Un nou Ev Mediu - Nikolai Berdiaev
Nikolai Berdiaev
Eseurile Un nou Ev Mediu și Omul și mașina – cuprinse în această carte – prezintă perspectiva filosofului Nikolai Berdiaev asupra declinului timpului precum și necesitatea unei puternice transformări spirituale a omului; singura cale care poate garanta depășirea limitelor impuse de lumea modernă.
1981P
Nou
Acest produs nu se mai află pe stoc
Data disponibilității:
- Descriere
- Date tehnice
- Comentarii
- Prezentarea editiei
- Subiectul
- Despre autor
- Editare / Traducere
- Dosarul cartii
Volumul cuprinde eseurile Un nou Ev Mediu și Omul și mașina, scrise de filosoful Nikolai Berdiaev.
„Un nou Ev Mediu e opera în care chestiunile cele mai grave și mai actuale, care agită gândirea omenească azi, se găsesc puse cu independența de spirit a unui gânditor genial și, în același timp, cu o putere de previziune care surprinde și minunează cu atât mai mult cu cât unele din prevederile cuprinse în această scriere par a se realiza deja”.
Maria Vartic
„Omul și mașina pune o problemă foarte interesantă, a raportului dintre cultură (în sensul german, nu francez al cuvântului) și între tehnică, devenită azi un fel de idol pentru care omul modern sacrifică orice”.
Iosif E. Naghiu
Pentru Berdiaev, timpurile moderne și-au consumat puterea de a construi noi repere existențiale, încă înainte de a-și fi închis cliclul în istorie. Acest final anunță începutul altor „lumi”, care vor fi asemenea unui Nou Ev mediu: „Principiile spirituale ale timpurilor moderne sunt uzate; forța lor spirituală, epuizată. Ziua raționalistă a istoriei e trecută; steaua ei apune; iată amurgul, ne apropiem de noapte. (...) Apelul la un nou Ev Mediu, azi, nu e decât un apel la această revoluție a spiritului, la o reînnoire totală a conștiinței. Umanismul timpurilor moderne e perimat și, pe toate planurile culturii și vieții sociale, are loc contrariul său, ducându-ne cu adevărat la negarea imaginii omului. Ideologia umanistă este, în zilele noastre, o ideologie înapoiată și ar fi, cel puțin, regresivă”.
(Un Nou Ev Mediu)
În fața declinului timpului omul își uită reperele și credința, atrage atenția Berdiaev: „În acest secol de incredulitate, în care se neglijează nu numai vechea credință religioasă, ci și credințele umaniste ale veacului al XIX-lea, singura credință pe care o mai păstrează omul civilizației moderne e acea alipire de tehnică, puterea și progresul său infinit. Și tot ceea ce se întâmplă în lume conspiră să alimenteze această nouă credință. Tehnica reprezintă ultimul amor al omului, care e gata, sub influența acestui amor, să-și modifice propria sa imagine. Or tehnica îndeplinește sub ochii săi minuni autentice. Problema tehnicii e una dintre cele mai importante pentru conștiința creștinului, care încă nu i-a descoperit valoarea și significația. Creștinii adoptă față de tehnică două atitudini, dar și una, și cealaltă ne apar ca superficiale și incomplete. Majoritatea dintre ei consideră tehnica indiferentă și neutră față de religie, ca „afacere” a inginerilor. Ea mărește confortul, aduce perfecționări în viață, de care fără îndoială beneficiază și creștinii, dar domeniul ei e un domeniu particular, care n-are nimic a face cu conștiința și spiritul lor și care nu le pune nici o problemă spirituală. Din contră, disprețuiesc tehnica, socotind-o drept un rău apocaliptic, îngroziți de puterea crescândă fără încetare, pe care o exercită asupra vieții umane, văd în ea triumful Antichristului, Fiara urcată din abis. (...)
Ce înseamnă epoca tehnică și sosirea noului cosmos în destinul omului? Anunță el materializarea și moartea spiritualității sau îi putem atribui o altă importanță? Ruptura dintre spirit și vechea viață organică, mecanizarea vieții, apare ca fiind o povestire a sfârșitului spiritualității în lume”.
