Sfârşitul istoriei şi ultimul Om - Francis Fukuyama
Francis Fukuyama
Accesorii
Cutii
![]() | Etui carton negru 25,00 lei |
Lucrarea Sfârşitul istoriei şi ultimul om a lui Francis Fukuyama este un mozaic fantastic de date, fapte și crâmpeie de istorie și filosofie, o profundă şi pasionantă investigaţie socio-politică, care își propune să răspundă la întrebarea fundamentală dacă libertatea şi egalitatea politică şi economică pot produce o societate stabilă, în care omul să fie pe deplin mulțumit.
2331P
Nou
Acest produs nu se mai află pe stoc
Data disponibilității:
Pe măsură ce tumultosul secol XX se îndreaptă plin de spaimă spre sfârșitul său, prăbușirea comunismului ducând la o transformare a politicii mondiale – Francis Fukuyama ne invită să ne întoarcem împreună cu el la o întrebare care a fost pusă de marii filosofi ai secolelor trecute: există oare o direcție a istoriei omenirii? Și dacă această istorie este direcțională, către ce se îndreaptă ea? Și cum ne raportăm noi la acest parcurs al istoriei?
Dezbaterea acestor grave probleme ale istoriei contemporane este cu atât mai incitantă cu cât autorul a avut privilegiul de a deține funcția de director adjunct al echipei de planificare politică în cadrul Departamentului de Stat al SUA.
Lucrarea Sfârşitul istoriei şi ultimul om a lui Francis Fukuyama este o profundă şi pasionantă investigaţie socio-politicâ, care depăşeşte intenţiile faimosului său eseu apărut în vara lui 1989. El aduce dovezi că există două forţe copleşitoare care funcţionează în cadrul istoriei omeneşti: „logica ştiinţei moderne” şi „lupta pentru recunoaştere”. Cea dintâi îi face pe oameni să-şi satisfacă o gamă tot mai largă de dorinţe prin intermediul procesului economic; cea de-a doua, „lupta pentru recunoaştere”, este în viziunea autorului chiar „motorul” istoriei.
Tema susţinută cu atâta strălucire de Francis Fukuyama este că, în timp, aceste două forţe au dus, după cum s-a văzut, la prăbuşirea tiraniilor, fie ele de stânga sau de dreapta, şi au obligat societăţi foarte deosebite din punct de vedere cultural să întemeieze democraţii capitaliste liberale la sfârşitul procesului istoric.
Şi atunci se pune marea întrebare: pot oare libertatea şi egalitatea politică şi economică – situaţie existentă la presupusul „sfârşit al istoriei” – produce o societate stabilă, în care omul ar putea fi pe deplin satisfăcut în cele din urmă? Sau, dimpotrivă, condiţia spirituală a acestui „ultim om” al istoriei, care este lipsit de posibilităţile de defulare a dorinţei şi luptei sale pentru supremaţie, va conduce, în mod inevitabil, la revenirea haosului şi a vărsărilor de sânge care au caracterizat istoria?
Sfârșitul istoriei și ultimul om pare construită cu finețea și detaliul unei opere renascentiste. (Ioana Epure, bookaholic.ro)
(...) remarcabil este faptul că, dacă în prima parte a cărții filtrul american prin care e privită lumea e destul de iritant – aproape ai sentimenul că Fukuyama încearcă să-ți demonstreze de ce toată lumea ar trebui să-și dorească să trăiască într-o Americă (plus că perspectiva lui asupra comunismului est-european este foarte americană), în a doua jumătate a cărții îți dai seama că tot ceea ce îți spune Fukuyama despre mentalitatea locuitorilor SUA îți dezvăluie ceva despre tine, ca non-american. Explicația motivelor pentru care americanul de rând se implică în politică, importanța politicii ca manifestare a thymosului, care a stat la baza principiilor stabilite de „Părinții Întemeietori”, îți indică chiar unul din lipsurile mari ale societății românești.
O să închei cu un citat din capitolul despre etica muncii, capitol care ar trebui să fie lectură obligatorie pentru fiecare angajat român, indiferent unde și pentru cine lucrează:
„Muncitorul est-german sau sovietic, obligat de activistul de partid să muncească pentru a construi socialismul (…) considera munca drept o povară care trebuia ocolită de câte ori era posibil. Țările Europei de Est care au pornit pe drumul democratizării se confruntă, toate, cu problema refacerii eticii muncii bazate pe interesul personal al individului, după decenii de obișnuință de a trăi pe cheltuiala statului.”
