Platon.Operele platonice. Perioadele a doua și a treia Volumul III.-Paul Friedländer, trad. Maria-Magdalena Anghelescu
Paul Friedländer, trad. Maria-Magdalena Anghelescu
- Scrieţi un comentariu
Accesorii
Cutii
Etui carton negru 25,00 lei |
Este o exegeza savantă a operei lui Platon in trei volume. Marele clasicist german, in primul volum, priveste platonismul din perspectiva celor mai interesanti termeni dezvoltati in dialogurile de tinerete si maturitate ( )…. Este o sinteză nemaivăzută pâna aici, erudită, bine gândită, inspirată.
2305P
Nou
Acest produs nu se mai află pe stoc
Data disponibilității:
- Descriere
- Date tehnice
- Comentarii
- Prezentarea editiei
- Subiectul
- Despre autor
- Editare / Traducere
- Dosarul cartii
Platon a fost un filozof al Greciei antice și fondatorul Academiei din Atena. Este considerat figura pivotantă pentru dezvoltarea filosofiei, în special a tradiției Occidentale. Spre deosebire de ceilalți filosofi contemporani ai săi, întreaga operă a lui Platon se presupune că a supraviețuit intactă pentru mai bine de 2500 de ani.
Platon a inovat dialogul scris și formele dialectice în filosofie, care originează odată cu el. În special prin dialogurile Republica și Legile, Platon pune bazele și filosofiei politice occidentale, producând unele dintre cele mai timpurii tratate politice scrise din perspectivă filosofică.
La rândul său, Platon a fost profund influențat de predecesori precum Socrate, Parmenide, Heraclit și Pitagora, cu toate că puține dintre textele acestora s-au păstrat și majoritatea cunoștințelor care mai există aceștia provin din dialogurile lui Platon.
În Volumul III, Paul Friedländer analizează perioada de mijloc a dialogurilor platonice (Banchetul, Phaidon, Republica) și opera târzie a lui Platon (Theaites, Parmenide, Phaidros, Sofistul, Omul Politic, Philebos, Timaios, Critias, Legi).
„În centrul întregii opere stă Republica. Sunt puţine scrierile de tinereţe care nu se revarsă, într‑un fel sau altul, în ea, puţine cele din epoca târzie care nu îşi au originea în ea sau nu se referă la ea. Pretenţia de a‑i sta alături nu o pot ridica decât Banchetul şi Phaidon, în timp ce Gorgias şi Menon de exemplu sunt cât se poate de clar dialogurile pregătitoare ale ei.”
Cele trei volume despre opera lui Platon reprezintă una dintre cele mai importante lucrări ale autorului german Paul Friedländer, fiind considerate un monument de erudiție. Niciun iubitor de cultură interesat de scrierile lui Platon nu poate ocoli această valoroasă operă.
Autor | Paul Friedländer, trad. Maria-Magdalena Anghelescu |
Anul publicării | 2019 |
Editie speciala | Da |
Format | 200 x 280 mm |
Tip Coperta | Speciala |
Nr. pagini | 544 |
Colecția | Cărţilor de referinţă |
eBook | 2201-platonoperele-platonice-perioadele-a-doua-i-a-treia-volumul-iii-paul-friedlaender-trad-maria-magdalena-anghelescu-9786067483123.html |
ID Hard Cover | 2201-platonoperele-platonice-perioadele-a-doua-i-a-treia-volumul-iii-paul-friedlaender-trad-maria-magdalena-anghelescu-9786067483123.html |
Gen | Filozofie |
Limba | Romana |
Tip format | Fizic |
Categorie | Stiinte umaniste |
Sub-Categorie | Sociologie si filozofie |
ISBN | 978-606-748-312-3 |
Categoria: emblematic europa
Din categoria lucrarilor catalogate Emblematic Europa fac parte cartile din patrimoniul cultural european care sunt istoric fundamentale sau contributive si care s-au bucurat de versiuni noi de traducere, de editii ilustrate, de forme noi de editare. Cultura romana respiră si in prezent in cultura eropeana pe care o asimileaza specific. Capodoperele nascute in epoci si culturi diferite in Europa au devenit in timp emblematice pentru spiritul continentului european. Fiecare carte din această categorie este marcata cu un timbru ilustrativ pentru perioada sau contextul in care a aparut si s-a afirmat. In cazul in care opera este considerata capodopera, faptul este consemnat pe timbrul emblematic eu: capodopera a culturii europene.
