Tendinte contemporane in arhitectura pentru educatia preuniversitara - Augustin Ioan

Augustin Ioan

Potrivit autorului, elaborarea unui ghid de bune practici în arhitectura pentru învăţământul preuniversitar este dependentă de ajustarea cadrului legislativ şi normativ existent, la tendinţele actuale de evoluţie ale sistemului de învăţământ românesc în context naţional şi european.

Mai multe detalii

2119P

Nou

23,80 lei cu TVA

-15%

28,00 lei cu TVA

Cum ar trebui să fie spaţiul care să  stimuleze pasiunea, creativitatea și forţa de concentrare a eleviilor? Care este rolul arhitecturii? 

Aplicarea principiilor enunţate în vederea elaborării unui ghid de bune practici în arhitectura pentru învăţământul preuniversitar este dependentă de ajustarea cadrului legislativ şi normativ existent, la tendinţele actuale de evoluţie ale sistemului de învăţământ românesc în context naţional şi european.

Aceste principii trebuie aplicate cu discernământ, în baza unor analize cost–beneficiu, aplicate pe diversitatea cazuisticii, generate de contextul local şi regional.

Dacă oferim elevului spaţii închise, cu un design în cel mai bun caz minimalist, sărac, cu finisaje ieftine şi, mai ales, puţin durabile, curţi betonate, care va fi efectul asupra formării sale? Educaţia în spiritul principiilor dezvoltării durabile ar trebui să se desfăşoare în locaţii care stimulează socializarea, respectul pentru calitate şi frumos, respectul pentru natură. Proiectarea unităţilor de învăţământ pre-universitar se face în România în baza unor standarde şi norme stabilite în urmă cu douăzeci de ani, care nu au fost în general armonizate cu prevederile altor domenii conexe. În acest context, iniţiativa dezbaterii care face obiectul lucrării de faţă este nu numai oportună, dar mai ales necesară.

„Clădirile de şcoală constrâng experienţele de învăţare la interior, iar curţile asfaltate şi materialele standard de finisaj nu corespund nevoilor generaţiei prezente, riscând a compromite şi nevoile generaţiilor viitoare”.

AutorAugustin Ioan
Specificații autorarhitect și profesor universitar la Universitatea de Arhitectură şi Urbanism “Ion Mincu” din Bucureşti
Anul publicării2017
Format140 x 200 mm
Nr. pagini208
ColecțiaSpaţii imaginate
eBook1801-tendinte-contemporane-in-arhitectura-pentru-educatia-preuniversitara.html
ID Hard Cover1801-tendinte-contemporane-in-arhitectura-pentru-educatia-preuniversitara.html
GenArhitectura
LimbaRomana
Tip formatFizic
Subiect principalTeoria arhitecturii
CategorieArta si fotografie
Sub-CategorieArhitectura
ISBN978-606-748-170-9
Nota 
2021-02-28
Tendinţe contemporane în arhitectura pentru educaţia preunivers

Cadrul în care se formează elevul are o influenţă poate mai puţin evidentă, dar demonstrată clar ştiinţific asupra personalităţii viitorului adult.

    Scrieți-vă propria părere

    Scrieţi un comentariu

    Tendinte contemporane in arhitectura pentru educatia preuniversitara - Augustin Ioan

    Tendinte contemporane in arhitectura pentru educatia preuniversitara - Augustin Ioan

    Potrivit autorului, elaborarea unui ghid de bune practici în arhitectura pentru învăţământul preuniversitar este dependentă de ajustarea cadrului legislativ şi normativ existent, la tendinţele actuale de evoluţie ale sistemului de învăţământ românesc în context naţional şi european.

    Scrieţi un comentariu

    Educaţia în spiritul principiilor dezvoltării durabile ar trebui să se desfăşoare în locaţii care stimulează socializarea, respectul pentru calitate şi frumos, respectul pentru natură.

    Arhitectura este știința și arta de a proiecta și construi clădiri și ansambluri de clădiri potrivit anumitor proporții și reguli, în funcție de caracterul și destinația construcțiilor. Știința ei constă în rezolvarea funcțională și tehnică a clădirilor. Arta arhitecturii este o componentă mai specială a artelor în general, care are un caracter mai deosebit, deoarece cu elemente reale, utile, se creează și se compun imagini plastice nonfigurative, de esență abstractă, fară să imite deci modele ale naturii.

    Arhitectura nu poate fi comparată cu natura înconjurătoare decât prin aceea ca este un organism artificial implantat într-un mediu natural cu care trebuie să se armonizeze atât funcțional cât și estetic.

    Arhitectura este forma cea mai cuprinzătoare de organizare a spațiului, urmărind rezolvarea echilibrată, armonioasă, a funcțiunilor complexe, multilaterale. Arta – se știe –  este un fenomen conștient, arhitectura, pe lângă această calitate este și cognitivă și ontologică. Până la sfârșitul secolului trecut arhitectura era considerată "o decorație a structurii" (John Ruskin), iar în secolul nostru Frank Lloyd Wright redefinește arhitectura prin stilul său de integrare armonioasă a structurilor în natură, fiind exponentul cel mai de seamă al arhitecturii organice.

    Augustin Ioan este arhitect și profesor universitar la Universitatea de Arhitectură şi Urbanism “Ion Mincu” din Bucureşti.

    Studii

    Institutul de Arhitectură Ion Mincu Bucureşti 1990, BA

    Oxford University, UK (1992-1993) – Research Scholar

    University of Cincinnati, Ohio (1993-94) MSArch

    Institutul de Arhitectură Ion Mincu Bucureşti (1995) MA în „Formă Urbană”

    Institutul de Arhitectură Ion Mincu Bucureşti (1995-98) PhD în Istoria Arhitecturii (îndrumător prof.dr.arh.Gheorghe Curinschi-Vorona şi Sanda Voiculescu)

    Doctor al Facultăţii de filosofie a Universităţii Bucureşti (îndrumător prof.dr. Vasile Morar; 2002 Magna cum Laudae)

    Licențiat în teologie ortodoxă al Honoris Causa al Center for Traditionalist Orthodox Studies, Etna, CA, SUA (2007)

    10 alte produse din aceeași categorie

    Clienții care au cumpărat acest produs au mai cumpărat și: