Viața lui Michelangelo - Romain Rolland, Traducere de C. D. Zeletin
Romain Rolland
- Scrieţi un comentariu
Pe nici un alt creator nu l-a așezat posteritatea atât de sus ca pe Michelangelo. Nici unul nu se potrivește mai bine ca el imaginii pe care ne-o facem despre geniu. Dar cine ar putea spune că a pătruns înțelesul adânc al operelor lui cele mai celebre? În această lucrare, atât eseu, cât și biografie, Romain Rolland a făcut o asemenea încercare, potrivit firii sale de artist.
2613P
Nou
Acest produs nu se mai află pe stoc
Data disponibilității:
Marile spirite sunt asemeni piscurilor înalte. Vântul le bate, norii le învăluie, dar acolo se respiră mai adânc și mai cu putere. Aerul lor are o puritate care spală inimile de orice prihănire; iar când norii se împrăștie, ele domină neamul omenesc.
Așa a fost acest munte uriaș care s-a înălțat deasupra Italiei Renașterii și căruia îi zărim în depărtare profilul zbuciumat pierzând-se a cer.
Nu susțin că toți oamenii pot trăi pe aceste culmi. O zi pe an însă ei să urce în pelerinaj până la ele. Acolo își vor înnoi aerul din plămâni și sângele din vine. Acolo sus se vor simți mai aproape de Dumnezeu. După aceea vor coborî din nou spre câmpia vieții, cu inima oțelită în vederea luptei de zi cu zi.
ROMAIN ROLLAND
Există la Muzeul Național din Florența o statuie de marmură pe care Michelangelo o numea Învingătorul. E un tânăr gol, cu trup frumos (...). Înalt și drept, el ține genunchiul pe spatele încovoiat al unui prizonier bărbos care întinde capul ca o vită. Dar învingătorul nu se uită la el. În clipa în care trebuie să-l lovească se oprește, își întoarce în altă parte gura tristă și privirea nehotărâtă. Brațul i se îndoaie spre umăr, în timp ce trupul îi zvâcnește înapoi. Nu mai dorește victoria. Îl dezgustă. A învins. Și este învins.
Această imagine a îndoielii eroice, această Victorie cu aripile frânte, singura dintre operele lui Michelangelo care a rămas până la moartea sa în atelierul din Florența și pe care Danielo da Volterra, confidentul gândurilor sale, a vrut s-o folosească drept podoabă la catafalcul artistului, această imagine este Michelangelo însuși și simbolul întregii lui vieți.
Autor | Romain Rolland |
Specificații autor | scriitor francez laureat al Premiului Nobel pentru Literatură în anul 1915 |
Traducator/editor | C. D. Zeletin |
Specificatii traducator/editor | medic, cărturarul artist, poet, eseist |
Anul publicării | 2024 |
Format | 95 x 205 mm |
Nr. pagini | 210 |
Colecția | Arte |
eBook | 2789-viaa-lui-michelangelo-romain-rolland-traducere-de-c-d-zeletin-9786067489118.html |
ID Hard Cover | 2789-viaa-lui-michelangelo-romain-rolland-traducere-de-c-d-zeletin-9786067489118.html |
Gen | Publicistica |
Subgen | Artă |
Limba | Romana |
Tip format | Fizic |
ISBN | 978-606-748-910-1 |
CUVÎNT ÎNAINTE
Există la Muzeul Național din Florența o statuie de marmură pe care Michelangelo o numea Învingătorul. E un tînăr gol, cu trup frumos, cu părul căzut în bucle deasupra frunții scunde. Înalt și drept, el ține genunchiul pe spatele încovoiat al unui prizonier bărbos care întinde capul ca o vită. Dar învingătorul nu se uită la el. În clipa în care trebuie să-l lovească se oprește, își întoarce în altă parte gura tristă și privirea nehotărîtă. Brațul i se îndoaie spre umăr, în timp ce trupul îi zvîcnește înapoi. Nu mai dorește victoria. Îl dezgustă. A învins. Și este învins.
Această imagine a îndoielii eroice, această Victorie cu aripile frînte, singura dintre operele lui Michelangelo care a rămas pînă la moartea sa în atelierul din Florența și pe care Danielo da Volterra, confidentul gîndurilor sale, a vrut s-o folosească drept podoabă la catafalcul artistului, această imagine este Michelangelo însuși și simbolul întregii lui vieți.
