Platon.Operele platonice. Prima perioadă Volumul II.-Paul Friedländer, trad. Maria-Magdalena Anghelescu
Paul Friedländer, trad. Maria-Magdalena Anghelescu
- Scrieţi un comentariu
Accesorii
Cutii
Etui carton negru 25,00 lei |
Este o exegeza savantă a operei lui Platon in trei volume. Marele clasicist german, in primul volum, priveste platonismul din perspectiva celor mai interesanti termeni dezvoltati in dialogurile de tinerete si maturitate ( )…. Este o sinteză nemaivăzută pâna aici, erudită, bine gândită, inspirată.
2304P
Nou
Acest produs nu se mai află pe stoc
Data disponibilității:
- Descriere
- Date tehnice
- Comentarii
- Prezentarea editiei
- Subiectul
- Despre autor
- Editare / Traducere
- Dosarul cartii
Platon a fost un filozof al Greciei antice și fondatorul Academiei din Atena. Este considerat figura pivotantă pentru dezvoltarea filosofiei, în special a tradiției Occidentale. Spre deosebire de ceilalți filosofi contemporani ai săi, întreaga operă a lui Platon se presupune că a supraviețuit intactă pentru mai bine de 2500 de ani.
Platon a inovat dialogul scris și formele dialectice în filosofie, care originează odată cu el. În special prin dialogurile Republica și Legile, Platon pune bazele și filosofiei politice occidentale, producând unele dintre cele mai timpurii tratate politice scrise din perspectivă filosofică.
La rândul său, Platon a fost profund influențat de predecesori precum Socrate, Parmenide, Heraclit și Pitagora, cu toate că puține dintre textele acestora s-au păstrat și majoritatea cunoștințelor care mai există aceștia provin din dialogurile lui Platon.
Cele trei volume despre opera lui Platon reprezintă una dintre cele mai importante lucrări ale autorului german Paul Friedländer, fiind considerate un monument de erudiție. Niciun iubitor de cultură interesat de scrierile lui Platon nu poate ocoli această valoroasă operă.
În Volumul II, Paul Friedländer analizează în profunzime prima perioadă a operelor platonice: principala grupă a dialogurilor aporetice, micile dialoguri de tinereţe, dialogurile de autoreprezentare şi travestire a filosofului și dialogurile Alcibiade, Gorgias, Menon.
Cartea beneficiază de o traducere de excepție aparținând doamnei profesor Maria Magdalena Anghelescu. Traducerea s-a realizat după ediția a treia a textului german, în care textul şi notele au fost revăzute scrupulos.
Autor | Paul Friedländer |
Specificații autor | Filolog german specializat in literatura clasica |
Traducator/editor | Maria-Magdalena Anghelescu |
Anul publicării | 2019 |
Editie speciala | Da |
Format | 200 x 280 mm |
Tip Coperta | Speciala |
Nr. pagini | 374 |
Colecția | Cărţilor de referinţă |
eBook | 2200-platonoperele-platonice-prima-perioada-volumul-ii-paul-friedlaender-trad-maria-magdalena-anghelescu-9786067483116.html |
ID Hard Cover | 2200-platonoperele-platonice-prima-perioada-volumul-ii-paul-friedlaender-trad-maria-magdalena-anghelescu-9786067483116.html |
Gen | Filozofie |
Limba | Romana |
Tip format | Fizic |
Categorie | Stiinte umaniste |
Sub-Categorie | Sociologie si filozofie |
ISBN | 978-606-748-311-6 |
Categoria: emblematic europa
Din categoria lucrarilor catalogate Emblematic Europa fac parte cartile din patrimoniul cultural european care sunt istoric fundamentale sau contributive si care s-au bucurat de versiuni noi de traducere, de editii ilustrate, de forme noi de editare. Cultura romana respiră si in prezent in cultura eropeana pe care o asimileaza specific. Capodoperele nascute in epoci si culturi diferite in Europa au devenit in timp emblematice pentru spiritul continentului european. Fiecare carte din această categorie este marcata cu un timbru ilustrativ pentru perioada sau contextul in care a aparut si s-a afirmat. In cazul in care opera este considerata capodopera, faptul este consemnat pe timbrul emblematic eu: capodopera a culturii europene.