(Ioana Epure, bookaholic.ro)
Autor | Francis Fukuyama |
Specificații autor | consultant rezident al Corporaţiei RAND din Washington, D.C. |
Traducator/editor | Mihaela Eftimiu |
Anul publicării | 2020 |
Editie speciala | Da |
Format | 200 x 280 mm |
Tip Coperta | Speciala |
Nr. pagini | 448 |
Colecția | Cărţilor de referinţă |
eBook | 2242-sfarsitul-istoriei-si-ultimul-om-francis-fukuyama-9786067483369.html |
ID Hard Cover | 2242-sfarsitul-istoriei-si-ultimul-om-francis-fukuyama-9786067483369.html |
Gen | Sociologie |
Limba | Romana |
Tip format | Fizic |
Categorie | Stiinte umaniste |
Sub-Categorie | Sociologie si filozofie |
ISBN | 978-606-748-336-9 |
Prpfundă
O analiză profundă și interesantă, care este încă relevantă după 25 de ani. Toate procesele marcate în carte se petrec încă în fața propriilor ochi.
Categoria: emblematic europa
Din categoria lucrarilor catalogate Emblematic Europa fac parte cartile din patrimoniul cultural european care sunt istoric fundamentale sau contributive si care s-au bucurat de versiuni noi de traducere, de editii ilustrate, de forme noi de editare. Cultura romana respiră si in prezent in cultura eropeana pe care o asimileaza specific. Capodoperele nascute in epoci si culturi diferite in Europa au devenit in timp emblematice pentru spiritul continentului european. Fiecare carte din această categorie este marcata cu un timbru ilustrativ pentru perioada sau contextul in care a aparut si s-a afirmat. In cazul in care opera este considerata capodopera, faptul este consemnat pe timbrul emblematic eu: capodopera a culturii europene.
Lucrarea Sfârşitul istoriei şi ultimul om a lui Francis Fukuyama este un mozaic fantastic de date, fapte și crâmpeie de istorie și filosofie, o profundă şi pasionantă investigaţie socio-politică, care își propune să răspundă la întrebarea fundamentală dacă libertatea şi egalitatea politică şi economică pot produce o societate stabilă, în care omul să fie pe deplin mulțumit. Cartea are o valoare deosebită pentru cultura europeană care privilegiază democrația, dar și pentru cultura românească care a cunoscut efectele distrugătoare ale totalitarismului.
Incadrarea in serii si colectii: editie magnum
Teoria sfârșitului istoriei pornește de la un articol cu acest nume pe care Francis Fukuyama l-a publicat în anul 1989 și se continuă în cartea „Sfârșitul istoriei și ultimul om”.
Ideea principală de la care pornește Fukuyama este că nu există o ideologie mai presus de democrația liberală. Aceasta reprezintă ultima etapă în evoluția omenirii. Iar dacă omenirea nu mai poate evolua, atunci se sfârșește și istoria. Autorul privește istoria nu doar ca o înșiruire de evenimente importante pentru omenire. Acestea vor avea loc mereu. Fukuyama privește istoria ca un „singur proces coerent, evolutiv, ținând cont de experiența tuturor oamenilor din toate timpurile”. Asta înseamnă că societățile evoluează, trec prin niște etape(societățile tribale, cele feudale, monarhia, etc) și ajung la un anumit punct (democrația liberală) în care cerințele esențiale referitoare la principii și insituții sunt satisfăcute complet. Nu mai există nimic care să fie îmbunătățit. Întrebarea pe care și-o pune autorul este dacă această istorie va determina adoptarea democrației de către toată societățile din secolul al XX-lea și răspunsul este că da. Pentru a răspunde la întrebare el vine cu două argumente: elementul economic și „lupta pentru recunoaștere”. Prăbușirea comunisumului în Europa de Est în 1989 a reprezentat unul din motivele care l-au determinat să scrie articolul. Evoluția evenimentelor din secolul al XX-lea până în anii 80 (cele două Războaie Mondiale, apariția regimurilor totalitare, armele nucleare) a cauzat un val de neîncredere, de pesimism în ceea ce privește finalul acesta ideal, democratic. Ceea ce s-a întâmplat în 1989 însă demonstrează că regimurile totalitare nu rezistă timpului și că, mai devreme sau mai târziu, toate societățile vor adopta regimul democratic.
Un punct esențial în dezvoltarea unei societăți este dezvoltarea științei și a tehnologiei care aduce bogăție. „Mai mult chiar, logica științei moderne pare să dicteze evoluția universală în direcția capitalismului”. Deci, un sistem economic capitalist modern este esențial pentru o societate dezvoltată cu un regim democratic.
