Noua cetate a lui Dumnezeu - vol. I - Calea - Dumitru Drăghicescu
Dumitru Drăghicescu
- Scrieţi un comentariu
Dacă Știința și rațiunea au contribuit la ruinarea credinței; argumentează Dumitru Drăghicescu în această lucrare, acestea sunt datoare să contribuie la readucerea credinței printre oameni. Știința și rațiunea au ca misiune să ofere un nou adevăr, și, ca urmare, o nouă credință în Dumnezeu.
1888P
Nou
Acest produs nu se mai află pe stoc
Data disponibilității:
- Descriere
- Date tehnice
- Comentarii
- Prezentarea editiei
- Subiectul
- Despre autor
- Editare / Traducere
- Dosarul cartii
Urmărind traseul evolutiv al omului, migrațiile acestui spre extremele doctrinelor cunoașterii și dezvoltarea gândirii sceptice ce a marcat, cu precădere, spațiul european, din ultimele secole, mulți gânditori au semnalat colapsul sferei religoase. Aceste timpuri au fost capabile sau nu să dea o religie umanității? Rudolph Eucken, de exemplu, întreba dacă „Mai putem noi încă să fim creștini?”
„Liberat de Dumnezeu și de dogme, omul se liberă progresiv de toate restricțiile morale, de toate obligațiile de fraternitate, de justiție și caritate. Egoismul, setea de plăcere materială, senzuală, nu mai cunoscură opreliște. Acolo unde Dumnezeu și prescripțiile sale fuseseră găsite deja insuficiente, nu rațiunea era cea care-l putea reține”.
„Pentru omul pe care nu-l conduce nicio doctrină religioasă, pentru omul care a putut sufoca în el aspirațiile la o viață transcendentă, viața terestră nu are nicio rațiune de a fi în afară de ea însăși și nu are, în ea însăși, nicio valoare. Ea nu este decât un fenomen natural. Un singur scop: plăcerea; evitarea durerilor și căutarea posesiunilor”.
Analizând urmările Războiului Mondial și nevoia omului de a se lepăda de credință și de a-și dobândi pe deplin autonomia, în afara unei instanțe superioare, de ordin moral, Dumitru Drăghicescu prezintă în acest volum pericolele noi lumii, noilor forme sociale și credințe ce vor cuprinde umanitatea și contextul care a premers acestor fapte, dacă acestea își vor renega substratul religios.
„Cu rațiunea noastră și știința noastră, dacă religia nu ne orientează, noi suntem hărăziți neantului. Trebuie ca rațiunea și știința să ne dea o religie în locul acesteia pe care ele ne-au alungat-o. Este posibil? Cele mai eminente spirite contemporane nu se îndoiesc. S-au multiplicat indicațiile și tatonările. Prezenta carte ar vrea să aducă clarificări și precizări în această chestiune. Dar pentru un atare scop ar trebui să căutăm în istorie situații analoge. Analogia perioadei greco-romane cu a noastră nu a scăpat niciunui gânditor cu adevărat liber, adică liber chiar de ceea ce s-a numit până în prezent gândirea celor liber-cugetători: de aici trebuie să pornim”.
| Autor | Dumitru Drăghicescu |
| Specificații autor | diplomat, filosof, politician și sociolog român |
| Traducator/editor | George Anca |
| Specificatii traducator/editor | scriitor român,traducător și eseist |
| Anul publicării | 2015 |
| Format | 140 x 200 mm |
| Nr. pagini | 704 |
| Colecția | Filosofie |
| eBook | 1657 |
| ID Hard Cover | 1657 |
| Gen | Filozofie |
| Limba | Romana |
| Tip format | Fizic |
| Categorie | Stiinte umaniste |
| ISBN | 978-606-748-085-6 |
Categoria: emblematic europa
Din categoria lucrarilor catalogate Emblematic Europa fac parte cartile din patrimoniul cultural european care sunt istoric fundamentale sau contributive si care s-au bucurat de versiuni noi de traducere, de editii ilustrate, de forme noi de editare. Cultura romana respiră si in prezent in cultura eropeana pe care o asimileaza specific. Capodoperele nascute in epoci si culturi diferite in Europa au devenit in timp emblematice pentru spiritul continentului european. Fiecare carte din această categorie este marcata cu un timbru ilustrativ pentru perioada sau contextul in care a aparut si s-a afirmat. In cazul in care opera este considerata capodopera, faptul este consemnat pe timbrul emblematic eu: capodopera a culturii europene.