(Omul și mașina)
Autor | Nikolai Berdiaev |
Specificații autor | filosof rus |
Traducator/editor | Maria Vartic |
Specificatii traducator/editor | critic, istoric literar, prozator, dramaturg și traducător |
Anul publicării | 2016 |
Format | 95 x 205 mm |
Nr. pagini | 226 |
Colecția | Filosofie |
eBook | 1852-un-nou-ev-mediu-nikolai-berdiaev-9786067481211.html |
ID Hard Cover | 1852-un-nou-ev-mediu-nikolai-berdiaev-9786067481211.html |
Gen | Filozofie |
Limba | Romana |
Tip format | Fizic |
Categorie | Stiinte umaniste |
Sub-Categorie | Sociologie si filozofie |
ISBN | 978-606-748-121-1 |
Un nou Ev mediu
Cele două eseuri prezintă, într-o formă inedită, modul în care omul își clădește viitorul: „Libertatea spiritului însă a fost îngăduită omului, libertatea de a-și alege calea sa”.
Categoria: emblematic europa
Din categoria lucrărilor catalogate Emblematic Europa fac parte cărțile din patrimoniul cultural european care sunt istoric fundamentale sau contributive și care s-au bucurat de versiuni noi de traducere, de ediții ilustrate, de forme noi de editare. Cultura română respiră și în prezent în cultura europeană pe care o asimilează specific. Capodoperele născute în epoci și culturi diferite în Europa au devenit în timp emblematice pentru spiritul continentului, considerat în istoria și întinderea lui demensurată azi pe globul pământesc. Fiecare carte din această categorie este marcată cu un timbru ilustrativ pentru perioada sau contextul în care a apărut și s-a afirmat. În cazul în care opera este considerată capodoperă, faptul este consemnat pe timbrul emblematic eu: capodoperă a culturii europene.
O lucrare – prin problematica tratată – actuală, care arată universul omului „prezentului”.
În istoria europeană, Evul Mediu (epoca mijlocie) a fost perioada dintre antichitate și epoca modernă. Perioada medievală este subdivizată în trei perioade: evul mediu timpuriu, evul mediu mijlociu și evul mediu târziu. La nivel global, mai este denumit și perioada post-clasică.
Depinzând de continent, această epocă a început în anii 200-600, și s-a încheiat în 1500-1700. Civilizații clasice majore ca Regatul Han, Imperiul Roman de Apus, Imperiul Gupta și Imperiul Sassanid au căzut în secolele III-VII. Epoca s-a caracterizat prin invazii din Asia Centrală, dezvoltarea a trei mari religii: Creștinismul, Islamul și Budismul, precum și amploarea contactelor comerciale și militare dintre civilizații.
Un nou Ev mediu
Lumea veche – dacă se poate spune așa despre timpurile moderne, care printr-un obicei nu mai puțin vechi sunt încă numite „timpuri moderne”, atunci când ele sunt perfect caduce – ajunge la sfârșitul său și se descompune. Și iată că ia naștere o lume nouă, o lume necunoscută. E curios a constata că acest sfârșit al unei lumi vechi și această naștere a unei lumi noi apar simultan unora ca o „revoluție”, altora ca o „reacție”. Aceasta pentru că revoluția și reacția așa s-au amestecat, încât nu se mai disting bine acești doi termeni unul de altul. Să recunoaștem că epoca noastră e sfârșitul timpurilor moderne și începutul unui nou Ev Mediu. Desigur, nu înțeleg să prezic mersul exact pe care îl va urma Istoria; aș vrea numai să încerc a indica trăsăturile și tendințele care vor alcătui aspectul reînnoit al societății și culturii.
În istorie, ca și în natură, există un ritm, o succesiune ritmică de epoci și perioade; o alternanță de diferite tipuri de cultură, de flux și reflux, de ridicări și coborâri. Periodicitatea și ritmul sunt proprii oricărei vieți. Se poate vorbi de epoci organice și critice, de epoci diurne și nocturne, „sacre” și „seculare”. Ne e dat să trăim istoricește într-o epocă de tranziție. Lumea veche – dacă se poate spune așa despre timpurile moderne, care printr-un obicei nu mai puțin vechi sunt încă numite „timpuri moderne”, atunci când ele sunt perfect caduce – ajunge la sfârșitul său și se descompune. Și iată că ia naștere o lume nouă, o lume necunoscută. E curios a constata că acest sfârșit al unei lumi vechi și această naștere a unei lumi noi apar simultan unora ca o „revoluție”, altora ca o „reacție”. Aceasta pentru că revoluția și reacția așa s-au amestecat, încât nu se mai disting bine acești doi termeni unul de altul. Să recunoaștem că epoca noastră e sfârșitul timpurilor moderne și începutul unui nou Ev Mediu. Desigur, nu înțeleg să prezic mersul exact pe care îl va urma Istoria; aș vrea numai să încerc a indica trăsăturile și tendințele care vor alcătui aspectul reînnoit al societății și culturii.