Fukuyama împrumută foarte multe din sistemul de gândire a lui Hegel pentru a-și explica teoria. Pe lângă sistemul economic capitalist necesar pentru evoluția unei societăți spre democrația liberală, autorul mai aduce în discuție și acea luptă pentru recunoaștere pentru a explica dorința oamenilor de a avea un sistem democratic. Lupta pentru recunoaștere se referă la nevoia oamenilor de a fi recunoscuți în fața celorlalți, adică de a avea o anumită demnitate sau de a le fi recunoscute lucrurile cărora ei le acordă valoare. Un echivalent ar fi respectul de sine. „Ea este un fel de simț uman înnăscut pentru dreptate”. Este ceea ce ne deosebește de animale. Trăsăstura umană fundamentală, ar fi,după Hegel, „dorința individului de a își risca viața într-o luptă pentru prestigiu”. Ideea este că oamenii se pot sacrifica pentru lucruri care nu au legătură cu supraviețuirea, pentru simboluri, pentru lucruri cărora ei le acordă valoare. Când omul ajunge să facă acest lucru și își depășește limitele naturale, atunci apare și libertatea umană.
Fukuyama, urmând direcția lui Hegel, explică de fapt că lupta pentru recunoaștere este motorul istoriei. Când primii oameni au avut un conflict, unul dintre ei a decis să rămână la nevoile primare, să se autoconserve, în timp ce celălalt a fost în stare să intre în luptă și să își dea viața penru idealuri mai înalte, adică să fie recunoscut de celălalt ca superior. Așa a apărut relația sclav stăpân. Stăpânii sunt superiori pentru că își riscă viața. Așa s-au dezvoltat și societățile pe clase. „Problema istoriei omenești poate fi văzută, într-un anumit sens, ca o căutare a unei modalități de a satisface atât dorința stăpânilor, cât și a sclavilor pe o bază reciprocă și egală; istoria se încheie cu victoria unei ordini sociale care realizează acest scop”. Această ordine socială este democrația, în care oamenii sunt egali. Această dorință de recunoaștere este asociată și cu thymosul , una dintre părțile sufletului în filosofia lui Platon, celelalte două fiind rațiunea și dorința. Deși în societățile moderne am fi tentați să spunem ca numai rațiunea și dorința ne ghidează acțiunile, Fukuyama aduce argumentecă nu este așa. Nu numai partea economică, asociată rațiunii, este importantă. De exemplu, în România în 1989, ca și în alte țări foste comuniste, se dorea schimbarea regimului din rațiuni economice, pentru ca nivelul de trai să crească. Dar pe lângă asta, oamenii aveau și alte scopuri: drepturi democratice și participare politică (dorința de recunoaștere).
„Atât reforma, cât și revoluția, au fost declanșate pentru a realiza un sistem politic care să instituționalizeze recunoașterea universală. (…) Omul Economic va face în sinea lui o analiza costuri-beneficii care îl va face să lucreze în interiorul sistemului. Doar omul thymotic, (…) omul care simte că valoarea lui este ceva mai mult decât un set complex de dorințe care îi compun existența fizică-numai omul acesta este gata să meargă înaintea unui tanc…”. Drepturile sunt privite ca un scop în sine, și nu ca un mijloc de a-și satisface nevoile personale. Revenind la relația dintre stăpân și sclav, niciunul dintr ei nu era mulțumit cu propria condiție. Stâpânul vroia recunoaștere din partea cuiva care era respectat, iar sclavul nu avea deloc recunoaștere. În timp, muncind, sclavul își câștigă libertatea, pentru că demonstrează ca poate controla natura, poate învinge determinările naturale. Prin munca (știință, tehnologie) sa el creează. Stăpânul, însă, beneficiind deja de libertate, poate doar să se lupte cu alți stăpâni pentru cucerirea de teritorii sau alte bunuri, dar asta nu determină nicio schimbare, de aceea nu asigură progresul istoric.
Deci, ceea ce a făcut să progreseze istoria a fost dorința de recunoaștere a sclavului, dorința lui de libertate și de egalitate. „Pentru Hegel, societatea liberală este un acord bazat pe egalitate și reciprocitate între cetățeni, de a se recunoaște unii pe ceilalți (…) liberalismul hegelian poate fi văzut ca urmărirea recunoașterii raționale , adică recunoașterea pe o bază universală, prin care demnitatea fiecărei persoane, ca ființă omenească liberă și independentă, să fie recunoscută de toți.”