Dumitru Drăghicescu – sociolog, om politic şi diplomat – este o personalitate remarcabilă a culturii române.
Lucrarea descrie problemele sociale și morale la care a fost expusă omenirea ultimelor timpuri, din perspectiva lui D.Drăghicescu.
Biblia nu este considerată drept o colecție de afirmații obiective – din perspectiva teologie creștine liberale, ci drept o antologie care documentează credințele și emoțiile autorilor săi cu privire la Dumnezeu în momentul scrierii într-un context istoric sau cultural. Deci, teologii liberali creștini nu pretind că descoperă propoziții adevărate, ci creează modele religioase și concepte care reflectă contexte de clasă, de gen, sociale și politice din care izvorăsc acele propoziții. Creștinismul liberal privește Biblia drept o colecție de narațiuni care explică sau simbolizează esența și semnificația înțelegerii creștine. Prin urmare, majoritatea teologilor liberali nu privesc Biblia drept lipsită de greșeli, ci cred că scriptura a fost inspirată în același mod în care spunem că un poem a fost inspirat poetului și transmis de el.
Creștinismul liberal era încă greu de distins de liberalismul politic în ultima parte a secolului al XIX-lea. Astfel, un episcop irlandez a fost trimis în Quebec de autoritatea papală în anii 1870 pentru a le separa pe cele două..
În secolul al XIX-lea creștini care se identificau drept liberali au căutat să ridice învățăturile umaniste ale lui Iisus la nivel de standard al civilizației mondiale eliberate de tradițiile bisericești și urmele credinței „păgâne” în supranatural. Drept rezultat, creștinii liberali minimalizau evenimentele miraculoase asociate cu viața lui Iisus față de învățăturile sale. Efortul de a îndepărta elementele superstițioase din credința creștină datează de la reformatorii intelectuali creștini ai Renașterii, precum Erasmus (care a compilat primul Nou Testament Grec modern) spre sfârșitul secolului al XV-lea până la mijlocul secolului al XVI-lea, urmate ulterior de religia naturală a deiștilor, care dezaprobau religiile revelate și ideea de intervenție a Creatorului în creație, în secolele XVII-XVIII. Dezbaterea cu privire la faptul dacă credința în miracole era o simplă superstiție sau era esențială pentru a accepta divinitatea lui Hristos a produs o criză în bisericile din secolul al XIX-lea, în care au fost căutate compromise teologice.
Încercările de a explica miracolele în mod științific sau rațional erau batjocorite chiar la tranziția dintre secolele XIX și XX.
Teologii liberali creștini s-au îndepărtat de înțelesurile istorice ale Bibliei și creștinismului. Criticul biblic și fondatorul mișcării de arheologie biblică William Foxwell Albright, de la Universitatea Johns Hopkins, a debutat drept critic istoric radical al Bibliei, dar munca sa în arheologia biblică din Țara Sfântă din anii 1920 și 1930 l-a convins că „aceste lucruri s-au întâmplat într-adevăr”.
Deși Albright se descria drept „umanist creștin” (termen folosit de savanții Renașterii ca Erasmus din Rotterdam) faptul că el a apărat autenticitatea tradițiilor istorice ale Vechiului Testament, în special cu privire la cucerirea Canaanului din Cartea lui Iosua, i-a condus mai târziu pe cercetătorii liberali să-l demaște drept „cripto-fundamentalist”, atât de ostilă devenise teologia liberală cu privire la ideea că povestirile istorice din Biblie ar putea fi autentice. Albright a lăsat în urmă o moștenire de cercetare istorică critică și informată, susținută de cadre de profesori și cercetători bine educați și bine plasați atât în SUA cat și în Israel. Acești cercetători au respins polemica anti-autenticitate istorică a Bibliei a teologiei liberale.