Incadrarea in serii si colectii: editie magnum
În Volumul III, Paul Friedländer analizează perioada de mijloc a dialogurilor platonice (Banchetul, Phaidon, Republica) și opera târzie a lui Platon (Theaites, Parmenide, Phaidros, Sofistul, Omul Politic, Philebos, Timaios, Critias, Legi).
20. BANCHETUL (SYMPOSION)
Pentru cel care va scrie cândva istoria platonismului unul dintre capitolele cele mai importante va fi influenţa Banchetului. Numai Timaios şi Republica sunt comparabile în această privinţă cu Banchetul.
Banchetul care trebuie prezentat a fost fixat în anul 416, când Platon a văzut în prima victorie a tânărului şi sclipitorului poet Agathon – a cărei amintire trebuie să se fi păstrat multă vreme – ocazia de a face să fie rostite discursurile despre iubire. Dar de ce pune atâţia ani între evenimente şi relatarea lor – o invenţie la care ţine atât de mult încât descrie detaliat istoria transmiterii dialogului şi ne induce mai întâi într‑o eroare, pe care o recuză după aceea: că banchetul ar fi avut loc cu puţin timp înainte (172BC)? Desigur semnificaţia întâmplărilor şi a cuvântărilor este amplificată dacă amintirea lor s‑a păstrat atâta vreme şi dacă oamenii sunt şi astăzi atât de dornici să audă despre ele. La aceasta se adaugă faptul că Platon face să apară astfel evenimentele ca istorice – povestitorul a primit confirmarea lui Socrate însuşi –, dar epurate totodată de tot ce era nesemnificativ: Aristodem, martorul ocular, nu‑şi mai putea aminti chiar tot, iar Apollodor, care reproduce relatarea lui Aristodem, a uitat la rândul lui câte ceva, aşa încât nu a rămas decât „ce este mai demn de a fi ţinut minte” (178 A 180 C). Reformularea dată de dialogul platonic întâmplării reale apare aici ca într‑un simbol. Dar aceasta nu este totul.
21. PHAIDON
Phädon (1764) al lui Moses Mendelssohn şi La Mort de Socrate (1823) a lui Lamartine sunt imitaţii, prelucrări ale platonicului Phaidon. Din el preiau ambele opere desfăşurarea evenimentelor şi cel puţin o parte din dialogul filosofic. Mendelsohn îşi începe şi îşi încheie Phädon‑ul chiar cu o traducere exactă şi se îndepărtează de original doar acolo unde consideră că este necesar „să aranjeze argumentaţia metafizică după gustul epocii sale”. În poemul lui Lamartine, în care „metafizica şi poezia sunt surori sau mai curând sunt totuna”, modelul grec (eveniment, dialog şi formă) s‑a cristalizat, aşa cum n‑ar fi putut reuşi să se întâmple cu nici o altă operă a lui Platon.
22. REPUBLICA
Înglobarea dialogului Thrasymachos:
Forţa contrară ostilă
I A. Cartea I
Politeia platonică poate fi comparată cu o cetate construită în trepte după un plan măreţ şi unitar, care a înglobat totodată în sine, ca suburbie, o aşezare din timpuri străvechi. Această comparaţie porneşte de la o supoziţie pe care astăzi desigur puţini vor fi cei care să o contrazică: că iniţial Cartea I a fost un dialog din prima perioadă a lui Platon, sau cel puţin a fost planificat exact ca atare, probabil chiar scris ca atare, dialog căruia i s‑a dat mai târziu în unanimitate titlul Thrasymachos. Am vorbit despre el atunci când am tratat grupa „dialogurilor aporetice definitorii”. Cine consideră că aceasta este o ipoteză nedemonstrabilă va trebui imediat să ne facă să credem alte două ipoteze şi mai greu de crezut: în primul rând că Platon în perioada dialogurilor sale aporetice, deşi a examinat toate celelalte „virtuţi”, nu ar fi examinat tocmai „dreptatea”; în al doilea rând că, aflat pe culmea creaţiei sale literare, ar fi putut sau ar fi vrut să fondeze începutul Republicii sale după un plan şi într‑o formă lingvistică aparţinând unei epoci de creaţie pe care o depăşise de mult.