Pe lângă această recunoaștere rațională, mai poate exista si una irațională. De exemplu, relația dintre stăpân și sclav se poate transpune în relația dintre două națiuni. Una dintre ele, din dorința de recunoaștere o cucerește și o domină pe celalaltă. Dar niciuna dintre ele nu va fi mulțumită, la fel cum am explicat mai sus de ce nici stăpânul și nici sclavul nu erau mulțumiți. Acest lucru nu se va întâmpla într-un stat liberal, democratic. Toți oamenii sunt egali pentru că sunt ființe umane.
În concluzie, Fukuyama demonstrează că progresul istoriei nu poate fi explicat numai prin dezvoltarea economică, prin economia liberală. Trebuie să ținem cont și de thymos, de lupta pentru recunoaștere. Aceasta din urmă reprezință legătura dintre dezvoltarea ecnomică și democrația liberală. Cu cât oamenii vor avea acces la mai multe bunuri, la educație, dacă nivelul lor de trai va crește, cu atât ei își vor dori și un sistem de guvernare care să le satisfacă și celelalte dorințe (libertate, egalitate, drepturi) și acesta este democrația liberală.
Deși, teoretic, democrația este cel mai bun sistem, în multe dintre țări nu este și pus în practică. Fukuyama oferă mai multe explicații. Una ar fi lipsa de coresppondență între popoare și state. „Statele sunt creații politice determinate, în timp ce popoarele sunt comunități morale preexistente”.
Cultura poate fi un obstacol în calea democrației când: există sau nu exista unitate națională sau când există un naționalism exacerbat, când religia nu este tolerantă și egalitară, când structurile sociale sunt profund inegale, lipsa capacității de a se autoguverna, de a se autoorganiza (oamenii nu știu/pot să se asocieze, sunt dependenți de stat), lipsa experienței istorice a unor instituții liberale.
Democrația liberală și răspândirea ei nu reprezintă, însă, garanția păcii. Oamenii simt nevoia să lupte pentru a-și demonstra superioritatea sau, cum spune Fukuyama, din plictiseală, uneori. Deși au totul la îndemână (drepturi, libertăți, democrație), ei simt nevoia recunoașterii și e posibil să se ajungă la acea luptă de la început în care trebuie să îți riști viața pentru a primi recunoașterea. În concluzie, Fukuyama precizează: „nici un regim nu poate să satisfacă pe toată lumea. Acest lucru este valabil și pentru democrația liberală. Și acest lucru nu înseamnă că revoluția democratică este incompletă, că binefacerile libertății și egalității nu au fost acordate tuturor. Mai curând, nemulțumirea apare acolo unde democrația a învins: nemulțumirea există din pricina egalității și a libertății. Și, astfel, cei care sunt nemulțumiți vor putea lua întotdeauna istoria de la început.”
Francis Fukuyama s-a născut în 1952 în Chicago, Illinois. Studiile în domeniul ştiinţelor sociale şi politice le-a făcut la marile universităţi americane Cornell, Yale şi Harvard. A fost director adjunct al echipei de planificare politică din cadrul Departamentului de Stat al SUA, iar în prezent este consultant rezident al Corporaţiei RAND din Washington, D.C. A ţinut cursuri la University of California în perioada 1986-1989 şi este membru al Consiliului de Relaţii Externe.
Împreună cu Andrzej Korbonski, a editat The Soviet Union and the Third World: The Last Three Decades, Cornell University Press, 1987.
A publicat A Look at „The End of History”, editat de Kenneth M. Jensen, United States Institute of Peace, 1990, şi The End of History and the Last Man, Free Press, 1992.
A publicat numeroase studii și articole despre democratizare și politica economică internațională. În ultimii ani s-a concentrat asupra rolului culturii și al capitalului social în viața economică modernă și în tranziția către societatea informatizată.
Francis Fukuyama: The End of History and the Last Man
https://www.youtube.com/watch?v=vZWJETpfbzM&feature=emb_logo
Francis Fukuyama interview on "The End of History" and "Trust" (1995)
https://www.youtube.com/watch?v=VUeSVy7ZqgU
Francis Fukuyama’s “The End of History?” - 25 Years Later
https://www.youtube.com/watch?v=8ET_5Gc36Ec
Edițiile speciale sunt în fapt creații editoriale, cărți obiect, făcute în tiraj limitat (specificat pe un timbru aplicat pe forzațul cărții). În nomenclatorul Paideia ele fac parte din clasa midi care se caracterizează prin folosirea îmbinată a unor materiale suport rare și deosebite (hârtia manuală, hârtia ivoir, piele, pânză, calc), cu o legătorie manuală remarcabilă prin originalitate și distincție. O notă aparte o conferă ilustrația, elementul decorativ, galeriile de imagini, aplicate prin tehnici diverse care produc surpriză și emoție îndelungată cititorului. Conțin întotdeauna și o ilustrație detașabilă pe suport valoros (hârtie ivoir, manuală) drept cadou.
