Cititul. A history of reading - Steven Roger Fischer
Cititul a fost întotdeauna diferit de scris. Scrisul prioritizează sunetul, deoarece cuvântul rostit trebuie transformat sau deconstruit în semn(e) reprezentativ(e). Cititul, pe de altă parte, prioritizează sensul. Capacitatea de a citi are, de fapte, foarte puțin de-a face cu abilitatea de a scrie. Ce este, atunci, cititul? Răspunsul nu este simplu, deoarece actul citirii este schimbător, nu desăvârșit. Conform cele mai moderne definiții generale, cititul este, desigur, capacitatea de a da sens simbolurilor scrise sau tipărite. Cititorul „folosește simbolurile pentru a ghida recuperarea informațiilor din memoria sa și apoi folosește aceste informații pentru a construi o interpretare plauzibilă a mesajului scriitorului.”
Steven Roger Fischer
- Scrieţi un comentariu
Cititul. A history of reading este o poveste captivantă, pe care autorul o relatează clar și cronologic, pornind din Epoca bronzului și până la e-mailurile moderne și posibilul viitor al cărților electronice.
2558P
Nou
Acest produs nu se mai află pe stoc
Data disponibilității:
Cartea fascinantă a lui Steven Roger Fischer urmărește povestea lecturii din momentul în care simbolul a devenit semn pentru prima dată până la textele electronice din zilele noastre. Autorul descrie actul lecturii, practicanții acestuia și mediile lor sociale, precum și numeroasele manifestări ale lecturii pe piatră, os, scoarță de copac, perete, monument, tăbliță, sul, codex, carte, ecran și hârtie electronică. Deși acest volum se concentrează asupra citirii în Occident, descrie și dezvoltarea cititului în China, Coreea, Japonia, cele două Americi și India. Printr-o asemenea istorie se speră că s-ar putea câștiga o înțelegere mai bună nu numai a ceea ce a fost lectura în trecut și ce este astăzi, ci și cum ar putea continua să inspire și să îmbunătățească lumea în viitor.
Întreaga atitudine a societății față de lectură s-a schimbat odată cu apariția tiparului. Fischer prezintă explozia comerțului cu carte în această perioadă și audiența sa crescută, apoi descrie apariția ziarelor și a lecturilor publice. De asemenea, discută despre dedicația societății față de alfabetizarea publică în cadrul reformelor educaționale cuprinzătoare din secolul al XVIII-lea și al XIX-lea și observă apariția bibliotecilor gratuite, diferențele de gen în materie de lectură, publicitatea și listele „interzise” ale Bisericii sau ale statului. În cele din urmă, el evaluează viitorul, în care probabil comunicarea citită va depăși în curând comunicarea orală prin utilizarea computerului personal și a internetului și analizează „limbajul vizual” și teoriile moderne despre modul în care lectura este procesată în creierul uman. Ridicând întrebări cu privire la felul în care noul cititor poate remodela viitorul lecturii, el sugerează o nouă definiție radicală a ceea ce ar putea fi citirea.
