Dialog împotriva luciferienilor. Introd., trad. şi note de Dan Negrescu - Sfântul Ieronim
Sfântul Ieronim
- Scrieţi un comentariu
Talentul narativ al Sfântului Ieronim este inconfundabil, aşezându-l în rândul acelor „bărbați deplini întru graţia spiritului” despre care el însuşi vorbeşte.
2431P
Nou
Acest produs nu se mai află pe stoc
Data disponibilității:
- Descriere
- Date tehnice
- Comentarii
- Date editoriale
- Subiectul
- Despre autor
- Editare / Traducere
- Dosarul cartii
Acest dialog a fost scris în jurul anului 379, la șapte ani de la moartea episcopului Lucifer și foarte curând după întoarcerea lui Ieronim din deșertul din Chalcis. Deși a fost hirotonit de Paulinus, care fusese hirotonit de Lucifer, Sfântul Ieronim nu a avut nici o simpatie pentru părerile lui Lucifer. Sfântul Ieronim își arată aprecierea față de omul Lucifer, dar demonstrează cu argumente istorice și filosofice eroarea în care căzuse. Talentul narativ al Sfântului Ieronim este inconfundabil, aşezându-l în rândul acelor „bărbați deplini întru graţia spiritului” despre care el însuşi vorbeşte.
Autor | Sfântul Ieronim |
Specificații autor | important teolog creștin, considerat unul din cei patru părinți ai Bisericii de Apus, doctor al Bisericii |
Traducator/editor | Dan Negrescu |
Anul publicării | 2021 |
Format | 95 x 205 mm |
Nr. pagini | 98 |
Colecția | Cărţilor de seamă |
eBook | 2428-dialog-impotriva-luciferienilor-introd-trad-si-note-de-dan-negrescu-sfantul-ieronim-9786067484816.html |
ID Hard Cover | 2428-dialog-impotriva-luciferienilor-introd-trad-si-note-de-dan-negrescu-sfantul-ieronim-9786067484816.html |
Gen | Religie |
Subgen | Catolicism |
Limba | Romana |
Tip format | Fizic |
Subiect principal | Scrierile Sfintilor Parinti |
Categorie | Stiinte umaniste |
Sub-Categorie | Religie |
ISBN | 978-606-748-481-6 |
În legătură cu titlul acestui opuscul, se cer făcute câteva observații: în ediția Migne, după care s-a făcut traducerea, titlul este Dialog împotriva luciferienilor; într-o altă ediție, veche și considerată referențială și de Migne, titlul este Altercatio... (deci Disputa...); am considerat obligatoriu să oferim și acest titlu, fie și între paranteze, deoarece este cel pe care îl dă Ieronim însuși în De viris illustribus, cap. CXXXV. Să mai menționăm și codexul sorbonens în care se vorbește despre „Epistula adversus Luciferianos”, deci „Epistola împotriva...”
Pentru exactitate însă, considerăm că optimă rămâne reținerea titlului dintre paranteze: „Ieronim... am scris cele ce urmează: ... o carte de epistole către feluriți... Disputa unui luciferian și a unui ortodox..., p. 80, în ediția Sfântul Ieronim, Despre bărbații iluștri și alte scrieri, introduceri, traduceri și note de Dan Negrescu, Ed. Paideia, București, 1997; toate trimiterile următoare se fac la această ediție. Trimiterile biblice se fac la BIBLIA SACRA, Vulgatae editionis, Sexti V Pont. Max. iussu recognita et Clementis VIII auctoritate edita a Michel Hetzenauer, Ratisbonae et Romae, MCMXIV (cunoscută și ca Vulgata Clementina).