***
Suferința este fără margini și în toate înfățișările. Uneori e pricinuită de tirania oarbă a lucrurilor: mizeria, bolile, nedreptatea soartei, răutatea oamenilor. Alteori își are izvorul în însăși ființa omenească. Atunci ea nu e mai puțin vrednică de milă și nici mai puțin fatală, căci ființa nu și-a ales-o nimeni, nimeni n-a cerut nici să trăiască, nici să fie ceea ce este.
Această din urmă suferință a fost suferința lui Michelangelo. înzestrat cu putere, el a avut fericirea rară de a fi croit pentru a lupta și a învinge și a învins. – Ei și dacă? El nu dorea victorie. Nu victoria era ceea ce rîvnea. Tragedie a lui Hamlet! Contradicție cumplită între un geniu eroic și o voință care nu era eroică, între pasiuni imperioase și o voință care nu voia!
Să nu se aștepte de la noi ca după atîția alții să vedem în asta o măreție mai mult! Nu vom spune niciodată că lumea nu-i ajunge unui om fiindcă el e prea mare. Neliniștea nu este un semn de măreție.
Orice lipsă de armonie între ființă și lucruri, între viață și legile ei, chiar la oamenii mari, nu este un semn al măreției ci al slăbiciunii lor. – De ce am căuta să ascundem această slăbiciune? Cel mai slab este oare mai puțin vrednic de dragoste? – Dimpotrivă, o merită cu atît mai mult cu cît are mai multă nevoie de ea! Nu înalț statui eroilor inaccesibili. Urăsc idealismul laș care-și întoarce privirile de la mizeriile vieții și de la slăbiciunile sufletului. Trebuie s-o spun unui popor prea sensibil la iluziile amăgitoare ale cuvintelor sonore: minciuna eroică este o lașitate. Nu există pe lume decît un singur eroism: acela de a vedea lumea așa cum este ea și de a o iubi.
***
Tragedia destinului ce-l prezint aici oferă imaginea unei suferințe înnăscute, venind din adîncimile ființei, pe care o mistuie fără răgaz și pe care nu o va mai părăsi înainte de a o fi distrus. Este vorba de o figură dintre cele mai puternice ale marii rase omenești care umple de nouăsprezece veacuri Occidentul nostru cu strigăte de durere și de credință: creștinul. într-o zi a viitorului, în afundul de secole – dacă amintirea Terrei se va mai fi păstrat – într-o zi, cei către vor mai exista se vor apleca asupra abisului acestei rase dispărute, ca Dante pe malul Malebolgiei, cu un amestec de admirație, groază și milă.
Dar cine o va simți mai bine decît noi, noi care am fost amestecați de copii în vălmășagul acestor spaime, am văzut zbuciumîndu-se aici ființele cele mai dragi, am respirat mireasma aspră și îmbătătoare a pesimismului creștin, cărora ne-a trebuit să facem uneori sforțări pentru a nu ceda, ca alții, în clipele de îndoială, amețitorului neant dumnezeiesc!
Dumnezeu! Viață veșnică! Adăpost al celor ce nu izbutesc în nici un chip să trăiască pe pămînt! Credință, care nu ești adesea decît o lipsă de credință în viață, o lipsă de credință în viitor, o lipsă de credință în tine însuți, o lipsă de îndrăzneală și de bucurie!... Noi știm pe cîte înfrîngeri este clădită dureroasa voastră victorie!...
Și tocmai pentru aceasta eu vă iubesc, creștini, pentru că vă deplâng. Vă deplîmg și vă admir melancolia. Voi întristați lumea dar o faceți mai frumoasă.
Cînd durerea voastră nu va mai exista, lumea va fi mai săracă. În fața acestor vremuri de lași ce tremură în fața durerii și își revendică zgomotos dreptul la fericire, care nu este cel mai adesea decît dreptul de a nenoroci pe alții, să îndrăznim a privi durerea în față și a o venera! Lăudată fie bucuria, durerea fie lăudată! Sînt surori și amîndouă sfinte. Ele făuresc lumea și dau aripi sufletelor mari. Ele simt puterea, ele sînt viața, ele sînt Dumnezeu. Cine nu le iubește pe amîndouă, nu iubește nici pe una, nici pe alta. Iar cine le-a gustat cunoaște prețul vieții și plăcerea de a o părăsi.