Rușilor le place mult să discute pentru a ști dacă un lucru e „reacționar” sau nu. Nu e o problemă gravă, care să nu întâmpine critica lor. E un obicei vechi al intelectualilor ruși. Se credea cu drept cuvânt că revoluția îi va elibera de acest rău obicei. Dar nu, încă și azi se întrețin la noi discuții interminabile asupra problemei reacției și progresului, ca și cum în lume totul n-a fost răsturnat și ca și cum vechile criterii ale intelectualilor păstrează încă cea mai ușoară semnificare. Încercați deci a aplica Istoriei universale criteriile noastre de reacție sau de revoluție, de a situa „dreapta” voastră și „stânga” voastră. Absurditatea aceasta va sări în ochi și mulțimea categoriilor voastre conceptuale va părea uimitor de înapoiată.În timpul căderii lumii antice și al nașterii creștinismului, ceea ce era „reacționar” era de a apăra principiile civilizației și ale culturii antice; dar era în cel mai înalt punct „progresiv”, adică revoluționar, de a apăra aceste alte principii spirituale, care mai târziu vor fi frământat cultura medievală. Spre „întunericul” Evului Mediu ducea și revoluția spirituală, și activitatea creatoare de atunci. Oamenii adevăratei mișcări spirituale și de avangardă nu sunt ultimii cetățeni, ultimii scriitori și filosofi ai Antichității, ci Părinții și Învățații Bisericii, care au trăit în acele timpuri. În epoca Renașterii însă – aurora Istoriei moderne – noutatea, mișcarea e, din contră, întoarcerea la Antichitate și la vechile principii. Joseph de Maistre, ca și mișcarea romantică de la începutul secolului al XIX-lea fură o reacție contra revoluției franceze și a „luminilor” secolului al XVIII-lea și, totuși, aceștia au avut această activitate premergătoare, din care rodește întreaga gândire a secolului următor.
Omul și mașina
Nu-mi pare exagerat a spune că problema tehnicii a devenit problema destinului omului și a culturii. În acest secol de incredulitate, în care se neglijează nu numai vechea credință religioasă, ci și credințele umaniste ale veacului al XIX-lea, singura credință pe care o mai păstrează omul civilizației moderne e acea alipire de tehnică, puterea și progresul său infinit. Și tot ceea ce se întâmplă în lume conspiră să alimenteze această nouă credință. Tehnica reprezintă ultimul amor al omului, care e gata, sub influența acestui amor, să-și modifice propria sa imagine. Or tehnica îndeplinește sub ochii săi minuni autentice. Problema tehnicii e una dintre cele mai importante pentru conștiința creștinului, care încă nu i-a descoperit valoarea și significația. Creștinii adoptă față de tehnică două atitudini, dar și una, și cealaltă ne apar ca superficiale și incomplete. Majoritatea dintre ei consideră tehnica indiferentă și neutră față de religie, ca „afacere” a inginerilor. Ea mărește confortul, aduce perfecționări în viață, de care fără îndoială beneficiază și creștinii, dar domeniul ei e un domeniu particular, care n-are nimic a face cu conștiința și spiritul lor și care nu le pune nici o problemă spirituală. Din contră, disprețuiesc tehnica, socotind-o drept un rău apocaliptic, îngroziți de puterea crescândă fără încetare, pe care o exercită asupra vieții umane, văd în ea triumful Antichristului, Fiara urcată din abis.