Majoritatea cercetătorilor plasează redactarea Disputei... în perioada romană a lui Ieronim, deci 382-385, căreia îi aparține și un număr de epistole (de la XIX la XLIV); scepticii însă o consideră mai timpurie (379). Acel „nu demult”, cu care începe Ieronim, ar marca, după unii, diferența de timp dintre desfășurarea propriu-zisă a disputei, pe de o parte, și redactarea ei pe de altă parte (vezi Pierre de Labriolle, Histoire de la litterature latine chretienne, Paris, 1924, pp. 468-469).
Acest dialog a fost scris în jurul anului 379, la șapte ani de la moartea episcopului Lucifer și foarte curând după întoarcerea lui Ieronim din deșertul din Chalcis. Deși a fost hirotonit de Paulinus, care fusese hirotonit de Lucifer, el nu a avut nici o simpatie pentru părerile lui Lucifer, așa cum arată clar în acest Dialog. Lucifer, care a fost episcop de Caralis în Sardinia, s-a evidențiat pentru prima oară în 354 d.Hr., când episcopii occidentali făceau mari eforturi pentru condamnarea Sfântului Atanasie. El a preluat cu entuziasm cauza sfântului și, la cererea sa, a fost trimis de Liberius, episcopul Romei, împreună cu preotul Pancratius și diaconul Hilarius, în misiune la împăratul Constantius. Împăratul a convocat un Sinod, care s-a întrunit la Milano în 354 d.Hr. Lucifer a vorbit împotriva condamnării lui Atanasie și nu a ezitat să se opună împăratului cu multă violență. Prin urmare, a fost trimis în exil din 355 d.Hr., în Palestina, apoi în Thebaida. Aici și-a scris lucrările sale polemice. La moartea lui Constantius în 361, Iulian le-a permis episcopilor exilați să se întoarcă; dar Lucifer, în loc să meargă la Alexandria, unde trebuia să se țină un Sinod sub conducerea lui Atanasie, pentru vindecarea unei schisme din Antiohia (dintre care unii țineau cu Meletie, iar alții îl urmau pe Eustatie), a preferat să meargă direct la Antiohia. Acolo l-a hirotonit ca episcop al Bisericii pe Paulinus, conducătorul celor din urmă. Eusebiu din Vercellæ a sosit în curând cu scrisorile sinodale ale Sinodului din Alexandria, dar, găsind acolo un alt episcop, s-a retras imediat. Lucifer a declarat că nu va intra în comuniune cu Eusebiu sau cu oricare dintre cei care au adoptat politica moderată a Sinodului Alexandrin. Prin acest Sinod s-a stabilit că arienii care renunțau la erezia lor ar trebui iertați, dar nu investiți cu funcții ecleziastice; și că acei episcopi care doar au consimțit la arianism ar trebui să rămână în scaun. Lucifer nu era de acord cu această ultimă concesiune și a devenit de acum înainte campionul principiului că nimănui care a făcut vreunui compromis cu arianismul nu i se va permite să ocupe o funcție ecleziastică. El s-a opus astfel chiar lui Atanasie. În cele din urmă s-a întors în Sardinia, unde, conform Cronicii lui Ieronim, a murit în 371. Luciferianismul a dispărut la începutul secolului următor, dacă nu chiar mai devreme. Sfântul Ambrozie și Sfântul Augustin vorbesc despre episcopul Lucifer ca despre un schismatic.
Lucifer din Caralis, care fusese alungat din scaunul său în domnia lui Constantius din cauza aderării sale la cauza lui Atanasie, a mers în Antioha (în 361, după moartea lui Constantius), unde l-a consacrat episcop pe Paulinus. În Antiohia existau trei episcopi: Dorotheus Arianul (care îl succedase lui Euzoius în 376), Meletie care, deși era atanasian în opinie, fusese hirotonit de arieni sau semi-arieni și Paulinus; pe lângă Vitalis, episcop al unei adunări de apolinarieni. Fiind cu totul anti-arian, Lucifer a refuzat să-i recunoască ca episcopi pe cei care veniseră din arianism, deși i-a acceptat pe laicii care fuseseră botezați de episcopii arieni. Această opinie a condus la schisma luciferiană și formează subiectul Dialogului.