ROMAIN ROLLAND
POSTFAȚĂ
Ajuns la capătul acestei povestiri tragice, un scrupul mă tulbură. Mă întreb dacă nu cumva dorind să dau celor care suferă tovarăși de durere ca să-și afle în ei un sprijin, n-am făcut atceva decît să adaug durerea acestora durerii lor. Ar fi trebuit oare să fac și eu ca atîția alții, să nu arăt decît eroismul vieții eroilor și să aștern un văl peste abisul de tristețe al lăuntrului lor?
Nu! Adevărul! N-am promis prietenilor mei fericirea cu prețul minciunii, fericirea oricum, cu orice preț. Le-am făgăduit adevărul, fie el și cu prețul fericirii, adevărul bărbătesc – daltă care sculptează sufletele eterne. Suflarea lui e aspră, însă curată: să ne scăldăm a el sufletele firave!
Marile spirite sînt asemeni piscurilor înalte. Vîntul le bate, norii le învăluie, dar acolo se respiră mai adînc și mai cu putere. Aerul lor are o puritate care spală inimile de orice prihănire; iar cînd norii se împrăștie, ele domină neamul omenesc.
Așa a fost acest munte uriaș care s-a înălțat deasupra Italiei Renașterii și căruia îi zărim în depărtare profilul zbuciumat pierzîndu-se a cer.
Nu susțin că toți oamenii pot trăi pe aceste culmi. O zi pe an însă ei să urce în pelerinaj pînă la ele. Acolo își vor înnoi aerul din plămâni și sîngele din vine. Acolo sus se vor simți mai aproape de Dumnezeu. După aceea vor coborî din nou spre cîmpia vieții, cu inima oțelită în vederea luptei de zi cu zi.
ROMAIN ROLLAND
MICHELANGELO
Era un burghez florentin, din acea Florență cu palate sumbre, cu turnuri țîșnind ca lăncile, cu dealuri mlădioase și uscate, dăltuite fin sub cerul vioriu, pline de fusele negre ale micilor chiparoși și de voalurile argintate ale măslinilor tremurători ca valurile, din acea Florență de o eleganță atît de vie, unde figura palidă și ironică a lui Lorenzo de’ Medici sau a lui Machiavelli, cu o gură mare, șireată, întîlneau Primavera și venerele clorotice cu păr de aur stins ale lui Botticelli, din acea Florență înfrigurată, orgolioasă, nervoasă, pradă tuturor fanatismelor, scuturată de toate isteriile religioase sau sociale, unde fiecare era liber și unde fiecare era tiran, unde era așa de bine să trăiești și unde viața era un iad, din acel oraș cu cetățeni inteligenți, intoleranți, entuziaști, dușmănoși, cu limba ascuțită, bănuitori, spionîndu-se, invidiindu-se, sfîșiindu-se unii pe alții, din acel oraș în care nu se afla loc pentru spiritul liber al unui Leonardo, unde Botticelli ajungea pînă la misticismul halucinat al unui puritan din Scoția, unde Savonarola, cu profilul său de țap, cu ochii aprinși, își punea călugării să danseze în jurul rugului pe care ardeau operele de artă și unde, trei ani mai tîrziu, rugul se înălța ca să ardă profetul.
***
A aparținut acestui oraș și acestor vremuri, cu toate prejudecățile lor, cu patimile și cu toată nebunia lor.
Firește, nu-și iubea compatrioții. Geniul său făcut să respire liber, cu pieptul larg, le disprețuia arta de cenacluri, spiritul manierat, realismul plat, sentimentalismul și subtilitatea morbidă. Se purta aspru cu ei, dar îi iubea. Pentru patrie nu avea de loc indiferența surîzătoare a lui Leonardo. Departe de Florența era ros de nostalgie. Toată viața s-a istovit în eforturi zadarnice ca să poată trăi între zidurile ei. A rămas, în orele tragice ale războiului, alături de Florența și a dorit „să revină în ea măcar mort, dacă viu nu putuse”. Florentin de viță veche, el avea mîndria sîngelui și a neamului său. Era mai mîndru de aceasta decît de însuși geniul lui. Nu îngăduiasă fie privit ca artist: „Eu nu sînt sculptorul Michelagniolo... Eu sînt Michelagniolo Bounarroti...”