23. THEAITETOS
Dialogul dintre Socrate, matematicianul Theodoros şi tânărul Theaitetos se poartă pur dramatic, fără intervenţii narative aşa cum se întâmplă în unele dintre primele scrieri, apoi în Cratylos, Gorgias, Menon şi mai ales în opera târzie a lui Platon, adică peste tot unde spaţiul material‑spiritual este mai curând presupus sau sugerat decât dezvoltat. Banchetul, Phaidon, Republica stau de cealaltă parte ca dialoguri repovestite, cu un spaţiu bogat al evenimentelor. Dar Theaitetos este singurul dialog din grupa pur dramatică precedat de o discuţie‑prolog, ca în Banchetul şi Phaidon. Dialogul central nu este relatat oral, ci – în acest unic caz la Platon – citit ca o prelegere.
24. PARMENIDE
Scriind Theaitetos,Platon se vedea între cele două fronturi reprezentate de „Parmenide” şi „Heraclit”. Acolo el urmează direcţia contrară reprezentantului devenirii continue, care atrage totul în fluxul ei. Dar are totodată în faţa ochilor confruntarea cu fiinţa unică imobilă, are în faţa ochilor momentul dramatic în care Socrate „foarte tânăr l‑a întâlnit pe foarte bătrânul Parmenide”. În aceste cuvinte din dialogul Theaitetos (183 E) referinţa la dialogul Parmenide este clară, fără să avem certitudinea că Platon plănuia deja să scrie această operă sau că lucra deja simultan la ea. În raport cu inflexibilitatea radicală a principiului parmenidic trebuia să se afirme propria sa teorie a formelor eterne, din această confruntare trebuia să câştige o claritate nouă.
25. PHAIDROS
Pe tânărul Phaidros îl cunoaştem ca zelos discipol sofist din dialogul Protagoras, unde participă la un seminar de fizică al lui Hippias despre chestiuni astronomice. Acolo, ca şi în Banchetul şi în dialogul care poartă propriul său nume, Phaidros este prieten cu cei doi medici, Acumenos tatăl şi Eryximachos fiul, care s‑au ţinut şi ei în mod evident evident în pas cu mişcarea spirituală modernă. Dacă Phaidros din dialogul nostru apare imediat ca ascultător entuziast al vorbitorului Lysias iar apoi înclină iarăşi către Socrate, şi dacă discursul lui Socrate către frumoşii închipuiţi (că iubitul ar trebui să‑i cedeze celui îndrăgostit) pare adresat lui Phaidros însuşi (242 E) – atunci devine limpede că şi aici lupta dintre sofistica‑retorică şi
filosofie se dă de fapt pentru cucerirea sufletului tineretului. Or, aici tema‑Erosului pe care Lysias o lansează prin gura lui Phaidros şi care, preluată apoi de Socrate, este condusă la un nivel mult superior, are o importanţă particulară. Căci Platon se raportează la această luptă ca la o luptă între iubirea autentică şi cea falsă. Astfel putem sesiza foarte repede ceva din tematica pe mai multe voci a dialogului Phaidros: retorică, suflet, iubire, filosofie.
„Părinte al logosului” se numeşte acelaşi tânăr Phaidros în Banchetul (177 D), ca cel care pune în mişcare acolo competiţia discursurilor, iar aici în Phaidros (242 B) Socrate îl laudă în glumă: că nimeni nu a dat viaţă mai multor discursuri decât el. Deci trebuie să avem aici prezente în minte discursurile despre iubire din Banchetul în momentul în care Socrate trece de la falsul său discurs la cel autentic.