PROBLEMA ESCATOLOGICĂ ȘI METAFIZICĂ A TEHNICII
Nu-mi pare exagerat a spune că problema tehnicii a devenit problema destinului omului și a culturii. În acest secol de incredulitate, în care se neglijează nu numai vechea credință religioasă, ci și credințele umaniste ale veacului al XIX-lea, singura credință pe care o mai păstrează omul civilizației moderne e acea alipire de tehnică, puterea și progresul său infinit. Și tot ceea ce se întâmplă în lume conspiră să alimenteze această nouă credință. Tehnica reprezintă ultimul amor al omului, care e gata, sub influența acestui amor, să-și modifice propria sa imagine. Or tehnica îndeplinește sub ochii săi minuni autentice. Problema tehnicii e una dintre cele mai importante pentru conștiința creștinului, care încă nu i-a descoperit valoarea și significația. Creștinii adoptă față de tehnică două atitudini, dar și una, și cealaltă ne apar ca superficiale și incomplete. Majoritatea dintre ei consideră tehnica indiferentă și neutră față de religie, ca „afacere” a inginerilor. Ea mărește confortul, aduce perfecționări în viață, de care fără îndoială beneficiază și creștinii, dar domeniul ei e un domeniu particular, care n-are nimic a face cu conștiința și spiritul lor și care nu le pune nici o problemă spirituală. Din contră, disprețuiesc tehnica, socotind-o drept un rău apocaliptic, îngroziți de puterea crescândă fără încetare, pe care o exercită asupra vieții umane, văd în ea triumful Antichristului, Fiara urcată din abis.
În adevăr, pentru savantul care se dedă cercetărilor științifice, pentru inginerul care se consacră lucrărilor sale, tehnica poate deveni conținutul și scopul vieții: de aici, primește ca mod de cunoștință și act creator, un caracter spiritual și se raportează la viața spiritului. Dar această transmutație a mijloacelor în sensul existenței vitale poate însemna și o îngustare și o extindere a spiritului, și la aceasta tinde mai des. Prin natura sa chiar, utilul tehnic e eterogen atât pentru cel care-l servește, cât și pentru cel pe care-l servește: e eterogen pentru om, pentru spirit și pentru simțuri. Și aceasta determină rolul tragic al tehnicii în viața umană. Definirea omului ca homo faber, adică existență construitoare de utile, definiție așa de răspândită în istoria civilizațiilor, sprijină deja această substituire totală a scopurilor înseși ale vieții. Omul e indiscutabil un inginer, dar el și-a creat meseria, în vederea scopurilor pe care le transcede.
Paradoxul fundamental - Putem raporta la aceasta ceea ce spunem despre concepția materialistă a istoriei la Marx: economia socială e fără îndoială o condiție indispensabilă a vieții: fără bază economică, nu există nici viață spirituală, nici intelectuală, nu e posibilă nici o ideologie, dar începutul și sensul vieții umane nu trebuie să fie conținut în acest fundament, oricât de indispensabil ar fi. Ceea ce ni se impune ca o forță, prin urgența și necesitatea sa, nu e prețios în mod necesar. Și, în mod reciproc, ceea ce e pe culmea scării ierarhice a valorilor nu se folosește pentru aceasta de o forță particulară.
Teza noastră se bazează pe distincția dintre organism și organizație. Organismul se naște din viața cosmică și o conține la rândul său: cine spune naștere, spune organism. Organizația, din contră, nu se naște și nu conține viață, rezultă din activitatea omului. E creată, dar nu conține o formă superioară de creație. Organismul nu e un agregat, ca mecanismul, nu se compune ca acesta, din elemente, ci e integral. În el, totul e prezent în fiecare din părți și îi precede. Organismul diferă de mecanism în aceea că se dezvoltă și crește. În el e o conformare la scopul care-i este inerent: care-i e dat de Creator sau de natură și e determinat de predominarea totului asupra părților. Organizația are cu totul altă conformare la scopul care-i e impus din afară prin organizator. Mecanismul e compus în vederea unei finalități inerente. Un mecanism de orologiu, de exemplu, funcționează în perfectă conformitate cu rezultatul de urmărit, dar acest acord depinde de acela care l-a creat și l-a ajutat. Orice mecanism posedă o forță de inerție care poate acționa asupra organizatorului și chiar să-l supună.
Nikolai Alexandrovici Berdiaev (în rusă Николай Александрович Бердяев; 1874 -1948) a fost un filosof rus.