„Scrierea este publică, cititul este intim. Scrierea este limitată, cititul liber. Scrierea îngheață momentul. Cititul este pentru totdeauna.” – Steven Roger Fischer
„Cititul cuprinde mult mai mult decât munca sau internetul. Ceea ce este muzica pentru suflet, este cititul pentru minte. Cititul provoacă, împuternicește, vrăjește, îmbogățește. Percepem mici semne negre pe o hârtie albă sau pe ecranul unui computer și ele ne deschid orizonturile către noi perspective și modalități de înțelegere, ne inspiră, ne dirijează existența și ne conectează cu toată creația. Cu siguranță nu poate exista o minune mai mare.” – Steven Roger Fischer
„Dintre cele trei volume ale lui Steven Roger Fischer, o trilogie fascinantă extrem de ambițioasă, primele două s-au ocupat de limbaj și scriere. Totuși, acesta este cel mai sugestiv și deschis, dedicat nu numai tehnicităților subiectului său, ci și experienței de zi cu zi a comunicării… Fischer își lasă cititorii din istorie să vorbească de la sine, seduși fără încetare de magia textuală.” – The Independent
„Pornind din Epoca bronzului și până la e-mailurile moderne și posibilul viitor al cărților electronice, Istoria cititului de Roger Fischer abundă în diversitate.” – Nature
„O poveste captivantă, pe care autorul o relatează clar și cronologic.” – Daily Telegraph
Autor | Steven Roger Fischer |
Specificații autor | lingvist al Institutului de limbi și literaturi polineziene din Auckland , Noua Zeelandă |
Traducator/editor | Sandor-Jozsef Torok |
Anul publicării | 2023 |
Editie speciala | Da |
Format | 200 x 280 mm |
Nr. pagini | 378 |
Colecția | Studii şi eseuri |
Gen | Literatura |
Limba | Romana |
Tip format | Fizic |
Categorie | Beletristica |
ISBN | 978-606-748-793-0 |
Ediții speciale Magna (cărți de referință):
Edițiile speciale Magna sunt cărți de format mare (20/28), cu textul paginat în larg, aerisit, elegant, sunt cărți care stau bine pe masa de lucru și pot fi consultate comod și profesionist. În acest format apar, de regulă, capodopere ale culturii române și europene, lucrări de referință deosebit de valoroase. Prin concept ele îmbină plăcerea lecturii cu studiul aprofundat.
Legătoria se distinge prin supracoperta parțială grea, aplicată excentric la piciorul cărții. Această inovație face ca lucrarea să fie suplă la deschidere și, în același timp, să stea bine închisă chiar după o îndelungată răsfoire.
Magna este o carte foarte elaborată care oferă mult, foarte mult, pentru un cost modic.
Martorul nemuritor
„Fii scrib! Crestează asta în inima ta
Astfel ca numele tău să poată trăi ca ale lor!
Sulul e mai bun ca piatra cioplită.
Un om a murit: trupul lui e țărână,
Și poporul lui a dispărut de pe pământ.
O carte e ceea ce face să fie amintit
În gura vorbitorului care-o citește.”1
„În gura vorbitorului care-o citește”, a intonat scribul egiptean care, în jurul anului 1300 î.Hr., a socotit că „a citi” însemna „a recita”. Pentru cea mai mare parte a istoriei scrise, cititul era vorbirea. Oamenii își dăduseră mai devreme seama că instrucțiunile, acordurile și scorurile verbale puteau fi denaturate, contestate sau uitate cu ușurință. Era nevoie de un martor aparte, un „martor nemuritor”, care ar putea reaminti cu voce tare cantitățile și mărfurile fără erori, care ar putea fi interogat oricând pentru a confirma verbal faptele și pentru a opri disputele. Astfel s-a născut scrisul, la o primă analiză, vocea umană s-a transformat în piatră. Când orașele-stat au devenit regate, nevoia de scris a crescut exponențial, necesitând forme din ce în ce mai complexe de documentare scrisă – de fiecare dată destinată citirii cu voce tare.
Cititul a fost întotdeauna diferit de scris. Scrisul prioritizează sunetul, deoarece cuvântul rostit trebuie transformat sau deconstruit în semn(e) reprezentativ(e). Cititul, pe de altă parte, prioritizează sensul.2 Capacitatea de a citi are, de fapte, foarte puțin de-a face cu abilitatea de a scrie.