Deși extrem de elaborate, aceste cărți sunt accesibile oamenilor cultivați atenți la marile opere ale lumii, la istorie, la diversitatea creației umane.
Ediții speciale Magna (cărți de referință):
Edițiile speciale Magna sunt cărți de format mare (20/28), cu textul paginat în larg, aerisit, elegant, sunt cărți care stau bine pe masa de lucru și pot fi consultate comod și profesionist. În acest format apar, de regulă, capodopere ale culturii române și europene, lucrări de referință deosebit de valoroase. Prin concept ele îmbină plăcerea lecturii cu studiul aprofundat.
Legătoria se distinge prin supracoperta parțială grea, aplicată excentric la piciorul cărții. Această inovație face ca lucrarea să fie suplă la deschidere și, în același timp, să stea bine închisă chiar după o îndelungată răsfoire.
Magna este o carte foarte elaborată care oferă mult, foarte mult, pentru un cost modic.
Îndepărtatele origini ale volumului de faţă se găsesc într-un articol intitulat „Sfârşitul istoriei?”, pe care l-am scris pentru ziarul The National Interest în vara anului 1989. Arătam în el că a apărut în ultimii ani, în întreaga lume, un uimitor consens în privinţa legitimităţii democraţiei liberale, pe măsură ce aceasta învingea ideologii rivale ca monarhia ereditară, fascismul şi, cel mai recent, comunismul. Mai mult chiar, arătam că democraţia liberală ar putea fi „punctul final al evoluţiei ideologice a omenirii” şi „forma finală de guvernare umană”, constituind astfel „sfârşitul istoriei”. Adică, în timp ce forme anterioare de guvernare erau caracterizate de grave deficienţe şi absurdităţi care au dus în final la prăbuşirea lor, despre democraţia liberală se poate spune că este lipsită de asemenea contradicţii interne fundamentale. Aceasta nu înseamnă că democraţii stabile din ziua de azi, ca Statele Unite, Franţa sau Elveţia, nu s-ar confrunta cu injustiţia sau cu serioase probleme sociale. Dar aceste probleme provin din incompleta aplicare a principiilor gemene ale libertăţii şi egalităţii pe care este întemeiată democraţia modernă, şi nu din defectele principiilor în sine. Deşi unele state contemporane s-ar putea să nu reuşească să realizeze o democraţie liberală stabilă, iar altele să alunece spre forme mai înapoiate de guvernare, precum teocraţia sau dictatura militară, idealul democraţiei liberale nu mai poate fi perfecţionat.
Francis Fukuyama, cap. În loc de introducere, p. 6
10 alte produse din aceeași categorie
Educația diferențiată la Aristotel și în...
Învățăturile despre educație și formarea umană a cetățeanului grec pe care le desprindem din opera aristotelică sunt diferențiate și foarte potrivite pentru înțelegerea și tratarea situațiilor generate în lumea contemporană.94,08 leiVinuri din România – Radu Anton Roman
Cunoscutul om de televiziune și scriitor Radu Anton Roman ne pune înainte povestea vinurilor românești. Un album complet ilustrat, care nu ar trebui să lipsească din biblioteca niciunui pasionat de vinuri.150,00 leiVlad Țepeș zis Dracula - mărturii, cronici...
Povestea voievodului Vlad Țepeș, din cronici medievale si povestiri germane, și legenda țesută în jurul numelui său, într-un album complet ilustrat cu imagini de epocă.150,00 leiDelta Dunării - o istorie prezentată de...
Un album bogat în imagini inedite despre Deltă (atât de epocă, cât și contemporane), caresurprinde bogăția acestui tărâm de poveste, plin de legende și de aventuri.150,00 leiEtnoculinarul românesc - Radu Anton Roman
Cunoscutul om de televiziune și scriitor, Radu Anton Roman, ne pune înainte o savuroasă trecere în revistă a celor mai apetisante rețete de mâncăruri românești, dimpreună cu povestea lor. Un album complet ilustrat, care nu ar trebui să lipsească din biblioteca niciunui gurmand.150,00 lei
Bietul Ioanide - George Călinescu
O excelentă radiografie a societatii burgheze bucureștene din perioada interbelică, într-o manieră care l-a consacrat pe Călinescu drept unul din cei mai mari reprezentanți ai realismului obiectiv.163,00 leiTeatru - Ion Luca Caragiale
„Odată cu teatrul lui Caragiale, povestirile lui Creangă şi poeziile lui Eminescu, literatura română a intrat pentru prima dată în circuitul larg al valorilor culturii universale.” Romul Munteanu120,00 leiProza - Ion Luca Caragiale
Această ediție specială a prozei lui Caragiale cuprinde nuvelele și schițele publicate în timpul vieții și este îmbogățită cu un fotodocumentar biografic.144,00 leiCharlas. Întrețineri. Opere inedite -...