Incadrarea in serii si colectii: editie magnum
În Volumul II, Paul Friedländer analizează în profunzime prima perioadă a operelor platonice: principala grupă a dialogurilor aporetice (Protagoras , Laches, Thrasymachos, Charmides, Euthyphron, Lysis, Hippias Maior), micile dialoguri de tinereţe (Hipparchos, Ion, Hippias Minor, Theages), dialogurile de autoreprezentare şi travestire a filosofului (Apărarea lui Socrate, Criton, Euthydemos, Cratylos, Menexenos) și dialogurile Alcibiade, Gorgias, Menon.
1. PROTAGORAS
Dialogul-cadru 309 A – 310 A
Deci o primă abordare a ceea ce va constitui mai târziu obiectul dialogului ne oferă chiar dialogul‑cadru. Dar încă de pe acum răsună aici ceva mai important. Aprecierea paradoxală conform căreia Alcibiade stă în urma lui Protagoras, cel frumos în urma celui mai‑frumos, pentru că înţeleptul este frumos: această ironie ne indică o ierarhie veritabilă. Nu că Alcibiade ar fi mai prejos. Dar frumuseţea, iubită cu pasiune, este o treaptă inferioară în ascensiunea către şi mai pătimaş iubita „înţelepciune”. Astfel şi în spatele dialogului erotic se ascunde ceva mai profund. Educaţia va constitui în continuare tema dialogului, şi anume antiteza dintre educaţia sofistă şi cea socratică. Or, această antiteză este delimitată la Platon mai ales de faptul că Socrate şi numai el educă iubind. Oricât de facil este tratat aici la început motivul erotic, el devine expres numai în acest pasaj din dialog. Dar când Socrate se laudă că Alcibiade i‑ar fi „venit în ajutor” (309 B), aceasta ne trimite mult mai departe în miezul dialogului central. Câtă vreme privim numai dezvoltarea ideilor, avem aici nişte interludii, dar considerând drama filosofică în ansamblul ei sunt puncte de cea mai mare importanţă, în care dialogul ameninţă să se destrame şi este salvat de la această destrămare de intervenţia lui Alcibiade (336 B, 348 B). În ceata pestriţă există un acord secret între Socrate şi acest discipol, care se exprimă ca o voinţă comună de dialog filosofic.
2. LACHES
Acţiunea simplă a acestui dialog în care nişte părinţi se sfătuiesc cu Socrate în privinţa educaţiei fiilor lor, şi expunerea simplă conceptuală – căutarea „bărbăţiei, curajului” – este prezentată de o mare varietate de persoane. Pe lângă Socrate, există doi părinţi, Lysimachos şi Melesias, cu fiii lor şi apoi cei doi ofiţeri, Laches şi Nicias, fără fiii lor. În Theages este suficient un părinte şi fiul său, în Charmides un adolescent şi prietenul său mai vârstnic, în Lysis doi tineri şi admiratorii lor. Şi aici Platon s‑ar fi putut mulţumi cu Nicias şi Laches împreună cu fiii lor – pe care ar fi trebuit atunci să‑i facă ceva mai în vârstă. Bogăţia mai mare permite o nuanţare mai clară a priceperii şi a apropierii‑de‑Socrate...