Ce este, atunci, cititul? Răspunsul nu este simplu, deoarece actul citirii este schimbător, nu desăvârșit. Conform cele mai moderne definiții generale, cititul este, desigur, capacitatea de a da sens simbolurilor scrise sau tipărite. Cititorul „folosește simbolurile pentru a ghida recuperarea informațiilor din memoria sa și apoi folosește aceste informații pentru a construi o interpretare plauzibilă a mesajului scriitorului.”3 Dar cititul nu a reprezentat întotdeauna asta. Inițial, a fost simpla aptitudine intelectuală de a extrage informații vizuale din orice sistem codificat și de a înțelege sensul respectiv. Mai târziu, a ajuns să semnifice aproape exclusiv înțelegerea unui text continuu de semne scrise de pe o suprafață gravată. Mai recent, a inclus extragerea informațiilor codificate de pe un ecran. Și, fără îndoială, definiția cititului va continua să se extindă în viitor deoarece, oricărei alte aptitudini intelectuale, este, de asemenea, o unitate de măsură al progresului umanității.
Limba papirusului
„La cină, când este prezentă soția mea, sau poate câțiva prieteni,
mi se citește cu voce tare o carte; după cină o comedie sau
mi se cântă la liră; după o plimbare cu oamenii mei,
printre care sunt indivizi erudiți. Și astfel seara trece
cu diferite discuții și chiar și cea mai lungă zi
este repede îmbunătățită.”1
Scriitorul și administratorul Plinius cel Tânăr (cca 52-113 d.Hr.), cunoscut în special pentru corespondența sa voluminoasă, aprecia cititul în Roma Antică, cel puțin în rândul elitei patriciene. Acest lucru se datorează faptului că majoritatea lecturilor neesențiale, în aproape toată Antichitatea clasică, aveau ca scop divertismentul sau anunțul, fiind citite cu voce tare de slujitori sau sclavi instruiți în acest sens. De exemplu, atunci când împăratul Augustus (63 î.Hr. – 14 d.Hr.) nu putea să doarmă, așa cum ne spune biograful său, Suetonius (cca 75-150 d.Hr.), îi chema pe cititori sau povestitori.
Toate instrucțiunile clasice au avut ca scop final nu atât dobândirea cunoștințelor, cât perfecțiunea elocvenței. Grecii și romanii, după perioadele lor arhaice, au folosit în mod cert scrierea pe scară largă. Viața lor de zi cu zi era încă dominată de cuvântul rostit. Au dictat scrisori, au ascultat recitări, au ascultat știri, au ascultat cum slavii lor citeau literatură și corespondențe. Oralitatea conducea societatea mediteraneeană veche, nu alfabetizarea. Ceea ce s-a schimbat a fost că, odată cu răspândirea bruscă a scrierii, grecii și romanii de diferite ranguri, aparținând diferitelor clase sociale, citeau cu voce tare de pe suluri de papirus ținute în mână (și de pe tăblițe cerate).
Acest lucru însemnând că acum și maeștrii înșiși vorbeau limba papirusului.
Desigur, majoritatea populațiilor Greciei și Romei au trăit și au murit folosindu-se de citit și de scris într-o mică măsură sau deloc, chiar și indirect2. Patricienii care au recurs frecvent la citit și scris au preferat de obicei să apeleze la alte persoane pentru a le face; ei înșiși, fără nici un îndemn de a proceda altfel, rareori au avansat dincolo de un nivel rudimentar de competență de citit. Încă de la începutul istoriei grecilor și al romanilor, intimitatea scrisului și cititului cu siguranță s-a apropiat de universalitatea acestei elite guvernante, care căuta doar „cele mai nobile preocupări” în lecturile ei, precum în cazul istoricul grec Diodorus Siculus (după 21 î.Hr.). Dar „alfabetizarea larg răspândită” a existat doar la mâna a doua, și în rândul unei minorități foarte mici – adică sclavii alfabetizați care le citeau amantelor și stăpânilor lor patricieni semialfabetizați.