S-a născut la Kiev, într-o familie din aristocrația militară. La 14 ani citește Critica rațiunii pure a lui Kant și Fenomenologia spiritului a lui Hegel. Urmează școala de cadeți din Kiev și apoi Universitatea, unde se împrietenește cu Leon Șestov.
Devine preocupat de filosofia religiei. În 1907 se mută la Moscova, unde înființează o „Societate filosofico-religioasă”, citește opera lui Vladimir Soloviov și călătorește.
În 1916 fondează revista Puti (Calea).
Devine profesor de filosofie și istorie la Universitatea din Moscova, dar la scurt timp este arestat și anchetat de serviciile de securitate sovietice.
În septembrie 1922 Berdiaev este exilat de regimul bolșevic, din motive ideologice, împreună cu încă 25 de intelectuali. Se stabilește pentru doi ani la Berlin, unde întemeiază o „Academie Rusă de Filosofie Religioasă”.
În 1924 se mută la Clamart, lângă Paris, ține conferințe în mai multe țări, publică lucrări. Universitatea din Cambridge îi conferă titlul de „Doctor în teologie honoris causa”.
UN NOU EV MEDIU
Traducere: Maria Vartic
Vartic Mariana (numele la naștere: Maria-Ana Lungu) n. 6 iunie 1944, la Abrud, este critic, istoric literar, prozator, dramaturg și traducător. Fiica lui Victor Lungu, preot, și a Claudiei (n. Melian). Absolventă a liceului „Ana Ipătescu” din Gherla (1962). Licențiată (1967) a Facultății de Filologie din Cluj. Din 1969, cercetător la Institutul de Lingvistică și Istorie Literară din Cluj, la Secția de lexicografie-lexicologie română, apoi la Secția de istorie literară.
Debutează în Studii și cercetări de lingvistică (1970); alte colaborări la Echinox, Tribuna, Familia, Revista de istorie și teorie literară, Apostrof etc. Debut editorial cu volumul Anton Holban și personajul ca actor (1983). Împreună cu Aurel Sasu, a inițiat vastul proiect al unei „istorii autobiografice”, pe genuri, a literaturii române (Romanul românesc în interviuri, Dramaturgia românească în interviuri) și a îngrijit ediții importante din Emil Cioran (antologie de articole recuperate din presa literară) și Eugen Ionescu (integrala publicisticii românești).
OMUL ȘI MAȘINA
Traducere: Iosif E. Naghiu
Iosif Naghiu (1932 - 2003) a fost un dramaturg român.
Absolvent al Institutului de Arte Plastice Nicolae Grigorescu, Naghiu a scris peste 20 de piese de teatru care au cunoscut montări scenice în țară și în străinătate si care au fost distinse cu numeroase premii, a scris scenarii de film (Luchian) și de televiziune (Capul de zimbru, după Vasile Voiculescu).
Iosif Naghiu a debutat literar cu versuri în revista Luceafărul, o data cu poeții Nora Iuga, Constantin Abăluță, Adrian Păunescu, Gabriela Melinescu și Constanța Buzea.
În 1968, debutează cu teatru scurt în același teatru Luceafărul, piesa Celuloid fiind pusă ulterior în scenă la Teatrul Nottara, care-l avea director pe dramaturgul Horia Lovinescu.
Edițiile de serie sunt cărți cu tiraj mediu adresate intelectualității active, publicului atașat valorilor umaniste ale culturii române și europene. Capodopere, opere memorabile sau doar studii contributive în evoluțiile culturilor noastre, în istorie sau în prezent aceste ediții foarte îngrijite sunt larg accesibile și produc emoție celor interesați.
Eseul UN NOU EV MEDIU a fost preluat din volumul apărut la Tipografia Arhidiecezană – Sibiu, 1936.
Eseul OMUL ȘI MAȘINA a fost preluat din volumul apărut la Editura Minerva – Cluj, 1936.
Cele două eseuri prezintă, într-o formă inedită, modul în care omul își clădește viitorul: „Libertatea spiritului însă a fost îngăduită omului, libertatea de a-și alege calea sa”.
10 alte produse din aceeași categorie
Simbolismul inimii în Shivaismul...