26. SOFISTUL
Nu ştim dacă Platon Avea încă de pe atunci de gând să împlinească într‑un dialog propriu întâlnirea fixată pe „mâine dimineaţă” cu care îşi încheie dialogul Theaitetos (aşa cum îl încheiase mai înainte pe Laches). Dar mai târziu a folosit posibilitatea oferită de acest anunţ, creând perechea de dialoguri Sofistul şi Omul politic. El n‑ar fi economisit desigur o reformulare a spaţiului spiritual, dacă n‑ar fi trebuit să readucă în câmpul vizual, tocmai pentru noutatea pe care voia s‑o prezinte acum, dialogul Theaitetos cu personajele sale, concepţiile sale şi problemele sale lăsate în suspensie. Problema cunoaşterii şi a obiectului ei: ceea‑ce‑este etern stă şi în fundalul noului dialog, care cercetează pe faţă problema sofistului şi în secret pe cea a filosofului, iar în fundal în spaţiul dialogului stă Socrate, care este filosoful şi opusul sofistului.
JUSTIFICAREA GRUPĂRII
Putem spune că ceea ce, timp de decenii, sub numele de „chestiunea platonică” aproape că ni‑l ascundea pe Platon însuşi (la fel ca cea homerică pe Homer), nu ne mai intimidează astăzi. Atât în ce priveşte autenticitatea scrierilor cât şi cronologia lor, nu mai pot exista, în mare vorbind, puncte de vedere considerabil diferite. Dacă prin urmare nu mai este permis să schimbăm de fiecare dată ordinea bazându‑ne pe o pretinsă dezvoltare a teoriilor sau formei de gândire platonice, datorăm aceasta realizărilor observaţiei lingvistice iniţiate de L. Campbell (1867). El a ordonat dialogurile târzii într‑o grupă: Sofistul, Omul politic, Timaios, Critias, Philebos, Legi. Mai târziu Blass şi Jenell au observat că tocmai în aceste dialoguri hiatul este evitat. Ambele observaţii formează o unitate. Căci în epoca târzie Platon a ales anumite forme de expresie şi a evitat altele, tocmai pentru că preluase de la Isocrate principiul evitării hiatului.
https://www.youtube.com/watch?v=GWZlx6XheD4
Paul Friedländer (1882-1968) a fost un cunoscut filolog german specializat în literatura clasică. A studiat cu marele reprezentant al filologiei clasice, Ulrich von Wilamowitz Moellendorff, la Universitatea din Berlin. A fost profesor la Universitățile din Berlin, Marburg și Halle. A demisionat în 1935 la presiunile regimului nazist, iar în 1938 a fost deținut într-un lagăr de concentrare. După eliberare, a emigrat în Statele Unite ale Americii, unde va preda la Universitatea John Hopkins, apoi la Universitatea din California (UCLA). A devenit cunoscut pentru interpretarea originală a operelor lui Platon.
Un omagiu adus lui Paul Friedländer la moartea sa:
http://texts.cdlib.org/view?docId=hb6h4nb3q7&chunk.id=div00016&brand=calisphere&doc.view=entire_text
Cartea a avut trei editii in germana si a fost tradusa in engleza si franceza.
Editia prezentata-Format: 200/280, 544 pg. l editia 1, 2019 l l Isbn 978-606-748-312-3 ,
beneficiază de o traducere de excepție aparținând doamnei profesor Maria Magdalena Anghelescu. Traducerea s-a realizat după ediția a treia a textului german, în care textul şi notele au fost revăzute scrupulos.