Într-adevăr, creștinii liberali contemporani continuă să nege interpretările de autenticitate istorică a Bibliei. Mulți dintre ei preferă să interpreteze miracolele lui Iisus drept metafore narative care redau puterea lui Dumnezeu. Nu toți teologii cu înclinații liberale resping posibilitatea miracolelor, dar mulți dintre ei resping polemica iscată din afirmarea sau negarea acestei posibilități.
Războiul mondial ne-a apărut, nouă, ca și altora mulți, ca un colaps al unei lumi întregi, marcând prăbușirea unei mari epoci a umanității și începutul alteia. Ea marchează, în opinia noastră, sfârșitul cetăților naționale și al solidarității umane, redusă la planul națiunii, și ea deschide era unei solidarități mult mai vaste, pe planul umanității, în sfârșit unificată, într-un sort de super-Stat, căruia Societatea Națiunilor nu-i este decât o schiță încă timidă și vagă, dar ea este un început. Este adevărat că războiul mondial este totodată colapsul unei lumi în disoluție morală și că el este produsul egoismelor și ambițiilor exagerate care se ciocnesc. Papa Benoit XV îl va interpreta aproape n aceiași termeni de care s-a servit Sfântul Augustin pentru luarea Romei de către Alaric. Cetatea națională este așadar cetatea trecutului. Cetatea viitorului va fi cetatea integrală a umanității, până aici fragmentată, care va reuși – grație ororilor ce se întrevăd pentru viitor prin cele ale ultimului război – să se constituie într-un organism universal. Acesta va fi, invers formei naționale a prezentului și a trecutului, ceea ce este, pentru Sfântul Augustin, Cetatea lui Dumnezeu, în raport cu cetatea terestră care fu în ochii săi Imperiul Roman. Noua cetate a lui Dumnezeu, așa cum o vedem noi, va fi cetatea păcii prin justiție între indivizi, clase, națiuni și prin iubire de Dumnezeu, adică interesul general al umanității va domina iubirea de sine în forma sa triplă: individuală, de clasă și de națiune.
Dumitru Drăghicescu (n. 4 mai 1875, comuna Zăvoieni, județul Vâlcea - d. 14 septembrie 1945) a fost un diplomat, filosof, politician și sociolog român. A fost membru al grupului de recunoaștere a drepturilor românilor de a avea un stat național în granițele lor etnice la „Congresul naționalităților”, ținut la Roma între 9 – 12 aprilie 1918.
După absolvirea școlii primare, Dumitru Drăghicescu s-a înscris la Liceul Carol din Craiova, unde a avut privilegiul de a avea o pleiadă remarcabile de profesori, printre care se impunea cel de matematici, Constantinescu (Daoa), și care nu era nimeni altul decât tatăl viitorului savant Gogu Constantinescu. Acest mare pedagog, – așa cum scria în anul 1940 sociologul de mai târziu, Dumitru Drăghicescu – a exercitat o influență decisivă în stimularea interesului său pentru științele socio-umane ale viitorului mare sociolog și i-a format spiritul realist în cercetarea fenomenelor sociale și a relațiilor omenești.
În ianuarie 1901, după trecerea examenului de licență cu subiectul Influența lui Kant asupra lui August Comte, a plecat la Sorbona, în vederea obținerii titlului de doctor în sociologie. Atât la École des Hautes Études Morales et Sociales, cât și la Collége de France a avut privilegiul să audieze cursurile unor profesori de incontestabilă valoare știintifică, precum Emile Durkheim, Gabriel Tarde, Henri Bergson, Théodule Armand Ribot.
