Charlas. Întrețineri. Opere inedite - Jorge Luis Borges

Jorge Luis Borges

Accesorii

Cutii

Inegalabilul Borges a susținut aceste prelegeri în 1977 la Teatrul Coliseo din Buenos Aires. În decursul a șapte nopți, Borges a vorbit despre șapte subiecte care erau aproape obsesii pentru el.

Mai multe detalii

2409P

Nou

50,00 lei cu TVA

Inegalabilul Borges a susținut aceste prelegeri în 1977 la Teatrul Coliseo din Buenos Aires. În decursul a șapte nopți, Borges a vorbit despre șapte subiecte care erau aproape obsesii pentru el. De aceea, una dintre cele mai evidente calități ale acestei lucrări magnifice este natura personală a prelegerilor, care au pronunțat caracter autobiografic. Cititorii se vor delecta cu erudiția lui Borges cu privire la următoarele subiecte: Divina Comedie a lui Dante, Legenda prințului Siddhartha, cartea O mie și una de nopți, Cărțile și noaptea, Poezia sau frumusețea ca senzație fizică, Despre o misterioasă scriere cifrată.

 

AutorJorge Luis Borges
Specificații autorRomancier, poet, eseist argentinian
Traducator/editorValeriu Pop
Anul publicării2020
Format200 x 280 mm
Tip CopertaSpeciala
Nr. pagini136
ColecțiaStudii şi eseuri critica
GenLiteratura
SubgenEseu
LimbaRomana
Tip formatFizic
CategorieBeletristica
Sub-CategoriePublicistica
ISBN978-606-748-436-6

Scrieţi un comentariu

Charlas. Întrețineri. Opere inedite - Jorge Luis Borges

Charlas. Întrețineri. Opere inedite - Jorge Luis Borges

Inegalabilul Borges a susținut aceste prelegeri în 1977 la Teatrul Coliseo din Buenos Aires. În decursul a șapte nopți, Borges a vorbit despre șapte subiecte care erau aproape obsesii pentru el.

Scrieţi un comentariu

Categoria: emblematic Europa

În categoria Emblematic România se înscriu toate lucrările publicate de Editura Paideia care sunt întru totul reprezentative sau semnificative pentru cultura română și formarea intelectuală a românilor.

Însemnul editurii prin care este indicată această categorie este un timbru a cărui grafică sugerează domeniul în care lucrarea poate fi considerată ca emblematică. Dacă este o operă de primă mărime și importanță se adaugă în timbru specificația capodoperă a culturii române.

Incadrarea in serii si colectii: editie magnum

«Zeii ţes nenorociri oamenilor, pentru ca generaţiile viitoare să aibă ce cânta». Cealaltă frază, mult posterioară, aparţine lui Mallarmé şi repetă, mai puţin frumos, cele spuse de Homer: «Totul sfârşeşte într-o carte ». Avem aici cele două deosebiri: grecii vorbeau de generaţii care cântă, în schimb, Mallarmé vorbeşte de un obiect, un lucru între alte lucruri, o carte. Însă ideea este aceeaşi, şi anume ideea că noi suntem făcuţi pentru artă, suntem făcuţi pentru memorie, suntem făcuţi pentru poezie, sau poate suntem făcuţi, de asemenea, pentru uitare. Dar ceva rămâne şi acest ceva este istoria sau poezia, care nu sunt în mod esenţial deosebite.”

Jorge Luis Borges, Divina Comedie

 

Jorge Luis Borges (n. 24 august 1899 la Buenos Aires - d. 14 iunie 1986 la Geneva, Elveția; de fapt Jorge Francisco Isidoro Luis Borges Acevedo) a fost unul dintre cei mai importanți scriitori ai secolului al XX-lea. Romancier, poet, eseist argentinian, este faimos pentru povestirile sale fantastice, în care a unit cu măiestrie idei filozofice și metafizice cu temele clasice ale fantasticului (și anume: dublul, realitatea paralela a visului, cărțile misterioase și vrăjite, salturile în timp, cartea - unică - ca singură realitate). Adjectivul "borgezian" definește concepția despre viață ca poveste ("fiction"), ca minciună, ca operă contrafăcută, dată drept adevarată (ca în faimoasele sale recenzii de cărți imaginare).