Născută în 1952 la Baia Mare, Maria-Magdalena Anghelescu a studiat la Bucureşti limba şi literatura română şi latină. Este bibliotecară la Institutul de Istoria Artei G. Oprescu din cadrul Academiei Române şi la New Europe College. Maria-Magdalena Anghelescu traduce din germană, engleză, franceză şi italiană în română. Din 2000 este membră a Uniunii Scriitorilor din România (filiala din Bucureşti, departamentul de traduceri). Pentru traducerea volumului Antikensehnsucht und Maschinenglaube. Die Geschichte der Kunstkammer und die Zukunft der Kunstgeschichte de Horst Bredekamps a primit, în 2008, Premiul de Traducere Allianz. Locuieşte la Bucureşti.
Această ediție are un format mare (20x28 cm), textul paginat în larg, aerisit și elegant. Este o carte care stă bine pe masa de lucru și poate fi consultată comod și profesionist. Legătoria se distinge prin supracoperta parțială grea, aplicată excentric la piciorul cărții. Această inovație face ca lucrarea să fie suplă la deschidere și, în același timp, să stea bine închisă chiar după o îndelungată răsfoire.
Ediția include o introducere a traducătorului Traian Brăileanu în care acesta arată pe scurt geneza istorică a filosofiei kantiene și principiile ei fundamentale, prezentându-o cu toată obiectivitatea, în spiritul lui Kant însuşi. Introducerea profesorului Traian Brăileanu pune astfel la îndemâna cititorului elementele necesare spre a înţelege mai bine opera lui Kant.Cartea include, de asemenea, un timbru a cărui grafică sugerează domeniul în care lucrarea poate fi considerată emblematică și o ilustrație detașabilă pe suport valoros (hârtie ivoir, manuală).
Edițiile speciale sunt în fapt creații editoriale, cărți obiect, făcute în tiraj limitat (specificat pe un timbru aplicat pe forzațul cărții). În nomenclatorul Paideia ele fac parte din clasa midi care se caracterizează prin folosirea îmbinată a unor materiale suport rare și deosebite (hârtia manuală, hârtia ivoir, piele, pânză, calc), cu o legătorie manuală remarcabilă prin originalitate și distincție. O notă aparte o conferă ilustrația, elementul decorativ, galeriile de imagini, aplicate prin tehnici diverse care produc surpriză și emoție îndelungată cititorului. Conțin întotdeauna și o ilustrație detașabilă pe suport valoros (hârtie ivoir, manuală) drept cadou.
Deși extrem de elaborate, aceste cărți sunt accesibile oamenilor cultivați atenți la marile opere ale lumii, la istorie, la diversitatea creației umane.
Ediții speciale Magna (cărți de referință):
Edițiile speciale Magna sunt cărți de format mare (20/28), cu textul paginat în larg, aerisit, elegant, sunt cărți care stau bine pe masa de lucru și pot fi consultate comod și profesionist. În acest format apar, de regulă, capodopere ale culturii române și europene, lucrări de referință deosebit de valoroase. Prin concept ele îmbină plăcerea lecturii cu studiul aprofundat.
Legătoria se distinge prin supracoperta parțială grea, aplicată excentric la piciorul cărții. Această inovație face ca lucrarea să fie suplă la deschidere și, în același timp, să stea bine închisă chiar după o îndelungată răsfoire.
Magna este o carte foarte elaborată care oferă mult, foarte mult, pentru un cost modic.
10 alte produse din aceeași categorie
Urfaust - Johann Wolfgang von Goethe -...
Prima versiune a materialului dramatic publicat de însuși Goethe a apărut în 1790 cu titlul „Faust. Un fragment” conține Urfaust într-o formă puternic revizuită, care a fost completată în anii următori de „Prologul în Rai”, „Pact cu Mefisto” și „Noaptea Valpurgienului” și publicat în cele din urmă în 1808 ca „Faust. 1. Parte” de Goethe.80,00 leiTragica istorie a Doctorului Faust. The...
Doctor Faustus, tragedie în cinci acte de Christopher Marlowe, publicată în 1604, dar jucată pentru prima dată cu un deceniu mai devreme. Lucrare dramatică care explorează tema ambiției și consecințele urmăririi cunoașterii interzise prin povestea tragică a personajului său principal, Dr. Faustus, un savant care caută să obțină cunoștințe și putere...68,00 lei„Vieţile paralele” ale personajelor...