O lume a cititului
În cea mai mare parte a istoriei sale, cititul în Occident a rămas un mic capitol dintr-un volum mai mare. S-a pretins că până la mijlocul anilor 1700 d.Hr. erau mai multe cărți publicate în limba chineză decât în toate celelalte limbi ale lumii puse laolaltă.1 China, Coreea, Japonia, Americile, India: toate acestea și multe alte regiuni în afara acestora au îmbrățișat cititul odată ce minunea scrisului a fost îndeplinită și adaptată pentru a satisface nevoile locale. Chineza a devenit „limba latină” a Asiei de Est, inspirând culturi întregi într-o măsură mult mai mare decât omologul său din Occident. Coreenii au început să citească în chineză, apoi și-au croit propriul drum, dezvoltând chiar și un nou sistem de scriere utilizat de limba coreeană. Japonezii au urmat mai întâi modelul chinezesc al coreenilor, apoi au completat lectura în chineză cu invenții native nu numai pentru a aduce la viață graiul japonez, ci și cultura japoneză în sine, care a fost un produs al cititului. Mesoamericanii pre-columbieni au restricționat cititul la un număr mic de persoane aparținând elitei, care, cel puțin conform inscripțiilor monumentale, se foloseau de titlul lor onorific pentru a putea deține controlul. Până în ultimele două secole, indienii au cultivat o ierarhie strictă a cercurilor închise de lectură, a căror materiale de lectură, scrise în sute de limbi și caractere, au depășit cu mult în număr pe cele din Occident. Cu toate că ultimul secol a permis schimbarea culturii cititului din Occident, pe atunci încă dominantă, obiceiurile de citit ale lumii în perioada în care rata de alfabetizare a fost cea mai ridicată au reprezentat doar o „lume a cititului”, una atât de bogată și diversificată precum nenumăratele sisteme de scriere și limbi de care aceasta s-a bucurat.
CHINA
Deoarece scrierea chineză a apărut pentru prima dată aproape pe deplin dezvoltată – în centrul și nordul Chinei cca 1400 î.Hr. –, acest lucru sugerează un împrumut din Occident, unde scrisul complet exista deja de peste două mii de ani. Cele mai vechi artefacte pe care se regăsesc scrieri în limba chineză, scapule de boi (omoplați) și plastroane de broască țestoasă (partea ventrală a carapacei), au fost utilizate pentru revelațiile divine dezvăluite prin intermediul unui preot sau al unei preotese, adesea chiar și prin intermediul unui domnitor, la altarul unui zeu. Scapulele și plastroanele au fost pregătite prin sculptarea unor scobituri,după care au fost încălzite. A apărut brusc o crăpătură sub formă de sau o altă formă asemănătoare,pe care ghicitorul a interpretat-o drept răspunsul supranatural al strămoșilor regali decedați la întrebările specifice pe care domnitorul le-a rostise cu voce tare. Astfel de inscripții chinezești antice au constat de obicei atât din pronosticare (răspuns), cât și din verificare (rezultat), scrise în momente diferite. De la început s-a pus un accent special pe veridicitatea faptică. Cea mai timpurie lectură din China a cuprins o documentație istorică.
Dacă strămoșii regali decedați au fost primele voci ale Chinei, atunci conducătorii și șamanii Dinastiei Shang, începând din secolul al XVIII-lea până în secolul al XII-lea î.Hr., au fost primii cititori ai Chinei. De exemplu, un pronostic din timpul domniei regelui Wu Ding (cca 1200-180 î.Hr.) despre nașterea unui copil suna astfel: „Regele [Wu Ding], citind crăpăturile, a spus: «Dacă copilul se va naște într-o zi ding, va fi bine. Dacă se va naște într-o zi geng, va fi de extrem bun augur.»” De asemenea, apare pe artefact verificarea ulterioară: „În a treizeci și una zi, jia-yin, a născut. Nu a fost bine. Era o fată.”2
Primele voci ale Chinei, spre deosebire de mesajele supranaturale ale evreilor de aproximativ 800 de ani mai târziu, nu erau nici sfinte, nici sacre: notarea lor nu a determinat niciodată venerarea obiectelor ca artefacte religioase. Acestea erau pur și simplu consemnări înmagazinate în depozite regale, precum analele, pentru a fi recuperate ulterior pentru informații și realizarea comparațiilor. A fost o arhivă de date.