Inegalabilul Borges a susținut aceste prelegeri în 1977 la Teatrul Coliseo din Buenos Aires. În decursul a șapte nopți, Borges a vorbit despre șapte subiecte care erau aproape obsesii pentru el.51,00 lei 60,00 leiOdysseia - Homer
Odiseea este una dintre cele mai vechi și renumite opere literare din mitologia antică. Ea prezintă peripețiile regelui Odiseu (Ulise) și ale însoțitorilor lui din Itaca pe drumul de întoarcere acasă, după războiul troian.120,00 lei
Clienții care au cumpărat acest produs au mai cumpărat și:
Alte editii disponibile
Cunoasterea prin tacere -vol.1-5- George...
Bine sau rău, ne intră în fire, ca, parafrazând o vorbă de-a vechilor greci, să prindem în discursivitatea noastră raţională şi iraţionalul, să zicem că ştim că nu ştim, să demonstrăm că demonstraţia nu e posibilă. În fine, să vorbim pe îndelete despre tăcere.122,40 lei 144,00 leiCunoasterea prin tacere.Tacerea ca arta....
Ca fiinţă, tăcerea nu există în abstract, inform, nedeterminat, ci numai încorporată în formele concrete ale spiritului uman.56,95 lei 67,00 leiCultura si civilizatie polona. Secolul al...
Constantin Geambașu este doctor în științe filologice, Facultatea de Limbi și Literaturi Străine, Universitatea din București, unde predă cursuri de literatură polonă, sec. XIX-XX, cultură și civilizație polonă, literatură comparată, imagologie și mentalități slave, teoria și practica traducerii, stilistică funcțională.56,10 lei 66,00 leiRomii - Becky Taylor
Lucrarea prezintă traseul romilor în timp și spațiu, de la rădăcinile lor în subcontinentul indian, până la migrația în vestul Europei și în America și arată că locul romilor rămâne la fel de contestat și incert astăzi, așa cum a fost la prima lor sosire în Europa în secolul al XV-lea.51,00 lei 60,00 lei
Automutilarea. Psyche on the Skin - Sarah...
În acest volum, Sarah Chaney explorează modelele psihiatrice ale autovătămării (castrarea, practica lăsării de sânge, practica tatuării, flagelarea comunitară etc.) de la preistoria acestei practici până în zilele noastre – fără a urma, însă, o cronologie liniară – și având ca scop reinterpretarea autovătămării, ca o categorie medicală universală.51,00 lei 60,00 leiCharlas. Întrețineri. Opere inedite -...
Inegalabilul Borges a susținut aceste prelegeri în 1977 la Teatrul Coliseo din Buenos Aires. În decursul a șapte nopți, Borges a vorbit despre șapte subiecte care erau aproape obsesii pentru el.51,00 lei 60,00 leiCititul. A history of reading - Steven...
Cititul. A history of reading este o poveste captivantă, pe care autorul o relatează clar și cronologic, pornind din Epoca bronzului și până la e-mailurile moderne și posibilul viitor al cărților electronice.51,00 lei 60,00 leiProfeția. Seeing into the future - Martin...
Profeția de Martin van Creveld ne oferă o examinare amplu documentată a unora dintre nenumăratele metode pe care oamenii le-au conceput de-a lungul mileniilor pentru a prezice viitorul.51,00 lei 60,00 leiEuropa. The Europe illusion - Stuart Sweeney
Stuart Sweeney prezintă o descriere magistrală a modului în care Europa a fost modelată de relațiile dintre britanici, francezi și germani. El îndepărtează straturile istorice ale Europei ca un adevărat arheolog: migrațiile, economia integrată a naționalismului, naționalismul și suveranitatea, războaiele, diplomația, toate crizele clocotitoare ale...51,00 lei 60,00 lei
La un moment dat. De jur împrejurul...
Textele ce urmează sunt rezultatul scris al unor gânduri iscate după ce privirea unui arhitect practicant s-a rotit de jur împrejurul faptelor arhitecturii, a locurilor unde ea s-a asezat și a întâmplărilor – economice, sociale, politice, culturale - asociate.45,00 leicaramele - Adrian Chivu
Nu credem când ni se zice și nici când facem, credem când ni se întâmplă. * Viața este un clișeu suficient de personalizat cât să ne dea lacrimile la momentul potrivit.25,00 leiEducația diferențiată la Aristotel și în...
