arhitect din spiţa celor mari, studios al istoriei, scriitor subtil, a însufleţit alături de alţi intelectuali cercul „Simetria” şi revista lui.28,00 leiDespre o estetica a reconstructiei - G.M....
G.M. Cantacuzino a fost un aristocrat al organizării spațiului, care a reușit – prin lucrările sale – să identifice „calea” de a se exprima asupra dimensiunii sociale și estetice a arhitecturii.24,00 lei
Viata intima a lui Hitler - Gheorghi...
Autorul prezintă parvenirea politică a lui Hitler, explică apariția și cauzele demenței Führerului – modul în care o boală morbidă, perversiunile și complexele sexuale i-au influențat nefast acțiunile politice, descrie drama femeilor care au avut neșansa să-i placă lui Hitler (cinci dintre amantele sale s-au sinucis, alte două fiind salvate în ultimul...35,00 leiMiturile Rusiei clasice - Atoaneta Olteanu
Volumul de fata aduce in prim plan cateva dintre miturile cele mai importante ale culturii ruse, cele prin care, in fapt, aceasta se individualizeaza in ansamblul culturii europene.42,00 leiPovestea sarii din Carpati - ed bilingvă...
Drumuri ale sării erau căile medievale terestre pe care era transportat aurul alb de la ocnele de sare la locurile de vânzare, dintre care sunt renumite salzstrassen, salzwegen în Bavaria, Salzburg, Hallstadt, sau Hallein în Cracovia28,00 leiAurul negru la romani - Radu Lungu
În volumul Aurul negru la români, Radu Lungu descrie începutul, evoluția și afirmarea industriei petrolifere românești precum și declinul acestei industrii, după căderea dictaturii lui Ceaușescu, din 1989.42,00 leiPoeme de-o clipă - Vasile Macoviciuc
Deși temător, vizitat de îndoieli și ezitări, adunând tăceri, poetul pare a-și învinge temerile, recunoscând că pulberea visează, își scutură spaimele și visele ruginite pentru ca, imediat cu mâna gri, purtând armură în cuvinte, să mărturisească franc, eu sunt golul care cântă50,00 lei
Calea florii de cireș - Vasile Macoviciuc
Volum de poezii semnat de Vasile Macoviciuc: Fericiţi cei care înoptează/ departe de cuvinte şi nu/ aud liniştea în care se îmbăiază/ urletul,/ chemarea/ dfe fiară la ospăţul cel/ tainic (I)17,34 leiIstoria sociala a satului romanesc - Henri...
Această culegere de studii reuneşte pagini de o bogată însemnătate, scrise de Henri H. Stahl, despre specificul lumii tradiționale românești.30,00 leiMaria Tanase - ediție româno-franceză, L1-...
Supranumită „Pasărea Măiastră a muzicii româneşti”, „Edith Piaf a României”, „reprezentanta întregii românimi”, „mitul Maria Tănase” ori „Privighetoarea cântecului popular românesc” Maria Tănase a fost și rămâne o figură marcantă a muzicii românești.29,00 leiConfesiunile Verei Davadova, iubita lui...
Lucrarea de faţă, după cum declara însuşi autorul, reprezintă forma romanţată a amintirilor celei care a fost timp de două decenii femeia cea mai apropiată de Stalin, liderul Uniunii Sovietice, în perioada 1932-1953, în care acesta a avut încredere deplină şi pe care a căutat-o ori de câte ori simţea nevoia de tandreţe, căldură sufletească şi linişte.55,00 leiIstoricul Bisericii Banu din Iaşi pe baza...
După trei decenii, Contribuţiile documentare la istoria oraşului Iaşi sunt readuse în atenţia cercetătorilor sub titlul hărăzit de la început de cel care le-a adunat: Istoricul bisericii Banu din Iaşi pe baza documentelor inedite (1705–1985). Începutul bun de atunci îşi află acum o împlinire şi mai bună.35,00 lei