Era aristocrat în spirit și avea toate prejudecățile castei. Mergea pînă într-acolo încît spunea că „arta ar trebui să fie îndeletnicirea nobililor, nu a plebeilor”.
Despre familie avea o concepție religioasă, antică, aproape barbară. îi jertfea totul și voia ca și alții să facă la fel.
După cum spunea el însuși, „s-ar fi vîndut sclav pentru ea”. Nu dragostea domnea în această atitudine. Își disprețuia frații, care o meritau din plin. Își disprețuia nepotul – moștenitorul său. Respecta însă în el și în ei pe reprezentații neamului. Cuvîntul acesta revine tot timpul în scrisorile sale.
„...Neamul nostru... la nostra gente... sprijinirea neamului nostru... neamul nostru să nu se stingă...”
A avut toate superstițiile, toate fanatismele acestui neam aspru și puternic, Din lutul lui i-a fost zidită făptura. Dar din acest lut a țîșnit focul atotpurificator: geniul.
Romain Rolland (n. , Clamecy, Bourgogne, Franța – d. , Vézelay, Bourgogne, Franța) a fost un scriitor francez, laureat al Premiului Nobel pentru Literatură în anul 1915.
În 1884 devine elevul lui Paul Claudel, la Liceul Louis-le-Grand din Paris, iar în 1889 este absolvent al "Școlii Normale Superioare". Își continuă studiile la "Școala franceză" din Roma, unde o cunoaște pe muziciana Malwida von Meysenbug, mare admiratoare a lui Wagner. Se căsătorește cu Clotilde Bréal (1892), de care se va despărți în 1901. Doctor în litere în 1895, devine profesor de istoria artelor la Sorbona (1904 - 1912).
Încă din 1901 începe să ducă o corespondență cu Tolstoi. Debutează ca dramaturg în 1895, cu piesa Saint-Louis, urmată de alte piese reunite sub titlul Théâtre de la Révolution (Teatrul Revoluției), din care cea mai cunoscută este Danton (1900), ultima în ordine cronologică fiind Robespierre (1939). Cu Vie de Beethoven (Viața lui Beethoven, 1903), inițiează un ciclu de "vieți de oameni iluștri": Michelangelo, Haendel, Tolstoi, Mahatma Gandhi.
Între 1904 - 1914 publică romanul-fluviu în 10 volume Jean-Christophe (distins cu Grand Prix de l'Académie française în 1913), cea mai importantă operă a lui Romain Rolland. Situându-se pe poziții pacifiste, condamnă războiul (izbucnit în 1914) în culegerea de articole Au-dessus de la mêlée (Deasupra învălmășelii) (1915).
I se acordă în 1915 Premiul Nobel. Donează Crucii Roșii internaționale suma de bani ce-i revine. Apar romanele Colas Breugnon (1919), Pierre et Luce (1920), Clérambault (1920) precum și cel de-al doilea roman-fluviu al său L'Âme enchantée (Inimă vrăjită, 1922-1933).
În perioada dintre cele două războaie se afirmă ca militant antifascist.
Este vizitat de Gandhi la Villeneuve, în Elveția (1931). În 1932 prezidează, alături Barbusse, Congresul internațional de la Amsterdam împotriva războiului. Refuză "Medalia Goethe", decernată de Hitler (1933). În 1934 se căsătorește cu o tânără rusoaică, iar în anul următor îl vizitează pe Gorki în URSS. Fondator al revistei Europe (1923), l-a descoperit și l-a susținut pe Panait Istrati.