Învățăturile despre educație și formarea umană a cetățeanului grec pe care le desprindem din opera aristotelică sunt diferențiate și foarte potrivite pentru înțelegerea și tratarea situațiilor generate în lumea contemporană.94,08 leiUn pasionat cercetător în domeniul...
Mărturiile din acest volum ale colegilor, colaboratorilor, prietenilor vorbesc despre înalta ţinută academică, pregătirea ireproşabilă, puterea de muncă ale cercetătorului Şerban Dragomirescu (1932–2022), geograf prin menire şi vocaţie la Institutul de Geografie al Academiei Române.55,00 leiLoc în dialog : spaţiu public -...
Sper să găsiți interesante răspunsurile mele la întrebări nu întotdeauna generoase sau binevoitoare. Sper să adăugați aceste interviuri celorlalte cărți cu opinii, păreri și soluții în chestiunile în care pretind că am un minimum de competență. Vă mulțumesc pentru generozitatea și răbdarea de a le citi.38,00 lei
Mutația semnelor - René Berger
Lectura operează astfel simultan pe două piste, tocmai cum primim şi noi mesajele mediului înconjurător, prin verb şi imagine. Pe de altă parte, exemplele sînt destinate mai puţin să ilustreze, să confirme sau să precizeze o demonstraţie, cît să orienteze observaţia şi cercetarea.30,00 leiNumai onlineMelancolie, nostalgie, ironie - Jean...
Pornind de la considerarea melancoliei ca o boală şi de la istoricul tratării ei, Starobinski îi defineşte în continuare tipurile (utopia, nostalgia, delirul negării etc.), ajungînd la un concept de melancolie ca stare de spirit şi la ilustrările ei în literatură, în artă, în filozofie15,00 leiNumai onlineUltimele trei vacanțe - Vasile Munteniță
Un volum savuros care cuprinde povestiri pline de umor din tinerețea autorului. Întâmplările încărcate de surprize prin care trec el și bunii lui prieteni, dar și situațiile inedite cărora le fac față de fiecare dată, cu haz și foarte multă veselie, confirmă cu prisosință că aproape întotdeauna „Viața… bate filmul!”52,00 leiLeacuri contra evlaviei. Răspunsuri scurte...
Volumul se remarcă prin aprofundarea existențială a condiției umane, prin sublinierea atât a dramatismului acestei condiții cât și a optimismului de care trebuie să fie animat orice gânditor umanist, onest și riguros.40,00 lei
Carte de bucate boieresti. 200 de retete...
În 1841 apărea la Iaşi o „Carte de bucate boiereşti - 200 reţete cercate de bucate, prăjituri şi alte trebi gospodăreşti” în spatele cărora se ascundeau doi boieri: Mihail Kogălniceanu şi Kostache Negruzzi. Cartea de faţă este un rezultat al activităţii practice - reţetele sunt cercate, nu compilate pur şi simplu de prin alte părţi.30,00 leiBucate, vinuri și obiceiuri românești -...
Foarte puțini mai știu să gătească românește, iar și mai puțini o fac. Volumul reprezintă inventarierea bucatelor românești. Nu este o selecție, ci o cuprindere cât mai întregitoare a ceea ce înseamnă tradiție și artă culinară românească (dimpreună cu vinuțul corespunzător).180,00 leiMihnea Constantinescu - Emblematic România
S-a lansat primul volum al trilogiei "Mihnea Constantinescu-Emblematic România". Coord. proiect: Asociația Ambasador Mihnea Constantinescu Asociația Emblematic România; Coord. ed.: Elena Ratcu75,00 leiCritica raţiunii pure - Immanuel Kant
Critica rațiunii pure reprezintă una dintre cărțile cu cel mai mare impact asupra gândirii europene. Apărută în 1781, influența ei are o durată de mai bine de două secole, această carte constituind un moment de cotitură în istoria filosofiei europene, prin ceea ce dărâmă, dar mai ales prin ceea ce construiește.180,00 leiOpere complete - Sfântul Dionisie Areopagitul
Dionisie Aeroapagitul este probabil cel mai mare scriitor mistic din toate timpurile. Această versiune românească a scrierilor areopagitice aparţine celui mai valoros traducător român de literatură greacă creştină, părintele Dumitru Stăniloae.146,00 lei
Concepte fundamentale in sociologie -...