Lectura oraculară a continuat în Dinastia Zhou din Vest (1028-771 î.Hr.) care a urmat, însă legendele au început să fie scrise și pe vase de bronz. Acestea au fost turnate în lut folosind tehnica „cerii pierdute”, care a făcut ca litere din Dinastia Shang, unghiulare anterior, să își schimbe forma, devenind mai rotunde. În timp, chineza scrisă a devenit aproape exclusiv inscripționată, la fel cum se întâmpla în aceeași perioadă în zona Mării Egee, Asia Minor și Orientul Mijlociu. Dar în China acest lucru a presupus semnele proprietarilor, zicători, rugăciuni scurte și altele asemenea pe bucăți mici de bronz purtabile care au fost foarte valoroase.
Ochiul de pergament
Eroul romantismului francez din secolul al XII-lea, Yvain, intră într-o grădină a castelului, cupă care:
oit apoié desor son cote
un riche home qui se gisoit
sor un drap de soie; et lisoit
une pucele devant lui
en un romans, ne sai de cui;
et por le romans escoter
s’i estoit venue acoter
une dame; et s’estoit sa mere,
et li sires estoit ses pere...1
(„A văzut sprijinit pe tunică un om bogat care zăcea pe o cârpă de mătase și în fața lui o fecioară citea cu voce tare dintr-o poveste de dragoste, nu știu de la cine. Și pentru a auzi povestea o doamnă venise acolo și era mama ei, iar lordul era tatăl ei.”)
Steven Roger Fischer este fostul director al Institutului de limbi și literaturi polineziene din Auckland, Noua Zeelandă. Fischer este autorul a peste 150 de cărți și articole despre lingvistică, dintre care multe sunt citate în mod obișnuit. Pentru contribuțiile sale la descifrarea manuscriselor antice, Fischer a fost ales în 2010 membru al Societății Regale din Noua Zeelandă. Cărțile sale includ O istorie a limbii, O istorie a scrisului, și O istorie a cititului. Locuiește pe insula Waiheke, Noua Zeelandă.
Această ediție are un format mare (20x28 cm), textul paginat în larg, aerisit și elegant. Este o carte care stă bine pe masa de lucru și pot fi consultată comod și profesionist. Legătoria se distinge prin supracoperta parțială grea, aplicată excentric la piciorul cărții. Această inovație face ca lucrarea să fie suplă la deschidere și, în același timp, să stea bine închisă chiar după o îndelungată răsfoire.
Edițiile speciale sunt în fapt creații editoriale, cărți obiect, făcute în tiraj limitat (specificat pe un timbru aplicat pe forzațul cărții). În nomenclatorul Paideia ele fac parte din clasa midi care se caracterizează prin folosirea îmbinată a unor materiale suport rare și deosebite (hârtia manuală, hârtia ivoir, piele, pânză, calc), cu o legătorie manuală remarcabilă prin originalitate și distincție. O notă aparte o conferă ilustrația, elementul decorativ, galeriile de imagini, aplicate prin tehnici diverse care produc surpriză și emoție îndelungată cititorului. Conțin întotdeauna și o ilustrație detașabilă pe suport valoros (hârtie ivoir, manuală) drept cadou.
Deși extrem de elaborate, aceste cărți sunt accesibile oamenilor cultivați atenți la marile opere ale lumii, la istorie, la diversitatea creației umane.
10 alte produse din aceeași categorie
Prelegeri de istorie a filozofiei vol. I,...
Sub genericul „Hegel prin el însuși”, Editura Paideia prezintă cititorilor textele fundamentale ale unuia dintre cei mai mari filosofi ai epocii moderne, care a deschis o nouă direcție asupra preocupărilor generale ale spiritului uman; reușind, astfel, să parcurgă domenii precum logica, arta, religia, știința naturii, a dreptului și a statului, filosofia...199,00 leiEuclid Elemente, vol I - Ediție anastatică
Multă vreme numele lui Euclid era sinonim cu Geometrie. Elementele lui Euclid sunt cartea cea mai bătrână pentru cultura științifică a omenirii; altă operă complectă mai veche ca dânsa nu este de cât Biblia, vechiul Testament.88,00 leiPrelegeri de istorie a filozofiei Vol. I -...