Faptul că Ieronim a redactat și un Dialog împotriva luciferienilor este până la urmă tot un omagiu indirect adus lui Lucifer, căci adepții săi, dincolo de defecte, au o trăsătură remarcabilă: tăria de caracter. Sau, cum spune Ieronim, „mai ușor pot fi învinși decât convinși”.
Despre eretic trebuie să se vorbească precum despre păgân
Și astfel, după ce toți au luat loc, a zis LUCIFERIANUL HELLADIUS: Vreau să mi se răspundă întâi, dacă arienii sunt creștini, sau nu?
ORTODOXUL9: Mai mult chiar, eu întreb: oare nu toți ereticii sunt creștini?
L. Pe acela pe care l-ai numit eretic, l-ai negat ca și creștin.
O. Așadar, ereticii cu toții nu sunt creștini?
L. Chiar mai înainte ai auzit.
O. Dacă nu sunt ai lui Christos, sunt ai diavolului.
L. Nimeni nu se îndoiește de aceasta.
O. Dacă sunt însă ai diavolului, nu are importanță că sunt eretici sau păgâni.
L. Aceasta n-o dezmint.
O. Am stabilit, așadar, între noi, că despre eretic trebuie să se vorbească precum despre păgân.
L. Stabilit cu claritate.
O. Întreabă acum, după voie, căci am căzut de acord între noi asupra faptului că ereticii sunt păgâni.
L. Ceea ce voia să deducă întrebarea mea, anume că ereticii nu sunt creștini, a fost deja exprimat. Rămâne acum concluzia.
Dacă arienii sunt eretici, iar eretici sunt cu toții păgâni, atunci și arienii sunt păgâni. Dacă arienii sunt însă păgâni și – se știe – nici o însoțire a Bisericii nu poate avea loc cu ei, deci cu păgânii, e evident că Biserica voastră, ce-și admite episcopii dintre ei, nu-i recunoaște atât pe aceștia, cât pe sacerdoții de pe Capitoliu; iar prin aceasta Ea ar trebui numită, mai curând adunarea10 lui Antichrist, decât Biserica lui Christos.
Obiceiul ecleziastic
al impunerii mâinilor
reprezintă autoritatea Tradiției
L. Cei ce însetează dormind, își potolesc gâtlejurile cu lăcomie în fluvii. Și, cu cât beau mai mult, cu atât sunt mai însetați. Astfel îmi pari și tu în legătură cu mica problemă pe care am pus-o, căci ai căutat argumente ici și colo, perseverând în aceeași însetare provocată de întrebări.
Oare nu știi că acesta este obiceiul Bisericilor29, ca botezaților să li se pună mâinile asupra, după aceea, și astfel să fie invocat Sfântul Spirit? Mă întrebi unde este scris? În Faptele Apostolilor. Chiar dacă nu-i stă la temelie autoritatea Scripturii, preceptului îi dă valoare consensul întregii lumi în această problemă. Chiar multe altele, ce sunt respectate prin tradiție în Biserici, și-au însușit, de fapt, în folosul lor autoritatea legii scrise; astfel sunt scufundarea și înălțarea capului, de trei ori, din apă, apoi – în fiecare duminică și de Rusalii – degustarea laptelui și a mierii semnificând armonia nevinovăției copilărești. Apoi, nici să te rogi îngenuncheat și nici să ții post, ca și multe altele, pe care și le revendică practica rațională, nu au fost scrise.
Se poate constata deci că noi urmăm obișnuința Bisericii, chiar dacă ne este cunoscut că acel cineva a fost botezat înainte de invocarea Spiritului.
Ieronim, născut Sophronius Eusebius Hieronymus, (n. cca. 347, Stridon, Dalmația - d. 30 septembrie 420, Betleem, în Palestina), a fost un important teolog creștin, considerat unul din cei patru părinți ai Bisericii de Apus, doctor al Bisericii.