În 1904, la 17 mai, își susține teza de doctorat sub conducerea lui Emile Durkheim, fiind primul român titrat la Paris în sociologie. Teza de doctorat este intitulată Du rôle de l'individu dans le déterminisme social.
Între 1916 – 1918 s-a aflat la Paris, pentru a promova interesele României în occident și pentru a convinge străinătatea de dreptul inalienabil al poporului român la unitate națională deplină.
La Paris, împreună cu Traian Vuia, a inițiat publicarea de lucrări istorice și etnografice, precum și a unor articole în presa franceză, pentru a se reliefa politica de deznaționalizare a autorităților țariste și ungare față de popoarele aflate sub dominația lor. În acest scop, Drăghicescu a scris trei broșuri: La Transylvanie (Paris, 1918), La Bessarabie (Paris, 1918) și Les roumains de Hongrie (Paris, 1918), în care autorul argumentează caracterul românesc al acestor provincii cotropite și supuse maghiarizării, respectiv rusificării. Drăghicescu evidențiază falsurile propagandei contelui Appónyi, referitoare la așa-zisa „soluționare a problemei naționale prin trecerea timpului.” În același timp, Traian Vuia a elaborat scrierea „La Bukovine et Le Banat.”
După ce și-a susținut examenul de bacalaureat, s-a înscris ca audient la Facultatea de Drept din București, dar a frecventat simultan și cursurile de la Filosofie, de care a rămas apoi atașat până la sfârșit. A audiat cursurile lui Titu Maiorescu, C. Dumitrescu-Iași, C. Rădulescu-Motru ș.a.
Cartea lui Dumitru Drăghicescu „Din psihologia poporului român” constituie o monografie asupra sufletului național român.
La 14 septembrie 1945 Dumitru Drăghicescu s-a sinucis, lăsând în urmă o valoroasă operă scrisă, dar și manuscrisul unei trilogii, din care au apărut primele două volume în limba franceză și care, de fapt, sunt necunoscute publicului românesc.

George Anca (n. 12 aprilie 1944, Bercioiu, Budești, Vâlcea, România – d. 26 februarie 2020, București, România) a fost un scriitor român specializat în indianistică, traducător și eseist privind literatura sanscrită, literatura antropologică cu volume privind scriitorii români interesați de literatura orientală. A participat la Congresul Mondial de Antropologie și Etnologie din India și la Conferința Mondială de Indologie, New Delhi, 21-23 noiembrie 2015.
Studii, specializări, titluri, medalii:
Studii de filologie 1965, doctorat 1974 – Universitatea din București.
Specializări: Universitatea din Roma (1973), limba și literatura italiană, Universitatea din Delhi (1981), limba și literatura sanscrită. Doctor în filologie (Univ. București, 1975). Medalia „Comenius” (Praga), Premiul „Mihai Eminescu” (Drobeta Turnu Severin), Cetățean de onoare al municipiului Râmnicu-Vâlcea, Medalia revistei «Sămănătorul Tismana».

Vom expune în această carte și în alte două care îi vor urma fructul studiilor și meditațiilor de mai mult de douăzeci și cinci de ani asupra problemelor sociale și morale ale timpului nostru, așa cum se pun în filosofia istoriei, în sociologie și în filosofia politică și religioasă. Din 1904, noi am avut sentimentul că dezvoltarea popoarelor civilizate a realizat, prin mijloace mai mult sau mai puțin pacifice, o mișcare de sinteză, de unificare politică analogă celei ce s-a realizat în Antichitate, prin legiunile romane care au unificat orașele antice prin forță brutală și cucerire: teză pe care evenimentele contemporane au confirmat-o din plin. În ajunul războiului, noi am publicat Idealul creator, unde am insistat îndelung pentru a arăta că umanitatea civilizată merge către unitate, că ea tinde să constituie un organism social universal, deja schițat juridic; Societatea Națiunilor l-a luat implicit în considerare, ca termen al evoluției istorico-sociale a lumii moderne, chiar din timpul Imperiului Roman. Noi am indicat, în același timp, că această evoluție politică va declanșa o mișcare religioasă, un sort de neo-creștinism.