C.D. Zeletin (13 aprilie 1935 – 18 februarie 2020)
Poet, prozator, istoriograf, traducător din poezia italiană şi franceză, dar şi un strălucit om de ştiinţă, medic şi profesor universitar de biofizică la Facultatea de Medicină a Universităţii de Medicină şi Farmacie „Carol Davila“ Bucureşti; membru al Uniunii Scriitorilor din România din anul 1967, membru al Academiei de Ştiinţe Medicale şi preşedinte fondator al Societăţii Medicilor Scriitori şi Publicişti din România, „Doctor Honoris Causa“ al Universităţii de Medicină şi Farmacie „Gr. T. Popa“ din Iaşi (2012). Dincolo de opera sa ştiinţifică, a publicat peste 40 de volume de literatură. Ca poet, este autorul florilegiilor Călătorie spre transparență (1977) și Andaluzia (1986). C. D. Zeletin este primul traducător în românește al uneia dintre cele mai dificile opere lirice ale literaturii universale, poate cea mai dificilă, Poezii de Michelangelo Buonarroti. Pentru traducerea integrală a Florilor Răului de Charles Baudelaire, C. D. Zeletin a primit, în 1991, premiul Uniunii Scriitorilor din România. Anvergura intelectuală și talentul artistic i-au fost prețuite superlativ de spirite elevate ale culturii românești, ca Tudor Vianu, Perpessicius, Al. Philippide, A. E. Baconsky ori Ștefan Aug. Doinaș. Președinția României i-a conferit, la 1 Decembrie 2000, Ordinul Național „Serviciul Credincios“ în grad de Ofițer, iar la 23 martie 2011, Ordinul „Meritul Cultural“ în grad de Cavaler, Literatură, „în semn de înaltă apreciere pentru meritele remarcabile avute la promovarea culturii în țară și în lume.“
9 alte produse din aceeași categorie
Urfaust - Johann Wolfgang von Goethe -...
Prima versiune a materialului dramatic publicat de însuși Goethe a apărut în 1790 cu titlul „Faust. Un fragment” conține Urfaust într-o formă puternic revizuită, care a fost completată în anii următori de „Prologul în Rai”, „Pact cu Mefisto” și „Noaptea Valpurgienului” și publicat în cele din urmă în 1808 ca „Faust. 1. Parte” de Goethe.80,00 leiTragica istorie a Doctorului Faust. The...
Doctor Faustus, tragedie în cinci acte de Christopher Marlowe, publicată în 1604, dar jucată pentru prima dată cu un deceniu mai devreme. Lucrare dramatică care explorează tema ambiției și consecințele urmăririi cunoașterii interzise prin povestea tragică a personajului său principal, Dr. Faustus, un savant care caută să obțină cunoștințe și putere...68,00 leiSecretul lui Watteau - Camille Mauclair,...
Watteau ne lasă impresia unui pictor genial și a unei ființe care a trecut pe pământ visând cu intensitate și având foarte puține legături adevărate cu epoca. Vom vedea cât de puțin l-au înțeles contemporanii, chiar atunci când îl lăudau.38,00 leiViața pasionată a lui Bruegel - Felix...
Piersicul înflorit scînteia în soare cu miile lui de picături de ploaie. Un curcubeu se desena la orizont, cuprinzînd în arcul său satul Bruegel, unde, la hanul «Pămîntul Făgăduinței», venea pe lume Pieter. Imaginea satului se reflecta în ochii lui și el îi simțea frumusețea de la vârsta cea mai fragedă.41,00 leiMutația semnelor - René Berger
Luând, așadar, act de mutațiile și deplasările extraordinare ce s-au produs în sfera culturii și civilizației contemporane, René Berger și-a propus să exploreze legăturile dintre artă și lumea științei și tehnicii, efectele inedite care apar în raporturile artei cu mijloacele comunicării de masă îndeosebi.68,00 lei
Un român - împărat al Ţării de Foc -...
ROMÂNII ÎN ISTORII EXTRAVAGANTE Julius PopperUn român - împărat al Țării de Foc140,00 leiSur la philosophie de l’histoire. Le...
Beaucoup d’historiens, et parmi les plus importants, se montrent peu enthousiastes àl’idée d’une « philosophie de l’histoire », qualifiée de « plus grand ennemi de l’histoire »par Jacques Le Goff. Ainsi les philosophes − trop confiants dans les vertus de laspéculation − se laisseraient-ils emporter par de mauvais orgueils impérialistes.150,00 leiL’Europe Unie. De l’idée à la foundation -...
Volumul de fațã reprezintă, fără nici o îndoială, un eveniment editorial unic în peisajul publicisticii românești, comparabil doar cu opera similară și pe același tărâm a lui Grigore Gafencu.120,00 lei
Clienții care au cumpărat acest produs au mai cumpărat și:
Urfaust - Johann Wolfgang von Goethe -...
Prima versiune a materialului dramatic publicat de însuși Goethe a apărut în 1790 cu titlul „Faust. Un fragment” conține Urfaust într-o formă puternic revizuită, care a fost completată în anii următori de „Prologul în Rai”, „Pact cu Mefisto” și „Noaptea Valpurgienului” și publicat în cele din urmă în 1808 ca „Faust. 1. Parte” de Goethe.80,00 leiTragica istorie a Doctorului Faust. The...