Este bine cunoscut ca traducător al Bibliei din limba greacă, ebraică și aramaică în limba latină la cererea Papei Damasus I de revizuire a traducerilor vechi a Sfintei Scripturi. Ieronim a fost sanctificat în Biserica Romano - Catolică și recunoscut ca Doctor al Bisericii. De asemenea, Ieronim a fost sanctificat și de Biserica Ortodoxă, fiind numit Fericitul Ieronim.
Pe lângă traducerea Bibliei, Ieronim a scris comentarii teologice, expuneri istorice și dogmatice. Ieronim ne vorbește astfel despre Papa Anastasie I ca fiind un bărbat de o mare sfințenie, a cărei avere era sărăcia. Printre Scrisorile Papei Inocențiu I, este una adresată către Sf. Ieronim și Ioan, Episcop al Ierusalimului, care are ca subiect condamnarea acțiunilor ereziei numite Pelagianism în Betleem.
În tradiția artistică a Bisericii Romano-Catolice, se obișnuiește ca Ieronim, patronul erudiției teologice, să fie reprezentat în calitate de cardinal lângă episcopul Augustin, arhiepiscopul Ambrozie și papa Grigore I cel Mare Dialogul. În picturile din secolele ulterioare, Ieronim este înfățișat ca un pustnic sumar îmbrăcat, având în chilia sa numai crucea, craniul și Biblia. Pălăria roșie de cardinal din pictura lui Rubens indică rangul acordat de Biserica Romano-Catolică.
Traducere: PROF. UNIV. DR. DAN NEGRESCU
STUDII UNIVERSITARE ŞI POSTUNIVERSITARE:
Ani: 1972 - 1976
Studii: Facultatea de Filologie a Universităţii din Timişoara
Limba şi literatura română
Limba şi literatura latină
PARCURS ACADEMIC:
Ani: 1990-1991
Calitatea / funcția: asistent titular de limba şi literatura latină - Facultatea de Litere şi
Filosofie a Universităţii de Vest din Timişoara
Ani: 1991-1996
Calitatea / funcția: lector de limba şi literatura latină - Facultatea de Litere şi Filosofie a
Universităţii de Vest din Timişoara
Ani: 1992
Calitatea / funcția: doctor în filologie
Ani: 1996-2003
Calitatea / funcția: conferenţiar de limba şi literatura latină - Facultatea de Litere şi Filosofie
a Universităţii de Vest din Timişoara
Ani: 1996 - prezent
Calitatea / funcția: şeful Catedrei de Limbi Clasice, apoi al Colectivului de Filologie Clasică -
Facultatea de Litere şi Filosofie a Universităţii de Vest din Timişoara
Ani: din 2003
Calitatea / funcția: profesor universitar de limba şi literatura latină - Facultatea de Litere şi
Filosofie a Universităţii de Vest din Timişoara
Ani: din 2007
Calitatea / funcția: conducător de doctorate în domeniul filologie - Facultatea de Litere şi
Filosofie a Universităţii de Vest din Timişoara
Ani: 2010-2011
Calitatea / funcția: director al Şcolii Masterale - Facultatea de Litere şi Filosofie a Universităţii
de Vest din Timişoara
Edițiile de serie sunt cărți cu tiraj mediu adresate intelectualității active, publicului atașat valorilor umaniste ale culturii române și europene. Capodopere, opere memorabile sau doar studii contributive în evoluțiile culturilor noastre, în istorie sau în prezent, aceste ediții foarte îngrijite sunt larg accesibile și produc emoție celor interesați.
10 alte produse din aceeași categorie
Simbolismul inimii în Shivaismul...