Deci nu suntem încă la nivelul socratic. Şi într‑adevăr ceea ce auzim sunt judecăţile empirice ale unor specialişti în chestiuni tehnice. Când trebuie să decidă răspunsul la întrebarea oarecum delicată dacă lupta cu armele este un obiect de învăţământ util, cei doi se contrazic. Dar sunt de acord într‑o singură privinţă: că orice recurs la principii generale le e străin. Ca militari, amândoi văd numai războiul, căruia îi subordonează curajul şi pe care îl proclamă, cu o unilateralitate primejdioasă, scop al oricărei educaţii („căliri”). Asocierea cuvintelor „îndrăzneală” şi „curaj” la Nicias şi o exprimare similară a lui Laches (184 B) arată că, la acest nivel, deosebirea dintre dispoziţia naturală şi forma etică (virtutea) nu se încearcă încă deloc, o distincţie la care îl vedem pe Socrate ajungând cât se poate de clar în fragmentul final din Protagoras.
3. THRASYMACHOS (CARTEA I A REPUBLICII)
Poate că există şi o dovadă externă a faptului că prima carte a Republicii a fost mai întâi un dialog autonom: este vorba despre micul dialog Cleitophon. Cleitophon este un personaj secundar în Cartea I a Republicii: chiar la început (328 B), Socrate dă peste el împreună cu Lysias şi alţii în casa lui Polermachos, iar mai târziu (340 AB) el intervine la un moment dat în dezbatere. Dialogul cu numele său îl pune numai pe el faţă în faţă cu Socrate. Socrate a auzit spunându‑se că Cleitophon s‑ar fi declarat într‑o conversaţie cu Lysias de partea lui Thrasymachos şi împotriva lui Socrate. Micul dialog presupune deci existenţa primei cărţi a Republicii şi acest lucru merge până în detaliile deazbaterii. Dar el exclude totodată celelalte cărţi ale Republicii. Căci tocmai de aceea Cleitophon se decide împotriva lui Socrate, fiindcă el nu se pricepe decât la „protreptică” şi dincolo de aceasta nu poate să‑i înveţe pe ceilalţi nimic pozitiv. –
4. CHARMIDES
Dialogul despre sophrosyne este purtat de Socrate cu cei doi veri, Critias şi Charmides, care au făcut parte cu 25 de ani mai târziu din „cei treizeci”, şi care sunt văzuţi aici, în pofida apropiatei lor înrudiri şi a destinului lor comun, în antiteză unul cu celălalt. În dialogul Protagoras intră împreună la gazda sofistului frumosul Alcibiade şi Critias, fiul bărbatului cu numele ciudat Frumos‑Urât (Þ kalla»sqrou). Poate că numele lui nu exprimă mai mult decât o glumă, dar poate fi şi mai mult decât atât. În dialogul nostru îl vedem pe fiul lui Callaischros, numit astfel sau căruia lumea i se adresează aşa, alături de Charmides, a cărui frumuseţe este elementul cel mai emoţionant de la început. Charmides are o constituţie perfectă. Aspectului său pare să‑i corespundă interiorul; este înzestrat în acelaşi timp pentru filosofie şi poezie. Aşa trebuie să fi fost Platon şi dintr‑o astfel de substanţă îşi doreşte el să fie oamenii.
5. EUTHYPHRON
Euthyphron pune problema „pietăţii”, âsion sau eÈsebÙc, prin care, după cum se ştie, se înţelege în primul rând şi înainte de orice nu o intenţie ascunsă, ci o raportare obiectivă a omului la divinitate, nu a omului individual, ci a membrului de familie şi a cetăţeanului. Euthyphron face parte astfel ca o verigă necesară din grupa acelor dialoguri aporetice care cercetează, fiecare, câte una din „virtuţile” reunite în Protagoras. Pentru Platon toate acestea nu erau concepte goale, pentru care să fi trebuit să născocească purtători şi situaţii. Ele erau legate toate de Socrate şi numai de el, în acea formă de perfecţiune înţeleaptă care merită, numai ea, numele de arete.