Sub genericul „Hegel prin el însuși”, Editura Paideia prezintă cititorilor textele fundamentale ale unuia dintre cei mai mari filosofi ai epocii moderne, care a deschis o nouă direcție asupra preocupărilor generale ale spiritului uman; reușind, astfel, să parcurgă domenii precum logica, arta, religia, știința naturii, a dreptului și a statului, filosofia...116,00 leiUrfaust - Johann Wolfgang von Goethe -...
Prima versiune a materialului dramatic publicat de însuși Goethe a apărut în 1790 cu titlul „Faust. Un fragment” conține Urfaust într-o formă puternic revizuită, care a fost completată în anii următori de „Prologul în Rai”, „Pact cu Mefisto” și „Noaptea Valpurgienului” și publicat în cele din urmă în 1808 ca „Faust. 1. Parte” de Goethe.80,00 lei
Tragica istorie a Doctorului Faust. The...
Doctor Faustus, tragedie în cinci acte de Christopher Marlowe, publicată în 1604, dar jucată pentru prima dată cu un deceniu mai devreme. Lucrare dramatică care explorează tema ambiției și consecințele urmăririi cunoașterii interzise prin povestea tragică a personajului său principal, Dr. Faustus, un savant care caută să obțină cunoștințe și putere...68,00 lei„Vieţile paralele” ale personajelor...
Cartea este o abordare originală a scrierilor platonice în care autorul pune în paralel viețile marilor filosofi greci.60,00 leiUn român - împărat al Ţării de Foc -...
ROMÂNII ÎN ISTORII EXTRAVAGANTE Julius PopperUn român - împărat al Țării de Foc140,00 leiParmenide Texte și comentarii - Ediție...
Parmenide este recunoscut ca fiind primul gânditor din istoria culturii occidentale care a exprimat clar dualismul fundamental existent în Univers între Ființă și Aparență. Căile lui Parmenide au căpătat un sens simbolic și, de la Platon la Beaufret, formează un topos nobil frecventat atât de savanții acribici, cât și de filosofii speculativi sau eseiștii...110,00 leiSur la philosophie de l’histoire. Le...
Beaucoup d’historiens, et parmi les plus importants, se montrent peu enthousiastes àl’idée d’une « philosophie de l’histoire », qualifiée de « plus grand ennemi de l’histoire »par Jacques Le Goff. Ainsi les philosophes − trop confiants dans les vertus de laspéculation − se laisseraient-ils emporter par de mauvais orgueils impérialistes.150,00 lei
Clienții care au cumpărat acest produs au mai cumpărat și:
Paternitatea, principiul existenței - Pr....
Când spunem că paternitatea e Principiul existenței nu avem în vedere o calitate, nici chiar supremă, a Absolutului, ci însăși esența și afirmarea Lui. Căci nu atât absolutul e paternitate, cât mai ales paternitatea e absolutul.60,00 leiPrelegeri de istorie a filozofiei vol. I,...
Sub genericul „Hegel prin el însuși”, Editura Paideia prezintă cititorilor textele fundamentale ale unuia dintre cei mai mari filosofi ai epocii moderne, care a deschis o nouă direcție asupra preocupărilor generale ale spiritului uman; reușind, astfel, să parcurgă domenii precum logica, arta, religia, știința naturii, a dreptului și a statului, filosofia...199,00 leiEuclid Elemente, vol I - Ediție anastatică
Multă vreme numele lui Euclid era sinonim cu Geometrie. Elementele lui Euclid sunt cartea cea mai bătrână pentru cultura științifică a omenirii; altă operă complectă mai veche ca dânsa nu este de cât Biblia, vechiul Testament.88,00 leiPrelegeri de istorie a filozofiei Vol. II...