Simbolismul inimii în Shivaismul Kashmirian. Doctrina recunoașterii instantanee a naturii divine ca act soteriologic. Obiectul lucrării este clar delimitat și limitat de către autoare: domeniul Shivaismului din Kashmir, doctrină ce reflectă aspectul transcendent al divinității.38,00 leiDespre zvonuri și taină - Ștefan I. Nenițescu
Volumul de faţă reproduce textul lucrării Despre zvonuri şi taină, păstrat sub forma unei dactilograme (datate prin menţiunea: 24 iulie, Sinaia - 28 octombrie, Bucureşti, 1970), pe care autorul şi-a făcut corecturile manuscrise.38,00 leiUmanitatea în mentenanță. Diagnoza...
Viața e cadrul în care un mamifer capabil de spirit poate învăța cum să devină om.18,00 leiTeme și reflecții pentru o filosofie...
Noi propunem o schiță tematică și reflecții nu pentru o filosofie a ortodoxiei, ci pentru o filosofie ortodoxă, care să cuprindă hermeneutica existenței și a cunoașterii imanente și transcendente, în termenii, conceptele și categoriile specifice unei meditații filosofice și construcții metafizice, dar pe baza adevărurilor revelate ale credinței ortodoxe.49,00 leiPrelegeri de istorie a filozofiei vol. I,...
Sub genericul „Hegel prin el însuși”, Editura Paideia prezintă cititorilor textele fundamentale ale unuia dintre cei mai mari filosofi ai epocii moderne, care a deschis o nouă direcție asupra preocupărilor generale ale spiritului uman; reușind, astfel, să parcurgă domenii precum logica, arta, religia, știința naturii, a dreptului și a statului, filosofia...199,00 lei
Prelegeri de istorie a filozofiei Vol. I -...
Sub genericul „Hegel prin el însuși”, Editura Paideia prezintă cititorilor textele fundamentale ale unuia dintre cei mai mari filosofi ai epocii moderne, care a deschis o nouă direcție asupra preocupărilor generale ale spiritului uman; reușind, astfel, să parcurgă domenii precum logica, arta, religia, știința naturii, a dreptului și a statului, filosofia...116,00 leiUrfaust - Johann Wolfgang von Goethe -...
Prima versiune a materialului dramatic publicat de însuși Goethe a apărut în 1790 cu titlul „Faust. Un fragment” conține Urfaust într-o formă puternic revizuită, care a fost completată în anii următori de „Prologul în Rai”, „Pact cu Mefisto” și „Noaptea Valpurgienului” și publicat în cele din urmă în 1808 ca „Faust. 1. Parte” de Goethe.80,00 leiTragica istorie a Doctorului Faust. The...
Doctor Faustus, tragedie în cinci acte de Christopher Marlowe, publicată în 1604, dar jucată pentru prima dată cu un deceniu mai devreme. Lucrare dramatică care explorează tema ambiției și consecințele urmăririi cunoașterii interzise prin povestea tragică a personajului său principal, Dr. Faustus, un savant care caută să obțină cunoștințe și putere...68,00 lei„Vieţile paralele” ale personajelor...
Cartea este o abordare originală a scrierilor platonice în care autorul pune în paralel viețile marilor filosofi greci.60,00 lei
Clienții care au cumpărat acest produs au mai cumpărat și:
Alte editii disponibile
Simbolismul inimii în Shivaismul...
Simbolismul inimii în Shivaismul Kashmirian. Doctrina recunoașterii instantanee a naturii divine ca act soteriologic. Obiectul lucrării este clar delimitat și limitat de către autoare: domeniul Shivaismului din Kashmir, doctrină ce reflectă aspectul transcendent al divinității.20,00 leiSimbolismul inimii în Shivaismul...