16. MENEXENOS
Acesta este cea mai derutantă scriere a lui Platon şi, dintre toate ale sale, cea mai paradoxală imagine a lui Socrate: Socrate, duşmanul cuvintelor frumoase şi al treburilor politice, ţine în anul 386, deci după moartea sa, la un interval de timp echivalent cu jumătate din viaţa unui om, un discurs solemn despre cetatea ateniană, în ziua comemorativă a eroilor ei căzuţi în luptă. Iar acest discurs lung este încadrat într‑un scurt dialog, în care Socrate îi povesteşte lui Menexenos – care îl ascultă cu oarecare neîncredere – că a învăţat acest discurs de la Aspasia. Este de înţeles faptul că autenticitatea discursului a fost contestată multă vreme, dar mai puţin de înţeles sunt ocările aduse acestei opere, în loc să se încerce lămurirea ei. Cei care s‑au interesat mai serios de această scriere au încercat să simplifice aspectele derutante. Au susţinut că ea ar fi o satiră îndreptată împotriva elocinţei patriotice sau împotriva Atenei sau împotriva ambelor. Sau poate Platon a vrut să arate cât se poate de serios că poate să scrie tot atât de bine sau de rău ca şi alţii o cuvântare solemnă, iar apoi şi‑a depreciat singur această operă fără valoare făcută să ia ochii, prin dialogul în care a încadrat‑o. Această interpretare utilizează şi circumstanţa că scrierea este singura dintre operele platonice care se autodatează cu precizie, pentru a citi în ea intenţii de moment, ca şi cum Platon ar fi vrut fie să influenţeze politica ateniană din acei ani, fie să întindă o mână patriei sale, în semn de împăcare. Referirea la Aspasia trece drept o aluzie literară, nu mai puţin inteligibilă, la dialogul pierdut Aspasia al socraticului Eschine; în felul acesta se renunţă în mod expres la interpretarea chestiunii în sine.
Plato: Biography of a Great Thinker
https://www.youtube.com/watch?v=GWZlx6XheD4
Understanding Plato with Pierre Grimes
https://www.youtube.com/watch?v=NWWspx11mvc
Socrates, Plato, and Aristotle (Short Documentary)
https://www.youtube.com/watch?v=nke9geV7g98
Paul Friedländer (1882-1968) a fost un cunoscut filolog german specializat în literatura clasică. A studiat cu marele reprezentant al filologiei clasice, Ulrich von Wilamowitz Moellendorff, la Universitatea din Berlin. A fost profesor la Universitățile din Berlin, Marburg și Halle. A demisionat în 1935 la presiunile regimului nazist, iar în 1938 a fost deținut într-un lagăr de concentrare. După eliberare, a emigrat în Statele Unite ale Americii, unde va preda la Universitatea John Hopkins, apoi la Universitatea din California (UCLA). A devenit cunoscut pentru interpretarea originală a operelor lui Platon.
Un omagiu adus lui Paul Friedländer la moartea sa:
http://texts.cdlib.org/view?docId=hb6h4nb3q7&chunk.id=div00016&brand=calisphere&doc.view=entire_text
Cartea a avut trei editii in germana si a fost tradusa in engleza si franceza.
Editia prezentata-Format: 200/280 , 374 pg. /editia 1, 2019 ,beneficiază de o traducere de excepție aparținând doamnei profesor Maria Magdalena Anghelescu. Traducerea s-a realizat după ediția a treia a textului german, în care textul şi notele au fost revăzute scrupulos.
Născută în 1952 la Baia Mare, Maria-Magdalena Anghelescu a studiat la Bucureşti limba şi literatura română şi latină. Este bibliotecară la Institutul de Istoria Artei G. Oprescu din cadrul Academiei Române şi la New Europe College. Maria-Magdalena Anghelescu traduce din germană, engleză, franceză şi italiană în română. Din 2000 este membră a Uniunii Scriitorilor din România (filiala din Bucureşti, departamentul de traduceri). Pentru traducerea volumului Antikensehnsucht und Maschinenglaube. Die Geschichte der Kunstkammer und die Zukunft der Kunstgeschichte de Horst Bredekamps a primit, în 2008, Premiul de Traducere Allianz. Locuieşte la Bucureşti.