Prelegeri de istorie a filozofiei Vol. II - Georg Wilhelm Friedrich Hegel, trad. de D.D. Roşca Platon / Aristotel / Filozofia elenistică50,00 lei
Prelegeri de istorie a filozofiei Vol. I...
Prelegeri de istorie a filozofiei Vol. I - Georg Wilhelm Friedrich Hegel, trad. de D.D. Roşca Introduceri Filozofia înainte de Socrate De la Sofişti la Socratici55,00 leiPrelegeri de istorie a filozofiei Vol. I -...
Sub genericul „Hegel prin el însuși”, Editura Paideia prezintă cititorilor textele fundamentale ale unuia dintre cei mai mari filosofi ai epocii moderne, care a deschis o nouă direcție asupra preocupărilor generale ale spiritului uman; reușind, astfel, să parcurgă domenii precum logica, arta, religia, știința naturii, a dreptului și a statului, filosofia...116,00 leiIntroducere în studiul limbii persane...
Lucrarea reprezintă o introducere în studiul limbii persane și este destinată acelora care doresc să-și îmbunatățească elementele de bază ale acestei limbi străine, să dobândească ușurința de a întrține o conversație nepretențioasă.55,00 lei
Bucate, vinuri și obiceiuri românești -...
Foarte puțini mai știu să gătească românește, iar și mai puțini o fac. Volumul reprezintă inventarierea bucatelor românești. Nu este o selecție, ci o cuprindere cât mai întregitoare a ceea ce înseamnă tradiție și artă culinară românească (dimpreună cu vinuțul corespunzător).180,00 leiCarte de bucate boieresti. 200 de retete...
În 1841 apărea la Iaşi o „Carte de bucate boiereşti - 200 reţete cercate de bucate, prăjituri şi alte trebi gospodăreşti” în spatele cărora se ascundeau doi boieri: Mihail Kogălniceanu şi Kostache Negruzzi. Cartea de faţă este un rezultat al activităţii practice - reţetele sunt cercate, nu compilate pur şi simplu de prin alte părţi.28,00 leiOpere complete - Sfântul Dionisie Areopagitul
Dionisie Aeroapagitul este probabil cel mai mare scriitor mistic din toate timpurile. Această versiune românească a scrierilor areopagitice aparţine celui mai valoros traducător român de literatură greacă creştină, părintele Dumitru Stăniloae.146,00 leiCritica raţiunii pure - Immanuel Kant
Critica rațiunii pure reprezintă una dintre cărțile cu cel mai mare impact asupra gândirii europene. Apărută în 1781, influența ei are o durată de mai bine de două secole, această carte constituind un moment de cotitură în istoria filosofiei europene, prin ceea ce dărâmă, dar mai ales prin ceea ce construiește.180,00 lei
Calendarele poporului roman - Antoaneta...
Calendarul popular pe care îl prezentăm cititorului reprezintă o încercare de a aduna la un loc tot ceea ce constituie coordonata temporală a vieţii ţărăneşti, acel când ce caracterizează întregul complex de practici magico-rituale ce însoţeşte modul de a vedea lumea al omului vechilor societăţi tradiţionale și se regăsește și în Spațiul și timpul.115,00 leiPsihologi români din secolul XX - Pavel...
„Omagiu psihologilor români ai secolului XX care prin două războaie mondiale și comunism au menținut aprinsă flacăra psihologiei pentru generațiile viitoare.” PAVEL MUREȘAN ION MÂNZAT130,00 leiBucate, vinuri si obiceiuri românesti -...
Bucate, vinuri şi obiceiuri româneşti este editie răscroită de Radu Anton.97,00 leiIntroducere la studiul arhitecturii -...
G. M. Cantacuzino, arhitect din spiţa celor mari, studios al istoriei, scriitor subtil, a însufleţit alături de alţi intelectuali cercul „Simetria” şi revista lui.28,00 leiSpatiul si timpul in traditiile romanesti...