Simbolismul inimii în Shivaismul Kashmirian. Doctrina recunoașterii instantanee a naturii divine ca act soteriologic. Obiectul lucrării este clar delimitat și limitat de către autoare: domeniul Shivaismului din Kashmir, doctrină ce reflectă aspectul transcendent al divinității.38,00 leiDespre zvonuri și taină - Ștefan I. Nenițescu
Volumul de faţă reproduce textul lucrării Despre zvonuri şi taină, păstrat sub forma unei dactilograme (datate prin menţiunea: 24 iulie, Sinaia - 28 octombrie, Bucureşti, 1970), pe care autorul şi-a făcut corecturile manuscrise.20,00 leiDespre zvonuri și taină - Ștefan I. Nenițescu
Volumul de faţă reproduce textul lucrării Despre zvonuri şi taină, păstrat sub forma unei dactilograme (datate prin menţiunea: 24 iulie, Sinaia - 28 octombrie, Bucureşti, 1970), pe care autorul şi-a făcut corecturile manuscrise.38,00 lei2024-2025. Mesia este român. Despre...
Mesia s-a născut în România. S-a născut în noiembrie 2024. Are 62 de ani. Cum s-a întâmplat acest miracol? O parte din răspunsuri se află în această cercetare „de reacție rapidă”.40,00 lei
Umanitatea în mentenanță. Diagnoza...
Viața e cadrul în care un mamifer capabil de spirit poate învăța cum să devină om.15,00 leiUmanitatea în mentenanță. Diagnoza...
Viața e cadrul în care un mamifer capabil de spirit poate învăța cum să devină om.18,00 lei
Bucate, vinuri și obiceiuri românești -...
Foarte puțini mai știu să gătească românește, iar și mai puțini o fac. Volumul reprezintă inventarierea bucatelor românești. Nu este o selecție, ci o cuprindere cât mai întregitoare a ceea ce înseamnă tradiție și artă culinară românească (dimpreună cu vinuțul corespunzător).180,00 leiCarte de bucate boieresti. 200 de retete...
În 1841 apărea la Iaşi o „Carte de bucate boiereşti - 200 reţete cercate de bucate, prăjituri şi alte trebi gospodăreşti” în spatele cărora se ascundeau doi boieri: Mihail Kogălniceanu şi Kostache Negruzzi. Cartea de faţă este un rezultat al activităţii practice - reţetele sunt cercate, nu compilate pur şi simplu de prin alte părţi.28,00 leiOpere complete - Sfântul Dionisie Areopagitul
Dionisie Aeroapagitul este probabil cel mai mare scriitor mistic din toate timpurile. Această versiune românească a scrierilor areopagitice aparţine celui mai valoros traducător român de literatură greacă creştină, părintele Dumitru Stăniloae.146,00 leiCritica raţiunii pure - Immanuel Kant
Critica rațiunii pure reprezintă una dintre cărțile cu cel mai mare impact asupra gândirii europene. Apărută în 1781, influența ei are o durată de mai bine de două secole, această carte constituind un moment de cotitură în istoria filosofiei europene, prin ceea ce dărâmă, dar mai ales prin ceea ce construiește.180,00 lei
Calendarele poporului roman - Antoaneta...
Calendarul popular pe care îl prezentăm cititorului reprezintă o încercare de a aduna la un loc tot ceea ce constituie coordonata temporală a vieţii ţărăneşti, acel când ce caracterizează întregul complex de practici magico-rituale ce însoţeşte modul de a vedea lumea al omului vechilor societăţi tradiţionale și se regăsește și în Spațiul și timpul.115,00 leiPsihologi români din secolul XX - Pavel...
„Omagiu psihologilor români ai secolului XX care prin două războaie mondiale și comunism au menținut aprinsă flacăra psihologiei pentru generațiile viitoare.” PAVEL MUREȘAN ION MÂNZAT130,00 leiBucate, vinuri si obiceiuri românesti -...
Bucate, vinuri şi obiceiuri româneşti este editie răscroită de Radu Anton.97,00 leiIntroducere la studiul arhitecturii -...
G. M. Cantacuzino, arhitect din spiţa celor mari, studios al istoriei, scriitor subtil, a însufleţit alături de alţi intelectuali cercul „Simetria” şi revista lui.28,00 leiSpatiul si timpul in traditiile romanesti...