Cartea este o abordare originală a scrierilor platonice în care autorul pune în paralel viețile marilor filosofi greci.60,00 leiUn român - împărat al Ţării de Foc -...
ROMÂNII ÎN ISTORII EXTRAVAGANTE Julius PopperUn român - împărat al Țării de Foc140,00 leiParmenide Texte și comentarii - Ediție...
Parmenide este recunoscut ca fiind primul gânditor din istoria culturii occidentale care a exprimat clar dualismul fundamental existent în Univers între Ființă și Aparență. Căile lui Parmenide au căpătat un sens simbolic și, de la Platon la Beaufret, formează un topos nobil frecventat atât de savanții acribici, cât și de filosofii speculativi sau eseiștii...110,00 lei
Sur la philosophie de l’histoire. Le...
Beaucoup d’historiens, et parmi les plus importants, se montrent peu enthousiastes àl’idée d’une « philosophie de l’histoire », qualifiée de « plus grand ennemi de l’histoire »par Jacques Le Goff. Ainsi les philosophes − trop confiants dans les vertus de laspéculation − se laisseraient-ils emporter par de mauvais orgueils impérialistes.150,00 leiL’Europe Unie. De l’idée à la foundation -...
Volumul de fațã reprezintă, fără nici o îndoială, un eveniment editorial unic în peisajul publicisticii românești, comparabil doar cu opera similară și pe același tărâm a lui Grigore Gafencu.120,00 leiCraii de curtea – veche. Gallants of the...
„Una din acele cărți rare care i-au pus în mare încurcătură pe criticii literari. (...) Compus din mai multe narațiuni paralele, romanul sfida toate clișeele genului asa cum îl interpreta critica interbelică. (...) Nu vă spun cine și câți sunt Craii. Formați-vă singuri o părere, dupa ce citiți romanul!” (Nicolae Manolescu)80,00 leiEtnoculinarul românesc. Preparate de pește...
Cunoscutul om de televiziune și scriitor, Radu Anton Roman, ne pune înainte o savuroasă trecere în revistă a celor mai apetisante rețete de mâncăruri românești, dimpreună cu povestea lor. Un album complet ilustrat, care nu ar trebui să lipsească din biblioteca niciunui gurmand.150,00 leiL’Empereur Titus - Eugen Cizek
Volumul prezent este invitația concretă pentru o lectură deosebit de interesantă, totodată un periplu elegant prin aristocrația imperiului roman, influențată de monarhiile orientale, dintre care numim ca modele pe Alexandru cel Mare, și Marcus Antonius.80,00 lei
Clienții care au cumpărat acest produs au mai cumpărat și:
Alte editii disponibile
Urfaust - Johann Wolfgang von Goethe -...
Prima versiune a materialului dramatic publicat de însuși Goethe a apărut în 1790 cu titlul „Faust. Un fragment” conține Urfaust într-o formă puternic revizuită, care a fost completată în anii următori de „Prologul în Rai”, „Pact cu Mefisto” și „Noaptea Valpurgienului” și publicat în cele din urmă în 1808 ca „Faust. 1. Parte” de Goethe.80,00 leiTragica istorie a Doctorului Faust. The...
Doctor Faustus, tragedie în cinci acte de Christopher Marlowe, publicată în 1604, dar jucată pentru prima dată cu un deceniu mai devreme. Lucrare dramatică care explorează tema ambiției și consecințele urmăririi cunoașterii interzise prin povestea tragică a personajului său principal, Dr. Faustus, un savant care caută să obțină cunoștințe și putere...68,00 leiIdentităţi în Balcani şi loc de origine....