10 alte produse din aceeași categorie
Știința Virtuții. Eseuri despre excelență...
Virtutea, în cel mai înalt sens, este oare cunoaștere, și asta poate ca rol al unei tehnici? Dilemele exersării virtuții țin de paradoxul înțelegerii sale ca mediere, relație de participare între două naturi fundamental diferite.30,00 leiEseu despre Modelul...
Eseu despre Modelul Onto-Informațional-Fenomenologic ( OIF) propus de Mihai Drăgănescu - Gorun ManolescuEdiţia a II-a revizuită şi actualizată Prima ediţie premiată de Academia Română şi tradusă ȋn 7 limbi.36,00 leiFilosofia umanului. Personalism energetic...
Pentru Kant,întrucât ne sunt date în experienţă efectele libertăţii, iar aceasta este necondiţionată, omul, ca posesor al libertăţii, este el însuşi necondiţionat, este scop al existenţei lumii.68,00 leiPrelegeri de istorie a filozofiei Vol. III...
Sub genericul „Hegel prin el însuși”, Editura Paideia prezintă cititorilor textele fundamentale ale unuia dintre cei mai mari filosofi ai epocii moderne, care a deschis o nouă direcție asupra preocupărilor generale ale spiritului uman; reușind, astfel, să parcurgă domenii precum logica, arta, religia, știința naturii, a dreptului și a statului, filosofia...133,00 leiProlegomene la o filosofie a existenței...
Motto: ’’Puțina filosofie duce sufletul la ateism, dar aprofundarea filosofiei îl duce spre religie.’’ Francis Bacon65,00 lei
Interpretări la presocratici - Gheorghe...
Nici Platon, nici Aristotel nu „citeau” filosofi și filosofii în sine, nici pe acestea ca fapte istorice, ci le converteau în argumente, deci le resemnificau pentru a gândi cu ele.30,00 leiSimbolismul inimii în Shivaismul...
Simbolismul inimii în Shivaismul Kashmirian. Doctrina recunoașterii instantanee a naturii divine ca act soteriologic. Obiectul lucrării este clar delimitat și limitat de către autoare: domeniul Shivaismului din Kashmir, doctrină ce reflectă aspectul transcendent al divinității.40,00 leiDespre zvonuri și taină - Ștefan I. Nenițescu
Inspirat de un mic apolog aflat într-o colecție de pilde privind viața și învățăturile unor monahi-părinți ai deșertului, Despre zvonuri și Taină este istoria unei fidelități.40,00 leiUmanitatea în mentenanță. Diagnoza...
Viața e cadrul în care un mamifer capabil de spirit poate învăța cum să devină om.20,00 leiTeme și reflecții pentru o filosofie...
Noi propunem o schiță tematică și reflecții nu pentru o filosofie a ortodoxiei, ci pentru o filosofie ortodoxă, care să cuprindă hermeneutica existenței și a cunoașterii imanente și transcendente, în termenii, conceptele și categoriile specifice unei meditații filosofice și construcții metafizice, dar pe baza adevărurilor revelate ale credinței ortodoxe.52,00 lei
Clienții care au cumpărat acest produs au mai cumpărat și:
Nopţi de veghe la Cisnădioara sau Modelul...
Ediție bilingvă latino-romînă care valorifică manuscrisul lui Lorenz Weidenfelder (erudit pastor sas activ între sfârșitul secolului al XVII-lea și prima jumătate a secolului al XVIII-lea). ed. critică de Ana-Cristina Halichias.30,00 leiNopţi de veghe la Cisnădioara sau Modelul...
Ediție bilingvă latino-romînă care valorifică manuscrisul lui Lorenz Weidenfelder (erudit pastor sas activ între sfârșitul secolului al XVII-lea și prima jumătate a secolului al XVIII-lea). ed. critică de Ana-Cristina Halichias.62,00 leiScurtă biografie a comunităţii rurale...