Această ediție are un format mare (20x28 cm), textul paginat în larg, aerisit și elegant. Este o carte care stă bine pe masa de lucru și pot fi consultată comod și profesionist. Legătoria se distinge prin supracoperta parțială grea, aplicată excentric la piciorul cărții. Această inovație face ca lucrarea să fie suplă la deschidere și, în același timp, să stea bine închisă chiar după o îndelungată răsfoire.
Alături de scrierea Despre înțelepciunea anticilor, acestă ediție include și lucrarea lui Francis Bacon, Despre principii și origini după fabulele lui Cupidon și a cerului. De asemenea, ediția include două note introductive și o prezentare biografică a autorului Francis Bacon, realizate de traducătorul Alexandru Posescu. Ediția include și un timbru a cărui grafică sugerează domeniul în care lucrarea poate fi considerată emblematică și o ilustrație detașabilă pe suport valoros (hârtie ivoir, manuală).
Edițiile speciale
Edițiile speciale sunt în fapt creații editoriale, cărți obiect, făcute în tiraj limitat (specificat pe un timbru aplicat pe forzațul cărții). În nomenclatorul Paideia ele fac parte din clasa midi care se caracterizează prin folosirea îmbinată a unor materiale suport rare și deosebite (hârtia manuală, hârtia ivoir, piele, pânză, calc), cu o legătorie manuală remarcabilă prin originalitate și distincție. O notă aparte o conferă ilustrația, elementul decorativ, galeriile de imagini, aplicate prin tehnici diverse care produc surpriză și emoție îndelungată cititorului. Conțin întotdeauna și o ilustrație detașabilă pe suport valoros (hârtie ivoir, manuală) drept cadou.
Deși extrem de elaborate, aceste cărți sunt accesibile oamenilor cultivați atenți la marile opere ale lumii, la istorie, la diversitatea creației umane.
Ediții speciale Magna (cărți de referință):
Edițiile speciale Magna sunt cărți de format mare (20/28), cu textul paginat în larg, aerisit, elegant, sunt cărți care stau bine pe masa de lucru și pot fi consultate comod și profesionist. În acest format apar, de regulă, capodopere ale culturii române și europene, lucrări de referință deosebit de valoroase. Prin concept ele îmbină plăcerea lecturii cu studiul aprofundat.
Legătoria se distinge prin supracoperta parțială grea, aplicată excentric la piciorul cărții. Această inovație face ca lucrarea să fie suplă la deschidere și, în același timp, să stea bine închisă chiar după o îndelungată răsfoire.
Magna este o carte foarte elaborată care oferă mult, foarte mult, pentru un cost modic.
10 alte produse din aceeași categorie
Urfaust - Johann Wolfgang von Goethe -...
Prima versiune a materialului dramatic publicat de însuși Goethe a apărut în 1790 cu titlul „Faust. Un fragment” conține Urfaust într-o formă puternic revizuită, care a fost completată în anii următori de „Prologul în Rai”, „Pact cu Mefisto” și „Noaptea Valpurgienului” și publicat în cele din urmă în 1808 ca „Faust. 1. Parte” de Goethe.80,00 leiTragica istorie a Doctorului Faust. The...
Doctor Faustus, tragedie în cinci acte de Christopher Marlowe, publicată în 1604, dar jucată pentru prima dată cu un deceniu mai devreme. Lucrare dramatică care explorează tema ambiției și consecințele urmăririi cunoașterii interzise prin povestea tragică a personajului său principal, Dr. Faustus, un savant care caută să obțină cunoștințe și putere...68,00 lei„Vieţile paralele” ale personajelor...
Cartea este o abordare originală a scrierilor platonice în care autorul pune în paralel viețile marilor filosofi greci.60,00 leiUn român - împărat al Ţării de Foc -...