Doctor Faustus, tragedie în cinci acte de Christopher Marlowe, publicată în 1604, dar jucată pentru prima dată cu un deceniu mai devreme. Lucrare dramatică care explorează tema ambiției și consecințele urmăririi cunoașterii interzise prin povestea tragică a personajului său principal, Dr. Faustus, un savant care caută să obțină cunoștințe și putere...68,00 leiIdentităţi în Balcani şi loc de origine....
Obiectul volumului este configurat de procesele identitare generate de dislocare/ relocare. Cristalizarea unor identități având ca reper central locul de origine, locul pe care indivizi și populații întregi au fost nevoite să-l părăsească, reprezintă expresia finală a traumei în discuție.40,00 leiProvidenţa Divină - George Remete
„Fără argumentarea pertinentă, solidă și convingătoarea Providenței, teologia „e admirabilă, e sublimă, dar lipsește cu desăvârșire!”. Oamenii n-au nevoie de teorii despre Dumnezeu, ci de ajutorul lui Dumnezeu, iar aceasta este și menirea teologiei.”54,00 leiSecretul lui Watteau - Camille Mauclair,...
Prin opera sa, Watteau ne face să întrevedem care îi era sufletul: pentru acest ftizic singuratic, restul era tăcere, iar viața o taină pe care și-o ținea ascunsă chiar față de puținii săi prieteni. Ne lasă impresia unui pictor genial și a unei ființe care a trecut pe pămînt visând cu intensitate și avînd foarte puține legături adevărate cu epoca.20,00 leiNumai online
Viața lui Michelangelo - Romain Rolland,...
În această lucrare, atît eseu, cît și biografie, Romain Rolland a făcut o asemenea încercare, potrivit firii sale de artist.18,00 leiNumai onlineViața pasionată a lui Bruegel - Felix...
„Pieter își mai privi o dată atelierul. Văzu din nou lupta dintre Grași și Slabi, un proiect pentru „Drumul Calvarului”, o schiță pentru „Uciderea Pruncilor” și într-un ungher un portret în peniță al lui Jan Nagel. Îl luă de pe perete, îl puse în buzunar și ieși pe neașteptate. Odată urcat în diligența care avea să-l lase la Bruxelles, desfăcu portretul...25,00 leiNumai online
Bucate, vinuri și obiceiuri românești -...
Foarte puțini mai știu să gătească românește, iar și mai puțini o fac. Volumul reprezintă inventarierea bucatelor românești. Nu este o selecție, ci o cuprindere cât mai întregitoare a ceea ce înseamnă tradiție și artă culinară românească (dimpreună cu vinuțul corespunzător).180,00 leiCarte de bucate boieresti. 200 de retete...
În 1841 apărea la Iaşi o „Carte de bucate boiereşti - 200 reţete cercate de bucate, prăjituri şi alte trebi gospodăreşti” în spatele cărora se ascundeau doi boieri: Mihail Kogălniceanu şi Kostache Negruzzi. Cartea de faţă este un rezultat al activităţii practice - reţetele sunt cercate, nu compilate pur şi simplu de prin alte părţi.28,00 leiOpere complete - Sfântul Dionisie Areopagitul
Dionisie Aeroapagitul este probabil cel mai mare scriitor mistic din toate timpurile. Această versiune românească a scrierilor areopagitice aparţine celui mai valoros traducător român de literatură greacă creştină, părintele Dumitru Stăniloae.146,00 leiCritica raţiunii pure - Immanuel Kant
Critica rațiunii pure reprezintă una dintre cărțile cu cel mai mare impact asupra gândirii europene. Apărută în 1781, influența ei are o durată de mai bine de două secole, această carte constituind un moment de cotitură în istoria filosofiei europene, prin ceea ce dărâmă, dar mai ales prin ceea ce construiește.180,00 lei
Psihologi români din secolul XX - Pavel...
„Omagiu psihologilor români ai secolului XX care prin două războaie mondiale și comunism au menținut aprinsă flacăra psihologiei pentru generațiile viitoare.” PAVEL MUREȘAN ION MÂNZAT130,00 leiCalendarele poporului roman - Antoaneta...