Obiectul volumului este configurat de procesele identitare generate de dislocare/ relocare. Cristalizarea unor identități având ca reper central locul de origine, locul pe care indivizi și populații întregi au fost nevoite să-l părăsească, reprezintă expresia finală a traumei în discuție.40,00 leiProvidenţa Divină - George Remete
„Fără argumentarea pertinentă, solidă și convingătoarea Providenței, teologia „e admirabilă, e sublimă, dar lipsește cu desăvârșire!”. Oamenii n-au nevoie de teorii despre Dumnezeu, ci de ajutorul lui Dumnezeu, iar aceasta este și menirea teologiei.”54,00 leiSecretul lui Watteau - Camille Mauclair,...
Prin opera sa, Watteau ne face să întrevedem care îi era sufletul: pentru acest ftizic singuratic, restul era tăcere, iar viața o taină pe care și-o ținea ascunsă chiar față de puținii săi prieteni. Ne lasă impresia unui pictor genial și a unei ființe care a trecut pe pămînt visând cu intensitate și avînd foarte puține legături adevărate cu epoca.20,00 leiNumai online
Viața lui Michelangelo - Romain Rolland,...
În această lucrare, atît eseu, cît și biografie, Romain Rolland a făcut o asemenea încercare, potrivit firii sale de artist.18,00 leiNumai onlineViața pasionată a lui Bruegel - Felix...
„Pieter își mai privi o dată atelierul. Văzu din nou lupta dintre Grași și Slabi, un proiect pentru „Drumul Calvarului”, o schiță pentru „Uciderea Pruncilor” și într-un ungher un portret în peniță al lui Jan Nagel. Îl luă de pe perete, îl puse în buzunar și ieși pe neașteptate. Odată urcat în diligența care avea să-l lase la Bruxelles, desfăcu portretul...25,00 leiNumai online
Bucate, vinuri și obiceiuri românești -...
Foarte puțini mai știu să gătească românește, iar și mai puțini o fac. Volumul reprezintă inventarierea bucatelor românești. Nu este o selecție, ci o cuprindere cât mai întregitoare a ceea ce înseamnă tradiție și artă culinară românească (dimpreună cu vinuțul corespunzător).180,00 leiCarte de bucate boieresti. 200 de retete...
În 1841 apărea la Iaşi o „Carte de bucate boiereşti - 200 reţete cercate de bucate, prăjituri şi alte trebi gospodăreşti” în spatele cărora se ascundeau doi boieri: Mihail Kogălniceanu şi Kostache Negruzzi. Cartea de faţă este un rezultat al activităţii practice - reţetele sunt cercate, nu compilate pur şi simplu de prin alte părţi.28,00 leiOpere complete - Sfântul Dionisie Areopagitul
Dionisie Aeroapagitul este probabil cel mai mare scriitor mistic din toate timpurile. Această versiune românească a scrierilor areopagitice aparţine celui mai valoros traducător român de literatură greacă creştină, părintele Dumitru Stăniloae.146,00 leiCritica raţiunii pure - Immanuel Kant
Critica rațiunii pure reprezintă una dintre cărțile cu cel mai mare impact asupra gândirii europene. Apărută în 1781, influența ei are o durată de mai bine de două secole, această carte constituind un moment de cotitură în istoria filosofiei europene, prin ceea ce dărâmă, dar mai ales prin ceea ce construiește.180,00 lei
Psihologi români din secolul XX - Pavel...
„Omagiu psihologilor români ai secolului XX care prin două războaie mondiale și comunism au menținut aprinsă flacăra psihologiei pentru generațiile viitoare.” PAVEL MUREȘAN ION MÂNZAT130,00 leiCalendarele poporului roman - Antoaneta...
Calendarul popular pe care îl prezentăm cititorului reprezintă o încercare de a aduna la un loc tot ceea ce constituie coordonata temporală a vieţii ţărăneşti, acel când ce caracterizează întregul complex de practici magico-rituale ce însoţeşte modul de a vedea lumea al omului vechilor societăţi tradiţionale și se regăsește și în Spațiul și timpul.115,00 leiBucate, vinuri si obiceiuri românesti -...
Bucate, vinuri şi obiceiuri româneşti este editie răscroită de Radu Anton.97,00 leiIntroducere la studiul arhitecturii -...