ROMÂNII ÎN ISTORII EXTRAVAGANTE Julius PopperUn român - împărat al Țării de Foc140,00 leiParmenide Texte și comentarii - Ediție...
Parmenide este recunoscut ca fiind primul gânditor din istoria culturii occidentale care a exprimat clar dualismul fundamental existent în Univers între Ființă și Aparență. Căile lui Parmenide au căpătat un sens simbolic și, de la Platon la Beaufret, formează un topos nobil frecventat atât de savanții acribici, cât și de filosofii speculativi sau eseiștii...110,00 lei
Sur la philosophie de l’histoire. Le...
Beaucoup d’historiens, et parmi les plus importants, se montrent peu enthousiastes àl’idée d’une « philosophie de l’histoire », qualifiée de « plus grand ennemi de l’histoire »par Jacques Le Goff. Ainsi les philosophes − trop confiants dans les vertus de laspéculation − se laisseraient-ils emporter par de mauvais orgueils impérialistes.150,00 leiL’Europe Unie. De l’idée à la foundation -...
Volumul de fațã reprezintă, fără nici o îndoială, un eveniment editorial unic în peisajul publicisticii românești, comparabil doar cu opera similară și pe același tărâm a lui Grigore Gafencu.120,00 leiCraii de curtea – veche. Gallants of the...
„Una din acele cărți rare care i-au pus în mare încurcătură pe criticii literari. (...) Compus din mai multe narațiuni paralele, romanul sfida toate clișeele genului asa cum îl interpreta critica interbelică. (...) Nu vă spun cine și câți sunt Craii. Formați-vă singuri o părere, dupa ce citiți romanul!” (Nicolae Manolescu)80,00 leiEtnoculinarul românesc. Preparate de pește...
Cunoscutul om de televiziune și scriitor, Radu Anton Roman, ne pune înainte o savuroasă trecere în revistă a celor mai apetisante rețete de mâncăruri românești, dimpreună cu povestea lor. Un album complet ilustrat, care nu ar trebui să lipsească din biblioteca niciunui gurmand.150,00 leiL’Empereur Titus - Eugen Cizek
Volumul prezent este invitația concretă pentru o lectură deosebit de interesantă, totodată un periplu elegant prin aristocrația imperiului roman, influențată de monarhiile orientale, dintre care numim ca modele pe Alexandru cel Mare, și Marcus Antonius.80,00 lei
Clienții care au cumpărat acest produs au mai cumpărat și:
Alte editii disponibile
Urfaust - Johann Wolfgang von Goethe -...
Prima versiune a materialului dramatic publicat de însuși Goethe a apărut în 1790 cu titlul „Faust. Un fragment” conține Urfaust într-o formă puternic revizuită, care a fost completată în anii următori de „Prologul în Rai”, „Pact cu Mefisto” și „Noaptea Valpurgienului” și publicat în cele din urmă în 1808 ca „Faust. 1. Parte” de Goethe.80,00 leiTragica istorie a Doctorului Faust. The...
Doctor Faustus, tragedie în cinci acte de Christopher Marlowe, publicată în 1604, dar jucată pentru prima dată cu un deceniu mai devreme. Lucrare dramatică care explorează tema ambiției și consecințele urmăririi cunoașterii interzise prin povestea tragică a personajului său principal, Dr. Faustus, un savant care caută să obțină cunoștințe și putere...68,00 leiIdentităţi în Balcani şi loc de origine....
Obiectul volumului este configurat de procesele identitare generate de dislocare/ relocare. Cristalizarea unor identități având ca reper central locul de origine, locul pe care indivizi și populații întregi au fost nevoite să-l părăsească, reprezintă expresia finală a traumei în discuție.40,00 leiProvidenţa Divină - George Remete
„Fără argumentarea pertinentă, solidă și convingătoarea Providenței, teologia „e admirabilă, e sublimă, dar lipsește cu desăvârșire!”. Oamenii n-au nevoie de teorii despre Dumnezeu, ci de ajutorul lui Dumnezeu, iar aceasta este și menirea teologiei.”54,00 leiSecretul lui Watteau - Camille Mauclair,...