Începuturile așezării rurale de astăzi, satul Oprișenești din județul Brăila, nu se găsesc într-un trecut diferit față de prezentul pe care îl trăim acum, astăzi, chiar în clipa aceasta.50,00 leiLumină plângândă - Cătălina Rada
„În drumul nostru către totdeauna ne împiedicăm de moarte.” Zaharia Stancu (Ce mult te-am iubit)23,00 leiZugrav de păcate - Andrei Slăvuțeanu
„Zugrav de păcate” de Andrei Slăvuțeanu, este o incursiune profundă și necenzurată în abisurile sufletului uman. Mai mult decât o simplă colecție de poeme, cartea se prezintă ca o confesiune fragmentată, un act de „legitimă apărare” în fața tăcerilor copleșitoare și a incertitudinilor existențiale. Autorul însuși definește demersul său nu ca „poezie ca...31,08 lei
Picături de moarte - Șerban Madgearu
Picături de moarte este o meditație poetică asupra condiției umane – fragilă, dar capabilă de transfigurare prin iubire, credință și artă. Cartea propune o trecere de la întuneric la lumină, de la singurătate la comuniune, de la moarte la viață eternă.150,00 leiMonografia ca utopie. Convorbiri cu Henri...
Monografia ca utopie. Convorbiri cu Henri H. Stahl (1985-1987) - Zoltán Rostás Ediția a II-a Adnotată, comentată și completată cu un document inedit.98,00 lei
Bucate, vinuri și obiceiuri românești -...
Foarte puțini mai știu să gătească românește, iar și mai puțini o fac. Volumul reprezintă inventarierea bucatelor românești. Nu este o selecție, ci o cuprindere cât mai întregitoare a ceea ce înseamnă tradiție și artă culinară românească (dimpreună cu vinuțul corespunzător).190,00 leiCarte de bucate boieresti. 200 de retete...
În 1841 apărea la Iaşi o „Carte de bucate boiereşti - 200 reţete cercate de bucate, prăjituri şi alte trebi gospodăreşti” în spatele cărora se ascundeau doi boieri: Mihail Kogălniceanu şi Kostache Negruzzi. Cartea de faţă este un rezultat al activităţii practice - reţetele sunt cercate, nu compilate pur şi simplu de prin alte părţi.30,00 leiOpere complete - Sfântul Dionisie Areopagitul
Dionisie Aeroapagitul este probabil cel mai mare scriitor mistic din toate timpurile. Această versiune românească a scrierilor areopagitice aparţine celui mai valoros traducător român de literatură greacă creştină, părintele Dumitru Stăniloae.154,00 leiCritica raţiunii pure - Immanuel Kant
Critica rațiunii pure reprezintă una dintre cărțile cu cel mai mare impact asupra gândirii europene. Apărută în 1781, influența ei are o durată de mai bine de două secole, această carte constituind un moment de cotitură în istoria filosofiei europene, prin ceea ce dărâmă, dar mai ales prin ceea ce construiește.190,00 lei
Calendarele poporului roman - Antoaneta...
Calendarul popular pe care îl prezentăm cititorului reprezintă o încercare de a aduna la un loc tot ceea ce constituie coordonata temporală a vieţii ţărăneşti, acel când ce caracterizează întregul complex de practici magico-rituale ce însoţeşte modul de a vedea lumea al omului vechilor societăţi tradiţionale și se regăsește și în Spațiul și timpul.122,00 leiPsihologi români din secolul XX - Pavel...
„Omagiu psihologilor români ai secolului XX care prin două războaie mondiale și comunism au menținut aprinsă flacăra psihologiei pentru generațiile viitoare.” PAVEL MUREȘAN ION MÂNZAT137,00 leiBucate, vinuri si obiceiuri românesti -...
Bucate, vinuri şi obiceiuri româneşti este editie răscroită de Radu Anton.103,00 leiRomanian recipes, wines and customs - Radu...