Acest volum este poate cea mai importantă consemnare unitară a patrimoniului imaterial al poporului român, este o reconstrucţie migăloasă a imaginii lumii după credinţele şi tradiţiile populare româneşti în format monumental. Cuprinde cele două publicații -Reprezentări ale spaţiului în credinţele populare româneşti și Calendarele poporului român.228,00 lei
Viata intima a lui Hitler - Gheorghi...
Autorul prezintă parvenirea politică a lui Hitler, explică apariția și cauzele demenței Führerului – modul în care o boală morbidă, perversiunile și complexele sexuale i-au influențat nefast acțiunile politice, descrie drama femeilor care au avut neșansa să-i placă lui Hitler (cinci dintre amantele sale s-au sinucis, alte două fiind salvate în ultimul...35,00 leiMiturile Rusiei clasice - Atoaneta Olteanu
Volumul de fata aduce in prim plan cateva dintre miturile cele mai importante ale culturii ruse, cele prin care, in fapt, aceasta se individualizeaza in ansamblul culturii europene.42,00 leiPovestea sarii din Carpati - ed bilingvă...
Drumuri ale sării erau căile medievale terestre pe care era transportat aurul alb de la ocnele de sare la locurile de vânzare, dintre care sunt renumite salzstrassen, salzwegen în Bavaria, Salzburg, Hallstadt, sau Hallein în Cracovia28,00 leiAurul negru la romani - Radu Lungu
În volumul Aurul negru la români, Radu Lungu descrie începutul, evoluția și afirmarea industriei petrolifere românești precum și declinul acestei industrii, după căderea dictaturii lui Ceaușescu, din 1989.42,00 leiPoeme de-o clipă - Vasile Macoviciuc
Deși temător, vizitat de îndoieli și ezitări, adunând tăceri, poetul pare a-și învinge temerile, recunoscând că pulberea visează, își scutură spaimele și visele ruginite pentru ca, imediat cu mâna gri, purtând armură în cuvinte, să mărturisească franc, eu sunt golul care cântă50,00 lei
Calea florii de cireș - Vasile Macoviciuc
Volum de poezii semnat de Vasile Macoviciuc: Fericiţi cei care înoptează/ departe de cuvinte şi nu/ aud liniştea în care se îmbăiază/ urletul,/ chemarea/ dfe fiară la ospăţul cel/ tainic (I)17,34 leiIstoria sociala a satului romanesc - Henri...
Această culegere de studii reuneşte pagini de o bogată însemnătate, scrise de Henri H. Stahl, despre specificul lumii tradiționale românești.30,00 leiMaria Tanase - ediție româno-franceză, L1-...
Supranumită „Pasărea Măiastră a muzicii româneşti”, „Edith Piaf a României”, „reprezentanta întregii românimi”, „mitul Maria Tănase” ori „Privighetoarea cântecului popular românesc” Maria Tănase a fost și rămâne o figură marcantă a muzicii românești.29,00 leiConfesiunile Verei Davadova, iubita lui...
Lucrarea de faţă, după cum declara însuşi autorul, reprezintă forma romanţată a amintirilor celei care a fost timp de două decenii femeia cea mai apropiată de Stalin, liderul Uniunii Sovietice, în perioada 1932-1953, în care acesta a avut încredere deplină şi pe care a căutat-o ori de câte ori simţea nevoia de tandreţe, căldură sufletească şi linişte.55,00 leiIstoricul Bisericii Banu din Iaşi pe baza...
După trei decenii, Contribuţiile documentare la istoria oraşului Iaşi sunt readuse în atenţia cercetătorilor sub titlul hărăzit de la început de cel care le-a adunat: Istoricul bisericii Banu din Iaşi pe baza documentelor inedite (1705–1985). Începutul bun de atunci îşi află acum o împlinire şi mai bună.35,00 lei