Prin opera sa, Watteau ne face să întrevedem care îi era sufletul: pentru acest ftizic singuratic, restul era tăcere, iar viața o taină pe care și-o ținea ascunsă chiar față de puținii săi prieteni. Ne lasă impresia unui pictor genial și a unei ființe care a trecut pe pămînt visând cu intensitate și avînd foarte puține legături adevărate cu epoca.20,00 leiNumai online
Viața lui Michelangelo - Romain Rolland,...
În această lucrare, atît eseu, cît și biografie, Romain Rolland a făcut o asemenea încercare, potrivit firii sale de artist.18,00 leiNumai onlineViața pasionată a lui Bruegel - Felix...
„Pieter își mai privi o dată atelierul. Văzu din nou lupta dintre Grași și Slabi, un proiect pentru „Drumul Calvarului”, o schiță pentru „Uciderea Pruncilor” și într-un ungher un portret în peniță al lui Jan Nagel. Îl luă de pe perete, îl puse în buzunar și ieși pe neașteptate. Odată urcat în diligența care avea să-l lase la Bruxelles, desfăcu portretul...25,00 leiNumai online
Bucate, vinuri și obiceiuri românești -...
Foarte puțini mai știu să gătească românește, iar și mai puțini o fac. Volumul reprezintă inventarierea bucatelor românești. Nu este o selecție, ci o cuprindere cât mai întregitoare a ceea ce înseamnă tradiție și artă culinară românească (dimpreună cu vinuțul corespunzător).180,00 leiCarte de bucate boieresti. 200 de retete...
În 1841 apărea la Iaşi o „Carte de bucate boiereşti - 200 reţete cercate de bucate, prăjituri şi alte trebi gospodăreşti” în spatele cărora se ascundeau doi boieri: Mihail Kogălniceanu şi Kostache Negruzzi. Cartea de faţă este un rezultat al activităţii practice - reţetele sunt cercate, nu compilate pur şi simplu de prin alte părţi.28,00 leiOpere complete - Sfântul Dionisie Areopagitul
Dionisie Aeroapagitul este probabil cel mai mare scriitor mistic din toate timpurile. Această versiune românească a scrierilor areopagitice aparţine celui mai valoros traducător român de literatură greacă creştină, părintele Dumitru Stăniloae.146,00 leiCritica raţiunii pure - Immanuel Kant
Critica rațiunii pure reprezintă una dintre cărțile cu cel mai mare impact asupra gândirii europene. Apărută în 1781, influența ei are o durată de mai bine de două secole, această carte constituind un moment de cotitură în istoria filosofiei europene, prin ceea ce dărâmă, dar mai ales prin ceea ce construiește.180,00 lei
Psihologi români din secolul XX - Pavel...
„Omagiu psihologilor români ai secolului XX care prin două războaie mondiale și comunism au menținut aprinsă flacăra psihologiei pentru generațiile viitoare.” PAVEL MUREȘAN ION MÂNZAT130,00 leiCalendarele poporului roman - Antoaneta...
Calendarul popular pe care îl prezentăm cititorului reprezintă o încercare de a aduna la un loc tot ceea ce constituie coordonata temporală a vieţii ţărăneşti, acel când ce caracterizează întregul complex de practici magico-rituale ce însoţeşte modul de a vedea lumea al omului vechilor societăţi tradiţionale și se regăsește și în Spațiul și timpul.115,00 leiBucate, vinuri si obiceiuri românesti -...
Bucate, vinuri şi obiceiuri româneşti este editie răscroită de Radu Anton.97,00 leiIntroducere la studiul arhitecturii -...