G. M. Cantacuzino, arhitect din spiţa celor mari, studios al istoriei, scriitor subtil, a însufleţit alături de alţi intelectuali cercul „Simetria” şi revista lui.28,00 leiDespre o estetica a reconstructiei - G.M....
G.M. Cantacuzino a fost un aristocrat al organizării spațiului, care a reușit – prin lucrările sale – să identifice „calea” de a se exprima asupra dimensiunii sociale și estetice a arhitecturii.24,00 lei
Viata intima a lui Hitler - Gheorghi...
Autorul prezintă parvenirea politică a lui Hitler, explică apariția și cauzele demenței Führerului – modul în care o boală morbidă, perversiunile și complexele sexuale i-au influențat nefast acțiunile politice, descrie drama femeilor care au avut neșansa să-i placă lui Hitler (cinci dintre amantele sale s-au sinucis, alte două fiind salvate în ultimul...35,00 leiMiturile Rusiei clasice - Atoaneta Olteanu
Volumul de fata aduce in prim plan cateva dintre miturile cele mai importante ale culturii ruse, cele prin care, in fapt, aceasta se individualizeaza in ansamblul culturii europene.42,00 leiPovestea sarii din Carpati - ed bilingvă...
Drumuri ale sării erau căile medievale terestre pe care era transportat aurul alb de la ocnele de sare la locurile de vânzare, dintre care sunt renumite salzstrassen, salzwegen în Bavaria, Salzburg, Hallstadt, sau Hallein în Cracovia28,00 leiAurul negru la romani - Radu Lungu
În volumul Aurul negru la români, Radu Lungu descrie începutul, evoluția și afirmarea industriei petrolifere românești precum și declinul acestei industrii, după căderea dictaturii lui Ceaușescu, din 1989.42,00 leiPoeme de-o clipă - Vasile Macoviciuc
Deși temător, vizitat de îndoieli și ezitări, adunând tăceri, poetul pare a-și învinge temerile, recunoscând că pulberea visează, își scutură spaimele și visele ruginite pentru ca, imediat cu mâna gri, purtând armură în cuvinte, să mărturisească franc, eu sunt golul care cântă50,00 lei
Calea florii de cireș - Vasile Macoviciuc
Volum de poezii semnat de Vasile Macoviciuc: Fericiţi cei care înoptează/ departe de cuvinte şi nu/ aud liniştea în care se îmbăiază/ urletul,/ chemarea/ dfe fiară la ospăţul cel/ tainic (I)17,34 leiIstoria sociala a satului romanesc - Henri...
Această culegere de studii reuneşte pagini de o bogată însemnătate, scrise de Henri H. Stahl, despre specificul lumii tradiționale românești.30,00 leiMaria Tanase - ediție româno-franceză, L1-...
Supranumită „Pasărea Măiastră a muzicii româneşti”, „Edith Piaf a României”, „reprezentanta întregii românimi”, „mitul Maria Tănase” ori „Privighetoarea cântecului popular românesc” Maria Tănase a fost și rămâne o figură marcantă a muzicii românești.29,00 leiConfesiunile Verei Davadova, iubita lui...
Lucrarea de faţă, după cum declara însuşi autorul, reprezintă forma romanţată a amintirilor celei care a fost timp de două decenii femeia cea mai apropiată de Stalin, liderul Uniunii Sovietice, în perioada 1932-1953, în care acesta a avut încredere deplină şi pe care a căutat-o ori de câte ori simţea nevoia de tandreţe, căldură sufletească şi linişte.55,00 leiIstoricul Bisericii Banu din Iaşi pe baza...
După trei decenii, Contribuţiile documentare la istoria oraşului Iaşi sunt readuse în atenţia cercetătorilor sub titlul hărăzit de la început de cel care le-a adunat: Istoricul bisericii Banu din Iaşi pe baza documentelor inedite (1705–1985). Începutul bun de atunci îşi află acum o împlinire şi mai bună.35,00 lei