Acest volum este poate cea mai importantă consemnare unitară a patrimoniului imaterial al poporului român, este o reconstrucţie migăloasă a imaginii lumii după credinţele şi tradiţiile populare româneşti în format monumental. Cuprinde cele două publicații -Reprezentări ale spaţiului în credinţele populare româneşti și Calendarele poporului român.228,00 lei
Viata intima a lui Hitler - Gheorghi...
Autorul prezintă parvenirea politică a lui Hitler, explică apariția și cauzele demenței Führerului – modul în care o boală morbidă, perversiunile și complexele sexuale i-au influențat nefast acțiunile politice, descrie drama femeilor care au avut neșansa să-i placă lui Hitler (cinci dintre amantele sale s-au sinucis, alte două fiind salvate în ultimul...35,00 leiMiturile Rusiei clasice - Atoaneta Olteanu
Volumul de fata aduce in prim plan cateva dintre miturile cele mai importante ale culturii ruse, cele prin care, in fapt, aceasta se individualizeaza in ansamblul culturii europene.42,00 leiPovestea sarii din Carpati - ed bilingvă...
Drumuri ale sării erau căile medievale terestre pe care era transportat aurul alb de la ocnele de sare la locurile de vânzare, dintre care sunt renumite salzstrassen, salzwegen în Bavaria, Salzburg, Hallstadt, sau Hallein în Cracovia28,00 leiAurul negru la romani - Radu Lungu
În volumul Aurul negru la români, Radu Lungu descrie începutul, evoluția și afirmarea industriei petrolifere românești precum și declinul acestei industrii, după căderea dictaturii lui Ceaușescu, din 1989.42,00 leiPoeme de-o clipă - Vasile Macoviciuc
Deși temător, vizitat de îndoieli și ezitări, adunând tăceri, poetul pare a-și învinge temerile, recunoscând că pulberea visează, își scutură spaimele și visele ruginite pentru ca, imediat cu mâna gri, purtând armură în cuvinte, să mărturisească franc, eu sunt golul care cântă50,00 lei
Calea florii de cireș - Vasile Macoviciuc
Volum de poezii semnat de Vasile Macoviciuc: Fericiţi cei care înoptează/ departe de cuvinte şi nu/ aud liniştea în care se îmbăiază/ urletul,/ chemarea/ dfe fiară la ospăţul cel/ tainic (I)17,34 leiIstoria sociala a satului romanesc - Henri...
Această culegere de studii reuneşte pagini de o bogată însemnătate, scrise de Henri H. Stahl, despre specificul lumii tradiționale românești.30,00 leiMaria Tanase - ediție româno-franceză, L1-...
Supranumită „Pasărea Măiastră a muzicii româneşti”, „Edith Piaf a României”, „reprezentanta întregii românimi”, „mitul Maria Tănase” ori „Privighetoarea cântecului popular românesc” Maria Tănase a fost și rămâne o figură marcantă a muzicii românești.29,00 leiConfesiunile Verei Davadova, iubita lui...
Lucrarea de faţă, după cum declara însuşi autorul, reprezintă forma romanţată a amintirilor celei care a fost timp de două decenii femeia cea mai apropiată de Stalin, liderul Uniunii Sovietice, în perioada 1932-1953, în care acesta a avut încredere deplină şi pe care a căutat-o ori de câte ori simţea nevoia de tandreţe, căldură sufletească şi linişte.55,00 leiIstoricul Bisericii Banu din Iaşi pe baza...
După trei decenii, Contribuţiile documentare la istoria oraşului Iaşi sunt readuse în atenţia cercetătorilor sub titlul hărăzit de la început de cel care le-a adunat: Istoricul bisericii Banu din Iaşi pe baza documentelor inedite (1705–1985). Începutul bun de atunci îşi află acum o împlinire şi mai bună.35,00 lei