Simbolismul inimii în Shivaismul Kashmirian. Doctrina recunoașterii instantanee a naturii divine ca act soteriologic. Obiectul lucrării este clar delimitat și limitat de către autoare: domeniul Shivaismului din Kashmir, doctrină ce reflectă aspectul transcendent al divinității.38,00 leiDespre zvonuri și taină - Ștefan I. Nenițescu
Volumul de faţă reproduce textul lucrării Despre zvonuri şi taină, păstrat sub forma unei dactilograme (datate prin menţiunea: 24 iulie, Sinaia - 28 octombrie, Bucureşti, 1970), pe care autorul şi-a făcut corecturile manuscrise.38,00 leiUmanitatea în mentenanță. Diagnoza...
Viața e cadrul în care un mamifer capabil de spirit poate învăța cum să devină om.18,00 leiTeme și reflecții pentru o filosofie...
Noi propunem o schiță tematică și reflecții nu pentru o filosofie a ortodoxiei, ci pentru o filosofie ortodoxă, care să cuprindă hermeneutica existenței și a cunoașterii imanente și transcendente, în termenii, conceptele și categoriile specifice unei meditații filosofice și construcții metafizice, dar pe baza adevărurilor revelate ale credinței ortodoxe.49,00 leiPrelegeri de istorie a filozofiei vol. I,...
Sub genericul „Hegel prin el însuși”, Editura Paideia prezintă cititorilor textele fundamentale ale unuia dintre cei mai mari filosofi ai epocii moderne, care a deschis o nouă direcție asupra preocupărilor generale ale spiritului uman; reușind, astfel, să parcurgă domenii precum logica, arta, religia, știința naturii, a dreptului și a statului, filosofia...199,00 lei
Prelegeri de istorie a filozofiei Vol. I -...
Sub genericul „Hegel prin el însuși”, Editura Paideia prezintă cititorilor textele fundamentale ale unuia dintre cei mai mari filosofi ai epocii moderne, care a deschis o nouă direcție asupra preocupărilor generale ale spiritului uman; reușind, astfel, să parcurgă domenii precum logica, arta, religia, știința naturii, a dreptului și a statului, filosofia...116,00 leiUrfaust - Johann Wolfgang von Goethe -...
Prima versiune a materialului dramatic publicat de însuși Goethe a apărut în 1790 cu titlul „Faust. Un fragment” conține Urfaust într-o formă puternic revizuită, care a fost completată în anii următori de „Prologul în Rai”, „Pact cu Mefisto” și „Noaptea Valpurgienului” și publicat în cele din urmă în 1808 ca „Faust. 1. Parte” de Goethe.80,00 leiTragica istorie a Doctorului Faust. The...
Doctor Faustus, tragedie în cinci acte de Christopher Marlowe, publicată în 1604, dar jucată pentru prima dată cu un deceniu mai devreme. Lucrare dramatică care explorează tema ambiției și consecințele urmăririi cunoașterii interzise prin povestea tragică a personajului său principal, Dr. Faustus, un savant care caută să obțină cunoștințe și putere...68,00 lei„Vieţile paralele” ale personajelor...
Cartea este o abordare originală a scrierilor platonice în care autorul pune în paralel viețile marilor filosofi greci.60,00 lei
Clienții care au cumpărat acest produs au mai cumpărat și:
Saturn. Eseu despre Goya (e-book) - André...
„Pentru a putea să-și dezvolte geniul, a trebuit să riște ca arta lui să înceteze să mai placă.” André Malraux16,00 leiSaturn. Eseu despre Goya - André Malraux...
„Pentru a putea să-și dezvolte geniul, a trebuit să riște ca arta lui să înceteze să mai placă.” André Malraux31,00 leiCulturi enigmatice - Ivar Lissner, trad....
Culturile pe care le reînvie, enigmele pe care le pune în temă cu un remarcabil simț al exprimării precise și limpezi, impun imagini ce ne dezvăluie o lume gigantică, o lume emoționantă și în parte încă necunoscută.53,00 leiLiteratura uitată a socialismului - George...
Cartea „Literatura uitată a socialismului” de George Watson; trad. Gabriela Stoica este un studiu, în primul rând, literar și nicidecum un tratat exhaustiv despre ideologia socialistă, sau despre marxism, cu atât mai puţin o cronică a evenimentelor istorice, cum ar fi Revoluţia din octombrie 1917, sau a instituţiilor, de tipul Prima, a Doua sau a Treia...36,00 leiSimbolismul inimii în Shivaismul...