Calendarul popular pe care îl prezentăm cititorului reprezintă o încercare de a aduna la un loc tot ceea ce constituie coordonata temporală a vieţii ţărăneşti, acel când ce caracterizează întregul complex de practici magico-rituale ce însoţeşte modul de a vedea lumea al omului vechilor societăţi tradiţionale și se regăsește și în Spațiul și timpul.115,00 leiBucate, vinuri si obiceiuri românesti -...
Bucate, vinuri şi obiceiuri româneşti este editie răscroită de Radu Anton.97,00 leiIntroducere la studiul arhitecturii -...
G. M. Cantacuzino, arhitect din spiţa celor mari, studios al istoriei, scriitor subtil, a însufleţit alături de alţi intelectuali cercul „Simetria” şi revista lui.28,00 leiDespre o estetica a reconstructiei - G.M....
G.M. Cantacuzino a fost un aristocrat al organizării spațiului, care a reușit – prin lucrările sale – să identifice „calea” de a se exprima asupra dimensiunii sociale și estetice a arhitecturii.24,00 lei
Viata intima a lui Hitler - Gheorghi...
Autorul prezintă parvenirea politică a lui Hitler, explică apariția și cauzele demenței Führerului – modul în care o boală morbidă, perversiunile și complexele sexuale i-au influențat nefast acțiunile politice, descrie drama femeilor care au avut neșansa să-i placă lui Hitler (cinci dintre amantele sale s-au sinucis, alte două fiind salvate în ultimul...35,00 leiMiturile Rusiei clasice - Atoaneta Olteanu
Volumul de fata aduce in prim plan cateva dintre miturile cele mai importante ale culturii ruse, cele prin care, in fapt, aceasta se individualizeaza in ansamblul culturii europene.42,00 leiPovestea sarii din Carpati - ed bilingvă...
Drumuri ale sării erau căile medievale terestre pe care era transportat aurul alb de la ocnele de sare la locurile de vânzare, dintre care sunt renumite salzstrassen, salzwegen în Bavaria, Salzburg, Hallstadt, sau Hallein în Cracovia28,00 leiAurul negru la romani - Radu Lungu
În volumul Aurul negru la români, Radu Lungu descrie începutul, evoluția și afirmarea industriei petrolifere românești precum și declinul acestei industrii, după căderea dictaturii lui Ceaușescu, din 1989.42,00 leiPoeme de-o clipă - Vasile Macoviciuc
Deși temător, vizitat de îndoieli și ezitări, adunând tăceri, poetul pare a-și învinge temerile, recunoscând că pulberea visează, își scutură spaimele și visele ruginite pentru ca, imediat cu mâna gri, purtând armură în cuvinte, să mărturisească franc, eu sunt golul care cântă50,00 lei
Calea florii de cireș - Vasile Macoviciuc
Volum de poezii semnat de Vasile Macoviciuc: Fericiţi cei care înoptează/ departe de cuvinte şi nu/ aud liniştea în care se îmbăiază/ urletul,/ chemarea/ dfe fiară la ospăţul cel/ tainic (I)17,34 leiIstoria sociala a satului romanesc - Henri...
Această culegere de studii reuneşte pagini de o bogată însemnătate, scrise de Henri H. Stahl, despre specificul lumii tradiționale românești.30,00 leiMaria Tanase - ediție româno-franceză, L1-...
Supranumită „Pasărea Măiastră a muzicii româneşti”, „Edith Piaf a României”, „reprezentanta întregii românimi”, „mitul Maria Tănase” ori „Privighetoarea cântecului popular românesc” Maria Tănase a fost și rămâne o figură marcantă a muzicii românești.29,00 leiConfesiunile Verei Davadova, iubita lui...
Lucrarea de faţă, după cum declara însuşi autorul, reprezintă forma romanţată a amintirilor celei care a fost timp de două decenii femeia cea mai apropiată de Stalin, liderul Uniunii Sovietice, în perioada 1932-1953, în care acesta a avut încredere deplină şi pe care a căutat-o ori de câte ori simţea nevoia de tandreţe, căldură sufletească şi linişte.55,00 leiIstoricul Bisericii Banu din Iaşi pe baza...
După trei decenii, Contribuţiile documentare la istoria oraşului Iaşi sunt readuse în atenţia cercetătorilor sub titlul hărăzit de la început de cel care le-a adunat: Istoricul bisericii Banu din Iaşi pe baza documentelor inedite (1705–1985). Începutul bun de atunci îşi află acum o împlinire şi mai bună.35,00 lei