Bucate, vinuri şi obiceiuri româneşti este editie răscroită de Radu Anton.105,00 leiSpatiul si timpul in traditiile romanesti...
Acest volum este poate cea mai importantă consemnare unitară a patrimoniului imaterial al poporului român, este o reconstrucţie migăloasă a imaginii lumii după credinţele şi tradiţiile populare româneşti în format monumental. Cuprinde cele două publicații -Reprezentări ale spaţiului în credinţele populare româneşti și Calendarele poporului român.241,00 lei
Viata intima a lui Hitler - Gheorghi...
Autorul prezintă parvenirea politică a lui Hitler, explică apariția și cauzele demenței Führerului – modul în care o boală morbidă, perversiunile și complexele sexuale i-au influențat nefast acțiunile politice, descrie drama femeilor care au avut neșansa să-i placă lui Hitler (cinci dintre amantele sale s-au sinucis, alte două fiind salvate în ultimul...37,00 leiMiturile Rusiei clasice - Atoaneta Olteanu
Volumul de fata aduce in prim plan cateva dintre miturile cele mai importante ale culturii ruse, cele prin care, in fapt, aceasta se individualizeaza in ansamblul culturii europene.44,00 leiPovestea sarii din Carpati - ed bilingvă...
Drumuri ale sării erau căile medievale terestre pe care era transportat aurul alb de la ocnele de sare la locurile de vânzare, dintre care sunt renumite salzstrassen, salzwegen în Bavaria, Salzburg, Hallstadt, sau Hallein în Cracovia30,00 leiAurul negru la romani - Radu Lungu
În volumul Aurul negru la români, Radu Lungu descrie începutul, evoluția și afirmarea industriei petrolifere românești precum și declinul acestei industrii, după căderea dictaturii lui Ceaușescu, din 1989.44,00 leiPoeme de-o clipă - Vasile Macoviciuc
Deși temător, vizitat de îndoieli și ezitări, adunând tăceri, poetul pare a-și învinge temerile, recunoscând că pulberea visează, își scutură spaimele și visele ruginite pentru ca, imediat cu mâna gri, purtând armură în cuvinte, să mărturisească franc, eu sunt golul care cântă52,86 lei
Calea florii de cireș - Vasile Macoviciuc
Volum de poezii semnat de Vasile Macoviciuc: Fericiţi cei care înoptează/ departe de cuvinte şi nu/ aud liniştea în care se îmbăiază/ urletul,/ chemarea/ dfe fiară la ospăţul cel/ tainic (I)18,33 leiIstoria sociala a satului romanesc - Henri...
Această culegere de studii reuneşte pagini de o bogată însemnătate, scrise de Henri H. Stahl, despre specificul lumii tradiționale românești.32,00 leiMaria Tanase - ediție româno-franceză, L1-...
Supranumită „Pasărea Măiastră a muzicii româneşti”, „Edith Piaf a României”, „reprezentanta întregii românimi”, „mitul Maria Tănase” ori „Privighetoarea cântecului popular românesc” Maria Tănase a fost și rămâne o figură marcantă a muzicii românești.31,00 leiConfesiunile Verei Davadova, iubita lui...
Lucrarea de faţă, după cum declara însuşi autorul, reprezintă forma romanţată a amintirilor celei care a fost timp de două decenii femeia cea mai apropiată de Stalin, liderul Uniunii Sovietice, în perioada 1932-1953, în care acesta a avut încredere deplină şi pe care a căutat-o ori de câte ori simţea nevoia de tandreţe, căldură sufletească şi linişte.58,14 leiIstoricul Bisericii Banu din Iaşi pe baza...
După trei decenii, Contribuţiile documentare la istoria oraşului Iaşi sunt readuse în atenţia cercetătorilor sub titlul hărăzit de la început de cel care le-a adunat: Istoricul bisericii Banu din Iaşi pe baza documentelor inedite (1705–1985). Începutul bun de atunci îşi află acum o împlinire şi mai bună.37,00 lei