Simbolismul inimii în Shivaismul Kashmirian. Doctrina recunoașterii instantanee a naturii divine ca act soteriologic. Obiectul lucrării este clar delimitat și limitat de către autoare: domeniul Shivaismului din Kashmir, doctrină ce reflectă aspectul transcendent al divinității.20,00 lei
Simbolismul inimii în Shivaismul...
Simbolismul inimii în Shivaismul Kashmirian. Doctrina recunoașterii instantanee a naturii divine ca act soteriologic. Obiectul lucrării este clar delimitat și limitat de către autoare: domeniul Shivaismului din Kashmir, doctrină ce reflectă aspectul transcendent al divinității.38,00 leiDespre zvonuri și taină (e-book) - Ștefan...
Volumul de faţă reproduce textul lucrării Despre zvonuri şi taină, păstrat sub forma unei dactilograme (datate prin menţiunea: 24 iulie, Sinaia - 28 octombrie, Bucureşti, 1970), pe care autorul şi-a făcut corecturile manuscrise.20,00 leiDespre zvonuri și taină - Ștefan I. Nenițescu
Volumul de faţă reproduce textul lucrării Despre zvonuri şi taină, păstrat sub forma unei dactilograme (datate prin menţiunea: 24 iulie, Sinaia - 28 octombrie, Bucureşti, 1970), pe care autorul şi-a făcut corecturile manuscrise.38,00 lei2024-2025. Mesia este român. Despre...
Mesia s-a născut în România. S-a născut în noiembrie 2024. Are 62 de ani. Cum s-a întâmplat acest miracol? O parte din răspunsuri se află în această cercetare „de reacție rapidă”.40,00 leiUmanitatea în mentenanță. Diagnoza...
Viața e cadrul în care un mamifer capabil de spirit poate învăța cum să devină om.15,00 lei
Bucate, vinuri și obiceiuri românești -...
Foarte puțini mai știu să gătească românește, iar și mai puțini o fac. Volumul reprezintă inventarierea bucatelor românești. Nu este o selecție, ci o cuprindere cât mai întregitoare a ceea ce înseamnă tradiție și artă culinară românească (dimpreună cu vinuțul corespunzător).180,00 leiCarte de bucate boieresti. 200 de retete...
În 1841 apărea la Iaşi o „Carte de bucate boiereşti - 200 reţete cercate de bucate, prăjituri şi alte trebi gospodăreşti” în spatele cărora se ascundeau doi boieri: Mihail Kogălniceanu şi Kostache Negruzzi. Cartea de faţă este un rezultat al activităţii practice - reţetele sunt cercate, nu compilate pur şi simplu de prin alte părţi.28,00 leiOpere complete - Sfântul Dionisie Areopagitul
Dionisie Aeroapagitul este probabil cel mai mare scriitor mistic din toate timpurile. Această versiune românească a scrierilor areopagitice aparţine celui mai valoros traducător român de literatură greacă creştină, părintele Dumitru Stăniloae.146,00 leiCritica raţiunii pure - Immanuel Kant
Critica rațiunii pure reprezintă una dintre cărțile cu cel mai mare impact asupra gândirii europene. Apărută în 1781, influența ei are o durată de mai bine de două secole, această carte constituind un moment de cotitură în istoria filosofiei europene, prin ceea ce dărâmă, dar mai ales prin ceea ce construiește.180,00 lei
Calendarele poporului roman - Antoaneta...
Calendarul popular pe care îl prezentăm cititorului reprezintă o încercare de a aduna la un loc tot ceea ce constituie coordonata temporală a vieţii ţărăneşti, acel când ce caracterizează întregul complex de practici magico-rituale ce însoţeşte modul de a vedea lumea al omului vechilor societăţi tradiţionale și se regăsește și în Spațiul și timpul.115,00 leiPsihologi români din secolul XX - Pavel...
„Omagiu psihologilor români ai secolului XX care prin două războaie mondiale și comunism au menținut aprinsă flacăra psihologiei pentru generațiile viitoare.” PAVEL MUREȘAN ION MÂNZAT130,00 leiBucate, vinuri si obiceiuri românesti -...