G. M. Cantacuzino, arhitect din spiţa celor mari, studios al istoriei, scriitor subtil, a însufleţit alături de alţi intelectuali cercul „Simetria” şi revista lui.28,00 leiDespre o estetica a reconstructiei - G.M....
G.M. Cantacuzino a fost un aristocrat al organizării spațiului, care a reușit – prin lucrările sale – să identifice „calea” de a se exprima asupra dimensiunii sociale și estetice a arhitecturii.24,00 lei
Viata intima a lui Hitler - Gheorghi...
Autorul prezintă parvenirea politică a lui Hitler, explică apariția și cauzele demenței Führerului – modul în care o boală morbidă, perversiunile și complexele sexuale i-au influențat nefast acțiunile politice, descrie drama femeilor care au avut neșansa să-i placă lui Hitler (cinci dintre amantele sale s-au sinucis, alte două fiind salvate în ultimul...35,00 leiMiturile Rusiei clasice - Atoaneta Olteanu
Volumul de fata aduce in prim plan cateva dintre miturile cele mai importante ale culturii ruse, cele prin care, in fapt, aceasta se individualizeaza in ansamblul culturii europene.42,00 leiPovestea sarii din Carpati - ed bilingvă...
Drumuri ale sării erau căile medievale terestre pe care era transportat aurul alb de la ocnele de sare la locurile de vânzare, dintre care sunt renumite salzstrassen, salzwegen în Bavaria, Salzburg, Hallstadt, sau Hallein în Cracovia28,00 leiAurul negru la romani - Radu Lungu
În volumul Aurul negru la români, Radu Lungu descrie începutul, evoluția și afirmarea industriei petrolifere românești precum și declinul acestei industrii, după căderea dictaturii lui Ceaușescu, din 1989.42,00 leiPoeme de-o clipă - Vasile Macoviciuc
Deși temător, vizitat de îndoieli și ezitări, adunând tăceri, poetul pare a-și învinge temerile, recunoscând că pulberea visează, își scutură spaimele și visele ruginite pentru ca, imediat cu mâna gri, purtând armură în cuvinte, să mărturisească franc, eu sunt golul care cântă50,00 lei
Calea florii de cireș - Vasile Macoviciuc
Volum de poezii semnat de Vasile Macoviciuc: Fericiţi cei care înoptează/ departe de cuvinte şi nu/ aud liniştea în care se îmbăiază/ urletul,/ chemarea/ dfe fiară la ospăţul cel/ tainic (I)17,34 leiIstoria sociala a satului romanesc - Henri...
Această culegere de studii reuneşte pagini de o bogată însemnătate, scrise de Henri H. Stahl, despre specificul lumii tradiționale românești.30,00 leiMaria Tanase - ediție româno-franceză, L1-...
Supranumită „Pasărea Măiastră a muzicii româneşti”, „Edith Piaf a României”, „reprezentanta întregii românimi”, „mitul Maria Tănase” ori „Privighetoarea cântecului popular românesc” Maria Tănase a fost și rămâne o figură marcantă a muzicii românești.29,00 leiConfesiunile Verei Davadova, iubita lui...
Lucrarea de faţă, după cum declara însuşi autorul, reprezintă forma romanţată a amintirilor celei care a fost timp de două decenii femeia cea mai apropiată de Stalin, liderul Uniunii Sovietice, în perioada 1932-1953, în care acesta a avut încredere deplină şi pe care a căutat-o ori de câte ori simţea nevoia de tandreţe, căldură sufletească şi linişte.55,00 leiIstoricul Bisericii Banu din Iaşi pe baza...
După trei decenii, Contribuţiile documentare la istoria oraşului Iaşi sunt readuse în atenţia cercetătorilor sub titlul hărăzit de la început de cel care le-a adunat: Istoricul bisericii Banu din Iaşi pe baza documentelor inedite (1705–1985). Începutul bun de atunci îşi află acum o împlinire şi mai bună.35,00 lei