Volumul trateaza temele importante ale acestei discipline cum ar fi cultura, socializarea, institutiile sociale, grupurile si leardership-ul, familia, religia, oraganizatiile sociale, birocratia, comunitatile teritoriale, devianta, stratificarea sociala, guvernarea si puterea, ca si multe altele.62,00 leiDespre vieţile şi doctrinele filosofilor -...
Diogenes Laertios (greacă: Διογένης Λαέρτιος) a fost un biograf al filosofilor greci. Se presupune că ar fi trăit la începutul secolului al III-lea d.Hr.52,00 leiCalendarele poporului roman - Antoaneta...
Calendarul popular pe care îl prezentăm cititorului reprezintă o încercare de a aduna la un loc tot ceea ce constituie coordonata temporală a vieţii ţărăneşti, acel când ce caracterizează întregul complex de practici magico-rituale ce însoţeşte modul de a vedea lumea al omului vechilor societăţi tradiţionale.115,00 leiDespre o estetica a reconstructiei - G.M....
G.M. Cantacuzino a fost un aristocrat al organizării spațiului, care a reușit – prin lucrările sale – să identifice „calea” de a se exprima asupra dimensiunii sociale și estetice a arhitecturii.17,20 lei
Viata intima a lui Hitler - Gheorghi...
Autorul prezintă parvenirea politică a lui Hitler, explică apariția și cauzele demenței Führerului – modul în care o boală morbidă, perversiunile și complexele sexuale i-au influențat nefast acțiunile politice, descrie drama femeilor care au avut neșansa să-i placă lui Hitler (cinci dintre amantele sale s-au sinucis, alte două fiind salvate în ultimul...35,00 leiMiturile Rusiei clasice - Atoaneta Olteanu
Volumul de fata aduce in prim plan cateva dintre miturile cele mai importante ale culturii ruse, cele prin care, in fapt, aceasta se individualizeaza in ansamblul culturii europene.42,00 leiPovestea sarii din Carpati - ed bilingvă...
Drumuri ale sării erau căile medievale terestre pe care era transportat aurul alb de la ocnele de sare la locurile de vânzare, dintre care sunt renumite salzstrassen, salzwegen în Bavaria, Salzburg, Hallstadt, sau Hallein în Cracovia23,00 leiAurul negru la romani - Radu Lungu
În volumul Aurul negru la români, Radu Lungu descrie începutul, evoluția și afirmarea industriei petrolifere românești precum și declinul acestei industrii, după căderea dictaturii lui Ceaușescu, din 1989.31,50 lei 42,00 leiPreț redus!Poeme de-o clipă - Vasile Macoviciuc
Deși temător, vizitat de îndoieli și ezitări, adunând tăceri, poetul pare a-și învinge temerile, recunoscând că pulberea visează, își scutură spaimele și visele ruginite pentru ca, imediat cu mâna gri, purtând armură în cuvinte, să mărturisească franc, eu sunt golul care cântă50,00 lei
Calea florii de cireș - Vasile Macoviciuc
Volum de poezii semnat de Vasile Macoviciuc: Fericiţi cei care înoptează/ departe de cuvinte şi nu/ aud liniştea în care se îmbăiază/ urletul,/ chemarea/ dfe fiară la ospăţul cel/ tainic (I)17,34 leiIstoria sociala a satului romanesc - Henri...
Această culegere de studii reuneşte pagini de o bogată însemnătate, scrise de Henri H. Stahl, despre specificul lumii tradiționale românești.30,00 leiMaria Tanase - ediție româno-franceză, L1-...
Supranumită „Pasărea Măiastră a muzicii româneşti”, „Edith Piaf a României”, „reprezentanta întregii românimi”, „mitul Maria Tănase” ori „Privighetoarea cântecului popular românesc” Maria Tănase a fost și rămâne o figură marcantă a muzicii românești.29,00 leiConfesiunile Verei Davadova, iubita lui...
Lucrarea de faţă, după cum declara însuşi autorul, reprezintă forma romanţată a amintirilor celei care a fost timp de două decenii femeia cea mai apropiată de Stalin, liderul Uniunii Sovietice, în perioada 1932-1953, în care acesta a avut încredere deplină şi pe care a căutat-o ori de câte ori simţea nevoia de tandreţe, căldură sufletească şi linişte.55,00 leiIstoricul Bisericii Banu din Iaşi pe baza...
După trei decenii, Contribuţiile documentare la istoria oraşului Iaşi sunt readuse în atenţia cercetătorilor sub titlul hărăzit de la început de cel care le-a adunat: Istoricul bisericii Banu din Iaşi pe baza documentelor inedite (1705–1985). Începutul bun de atunci îşi află acum o împlinire şi mai bună.35,00 lei