Bucate, vinuri şi obiceiuri româneşti este editie răscroită de Radu Anton.97,00 leiIntroducere la studiul arhitecturii -...
G. M. Cantacuzino, arhitect din spiţa celor mari, studios al istoriei, scriitor subtil, a însufleţit alături de alţi intelectuali cercul „Simetria” şi revista lui.28,00 leiSpatiul si timpul in traditiile romanesti...
Acest volum este poate cea mai importantă consemnare unitară a patrimoniului imaterial al poporului român, este o reconstrucţie migăloasă a imaginii lumii după credinţele şi tradiţiile populare româneşti în format monumental. Cuprinde cele două publicații -Reprezentări ale spaţiului în credinţele populare româneşti și Calendarele poporului român.228,00 lei
Viata intima a lui Hitler - Gheorghi...
Autorul prezintă parvenirea politică a lui Hitler, explică apariția și cauzele demenței Führerului – modul în care o boală morbidă, perversiunile și complexele sexuale i-au influențat nefast acțiunile politice, descrie drama femeilor care au avut neșansa să-i placă lui Hitler (cinci dintre amantele sale s-au sinucis, alte două fiind salvate în ultimul...35,00 leiMiturile Rusiei clasice - Atoaneta Olteanu
Volumul de fata aduce in prim plan cateva dintre miturile cele mai importante ale culturii ruse, cele prin care, in fapt, aceasta se individualizeaza in ansamblul culturii europene.42,00 leiPovestea sarii din Carpati - ed bilingvă...
Drumuri ale sării erau căile medievale terestre pe care era transportat aurul alb de la ocnele de sare la locurile de vânzare, dintre care sunt renumite salzstrassen, salzwegen în Bavaria, Salzburg, Hallstadt, sau Hallein în Cracovia28,00 leiAurul negru la romani - Radu Lungu
În volumul Aurul negru la români, Radu Lungu descrie începutul, evoluția și afirmarea industriei petrolifere românești precum și declinul acestei industrii, după căderea dictaturii lui Ceaușescu, din 1989.42,00 leiPoeme de-o clipă - Vasile Macoviciuc
Deși temător, vizitat de îndoieli și ezitări, adunând tăceri, poetul pare a-și învinge temerile, recunoscând că pulberea visează, își scutură spaimele și visele ruginite pentru ca, imediat cu mâna gri, purtând armură în cuvinte, să mărturisească franc, eu sunt golul care cântă50,00 lei
Calea florii de cireș - Vasile Macoviciuc
Volum de poezii semnat de Vasile Macoviciuc: Fericiţi cei care înoptează/ departe de cuvinte şi nu/ aud liniştea în care se îmbăiază/ urletul,/ chemarea/ dfe fiară la ospăţul cel/ tainic (I)17,34 leiIstoria sociala a satului romanesc - Henri...
Această culegere de studii reuneşte pagini de o bogată însemnătate, scrise de Henri H. Stahl, despre specificul lumii tradiționale românești.30,00 leiMaria Tanase - ediție româno-franceză, L1-...
Supranumită „Pasărea Măiastră a muzicii româneşti”, „Edith Piaf a României”, „reprezentanta întregii românimi”, „mitul Maria Tănase” ori „Privighetoarea cântecului popular românesc” Maria Tănase a fost și rămâne o figură marcantă a muzicii românești.29,00 leiConfesiunile Verei Davadova, iubita lui...
Lucrarea de faţă, după cum declara însuşi autorul, reprezintă forma romanţată a amintirilor celei care a fost timp de două decenii femeia cea mai apropiată de Stalin, liderul Uniunii Sovietice, în perioada 1932-1953, în care acesta a avut încredere deplină şi pe care a căutat-o ori de câte ori simţea nevoia de tandreţe, căldură sufletească şi linişte.55,00 leiIstoricul Bisericii Banu din Iaşi pe baza...
După trei decenii, Contribuţiile documentare la istoria oraşului Iaşi sunt readuse în atenţia cercetătorilor sub titlul hărăzit de la început de cel care le-a adunat: Istoricul bisericii Banu din Iaşi pe baza documentelor inedite (1705–1985). Începutul bun de atunci îşi află acum o împlinire şi mai bună.35,00 lei