A fost influențat de autori precum Dante Alighieri, Miguel de Cervantes, Franz Kafka, H.G.Wells, Rudyard Kipling, Arthur Schopenhauer, Soren Kierkegaard, Robert Burns, Lev Tolstoi, EA Poe sau G. K. Chesterton.

Borges a lăsat o moștenire importantă în toate domeniile culturii moderne, până și în cea pop, și numeroși scriitori s-au inspirat din creația sa. Printre aceștia, amintim Julio Cortázar, Italo Calvino, Umberto Eco, John Barth, Philip K. Dick, Gene Wolfe, Paul Auster etc.

În plus Borges a influențat și autori de benzi desenate ca Alan Moore și Grant Morrison (care îl citează într-un episod din Doom Patrol) și cantautori ca Francesco Guccini și Elvis Costello.

Umberto Eco, în romanul Numele trandafirului numește pe unul dintre protagoniștii care a aspirat la funcția de bibliotecar, fără a reuși, Jorge da Burgos, explicând la sfârșit că s-a referit chiar la Borges.

În ciuda faptului că a fost favoritul obligatoriu al fiecărei ediții ale Premiului Nobel, începând cu anii 50, Academia Suedeză nu îl premiază niciodată, preferând uneori autori mai puțin cunoscuți. Unele voci insistente au spus că justificarea ar fi în ideile politice ale marelui scriitor, care fără a fi un activist, a simpatizat cu Juan Peron; există elemente care neagă existența acestor simpatii:

  1. numirea sa în funcția de Director al Bibliotecii Naționale imediat după căderea lui Peron (1955);
  2. refuzul cotidianului La Nación de a publica poezia sa (Pumnalul) cu clare intenții tiranicide;
  3. funcția de președinte, din 1950 și până în 1953, al Societății Scriitorilor Argentinieni, închisă de către dictatură; Borges amintește ultimele seminarii ținute dinaintea polițiștilor care luau notițe din expunerea sa;
  4. declarații explicite ale lui Borges, care dezmint că ar susține pe dictator.

Edițiile speciale sunt în fapt creații editoriale, cărți obiect, făcute în tiraj limitat (specificat pe un timbru aplicat pe forzațul cărții). În nomenclatorul Paideia ele fac parte din clasa midi care se caracterizează prin folosirea îmbinată a unor materiale suport rare și deosebite (hârtia manuală, hârtia ivoir, piele, pânză, calc), cu o legătorie manuală remarcabilă prin originalitate și distincție. O notă aparte o conferă ilustrația, elementul decorativ, galeriile de imagini, aplicate prin tehnici diverse care produc surpriză și emoție îndelungată cititorului. Conțin întotdeauna și o ilustrație detașabilă pe suport valoros (hârtie ivoir, manuală) drept cadou.

Deși extrem de elaborate, aceste cărți sunt accesibile oamenilor cultivați atenți la marile opere ale lumii, la istorie, la diversitatea creației umane.

Ediții speciale Magna (cărți de referință):

Edițiile speciale Magna sunt cărți de format mare (20/28), cu textul paginat în larg, aerisit, elegant, sunt cărți care stau bine pe masa de lucru și pot fi consultate comod și profesionist. În acest format apar, de regulă, capodopere ale culturii române și europene, lucrări de referință deosebit de valoroase. Prin concept ele îmbină plăcerea lecturii cu studiul aprofundat.

Legătoria se distinge prin supracoperta parțială grea, aplicată excentric la piciorul cărții. Această inovație face ca lucrarea să fie suplă la deschidere și, în același timp, să stea bine închisă chiar după o îndelungată răsfoire.

Magna este o carte foarte elaborată care oferă mult, foarte mult, pentru un cost modic.

9 alte produse din aceeași categorie